-
Data: 2015-05-24 19:29:37
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]odpowiedzi producentow sa niezle:
Co jest największym problemem w kilkuletnich autach z takimi
jednostkami? Z jakimi awariami i usterkami spotykacie się najczęściej w
swojej pracy?
Dr hab. inż. Marek Brzeżański: Downsizing stwarza możliwości tworzenia
całej gamy silników przeznaczonych dla różnych typów pojazdów, przy
wykorzystaniu jednej koncepcji i tej samej linii produkcyjnej.
Zasadnicze elementy konstrukcyjne poszczególnych wersji silnika nie
różnią się wiele, natomiast istotne różnice dotyczą jakości
zastosowanych materiałów oraz systemu regulacji parametrów, w tym
szczególnie ciśnienia doładowania, faz rozrządu oraz oprogramowania
modułów sterujących. Istotne zmiany dotyczą także układu chłodzenia oraz
układu smarowania poszczególnych węzłów silnika. Producenci silników
najczęściej nie odnoszą się do zagadnień związanych z trwałością swojej
jednostki napędowej i gwarantują podobną trwałość wszystkich produktów.
W praktyce jednostki o większej mocy jednostkowej są bardziej podatne na
awarie, ponieważ są one bardziej wrażliwe, głównie na błędy
eksploatacyjne. Zdarzają się także awarie spowodowane innymi
przyczynami, ponieważ bardziej wysilony silnik zawiera wiele złożonych
rozwiązań konstrukcyjnych. W samochodach używanych wyposażonych w tego
typu jednostki na pierwszym miejscu wymieniłbym tu błędy w układach
elektronicznego sterowania oraz w pracy różnego typu czujników,
natomiast nie jest tajemnicą, że najbardziej czułym podzespołem jest
system doładowania oraz system oczyszczania spalin. Często występują też
problemy z układem zasilania, szczególnie w nowoczesnych silnikach
wysokoprężnych. Przyczyną tych problemów jest często niewłaściwa jakość
paliwa. Innego typu uszkodzenia mechaniczne zdarzają się znacznie
rzadziej, chociaż nadmierne zużycie układu korbowo-tłokowego też nie
jest rzadkością.
Fiat Auto Poland: brak odpowiedzi
General Motors Poland: tajemnica handlowa
http://www.biznescar.pl/node/396
Następne wpisy z tego wątku
- 25.05.15 09:40 Marek
- 25.05.15 13:21 J.F.
- 25.05.15 13:27 J.F.
- 25.05.15 17:55 Tomasz Wójtowicz
- 25.05.15 18:25 J.F.
- 25.05.15 18:34 atm
- 25.05.15 22:49 Tomasz Pyra
- 25.05.15 22:54 Tomasz Pyra
- 26.05.15 00:13 Tomasz Wójtowicz
- 26.05.15 00:20 Tomasz Pyra
- 26.05.15 09:58 atm
- 26.05.15 10:44 mw
- 26.05.15 12:23 J.F.
- 26.05.15 13:52 Tomasz Wójtowicz
- 26.05.15 14:17 atm
Najnowsze wątki z tej grupy
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=