  • Data: 2009-10-19 19:23:43
    Temat: Re: DPP 3.7.1.1
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > To chyba masz inny DPP.  Akurat DPP pięknie eksponuje szumy w RAW z 50D (w
    > SRAW jest to mnie uciążliwe).

    nie obserwuje czegos takiego, zadnej szczegolnmej expozycji szumow
    nie chce mi sie szukac jakis przykladow.
    Sraw nie uzywam ( uzywalem na poczatku ) gdyz raw daje mi wieksze
    mozliwosci obrobki - zredukowac wymiary zawsze moge.

    przyklad na iso 3200 tutaj :

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#5359
    799784195755362

    Dla wysokich ISO zamiast odszumiania luminacji
    > stosuję zmniejszanie standardowego (3) ostrzenia do 2, 1 a nawet 0.

    moze to kwestia przegladarki jpegow?
    przegladam najczesciej w szybcej przegladarce windowsa , ona nie
    podbija ostrosci.
    np w irfanview , ktry tez chetnie uzywam nastepuje przy edycji
    podostrzenie obrazu , mam nastawione jakies niewielkie.

    u mnie na 5 zdjecia sa miekkawe , na 7 w sam raz nie przeostrzone
    na 10 najczesciej lekko za ostre ale jeszcze nie przeostrzone. Do
    przeostrzenia takiego jakie daja inne programy to jeszcze duzo
    brakuje.

    Nie
    > udało mi się użyć ostrzenia większego niż 5 ze względu na pojawiania się
    > efektów przeostrzenia i wzrost szumów. Ostrzenie na 5 używam zwykle dla
    > zdjęć z nienajlepszym telekonwerterem x2.

    uzywam 10 dla fishaya , ma raczej niska rozdzielczosc.
    w hdr dla najjasniejszego wyciagu , jednak ostrosc jest nieco gorsza
    wskutek odbic wewnetrznych na soczewkach matrycy przy przeswietleniu.
    ponizej 5-ciu nigdy nie zszedlem.

    co do redukcji szumow.

    w ktorejs wersji chyba od 3.6.0 poprawiono odszumianie.
    jest b skuteczne i nie rzuca sie na ostrosc.
    jest prawie tak dobre jak w LT. Ze wszystkuich jakie porownawalem
    najlepsze odszumianie ma moim zdaniem LT , praktycznie bez spadku
    rozdzielczosci i niemal rownie dobre od pewnego czasu daje dpp.

    Ale na codzien odszumiania nie stosuje - wrecz przeciwnie uwielbiam
    szumy , jesli przypominaja mi ziarno jak tutaj

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5347957410034041218

    ( trzeba zrobic download i powiekszyc na 100 % zyby zobaczyc urode
    tego szumu/ziarna)

    W dpp brakuje mi tylko jednej funkcji obrotu o dowolny kat czyli
    poziomowania / pionowania.

    te wszystkie liczne suwaki w w LT daje sie zastapic manipulujac
    bezposrednio krzywa w dpp- akurat ten program taka mozliwosc daje-
    calkiem wygodnie.

    Cenie w tym programie ergonomie obslugi . Jest bardzo praktyczny w
    uzyciu .
    w przeciwienstweii do innych programow widze caly duzy obraz i okienko
    narzedziowe dyskretnie - nie zakloca obrazu.
    na czas obrobki zadnych paskow itp przeszkadzaczy.
    Obsluga intuicyjna , bez zbednych wodotryskow , ktore tylko
    przeszkadzaja.
    Rozklad obrazu na ekranie sprzyja koncentracji.