-
1. Data: 2015-05-24 01:04:50
Temat: DPF przekręt
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".
W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
-
2. Data: 2015-05-24 01:28:11
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-05-24 01:04, Tomasz Wójtowicz wrote:
> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
> 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
> metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".
>
> W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
> państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
> będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.
-
3. Data: 2015-05-24 06:04:57
Temat: DPF przekręt
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
A wiesz na ile starczy ten "regenerowany" wkład? Jak przejedzie kilanaście tysięcy to
będzie dobrze. Wkład oprócz osadów, które można usunąć lub rozpuścić, jest wykonany z
materiału o ograniczonej żywotności. Nie w każdym samochodzie wyjmiesz go też bez
uszkodzenia fizycznego. Generalnie bezedury. Są ci co płuczą, są ci co usuwają i ci
co wymieniają. Filtr DPF, jak i EGR to dwa mocno zbędne elementy zamulające samochód,
a ich usunięcie jest niewykrywalne standardowym testem na przeglądzie. Ba, wyniki
potrafią się poprawić, jak się kanał dolotowy podczyści.
Podsumowujac. Świat nie jest tak prosty, jak to Ci ktoś opowiedział.
-
4. Data: 2015-05-24 09:45:55
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
> 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
> metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".
>
> W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
> państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
> będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
--
MN
-
5. Data: 2015-05-24 10:54:26
Temat: Re: DPF przekręt
Od: <4...@5...105426.invalid> (Tom N)
Marcin N w
<news:556181b0$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>:
> W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
>> 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
>> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
>> metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
>> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".
>> W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
>> państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
>> będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach...
Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?
--
'Tom N'
-
6. Data: 2015-05-24 11:03:27
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2015-05-24 10:54, (Tom N) wrote:
>> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
> Ta zwłaszcza, że DPF/FAP mają być niedługo obowiązkowe w benzyniakach...
> Przestana kupować samochody i problem sam zniknie?
Po drodze do elektrycznych są jeszcze dwie opcje:
a) tylko LPG
b) wodór
Kwestia aby zdążyć zanim prawnicze przygłupy dostaną sraczki
regulacyjnej w kwestii montowania magnetyzerów na klemy baterii.
-
7. Data: 2015-05-24 13:09:29
Temat: Re: DPF przekręt
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:
>
> Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
> przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.
To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin
dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny
dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod
budką z piwem wiedzą swoje.
A ktoś wie coś na temat filtrów "mokrych"? Tam trzeba raz na jakiś czas
uzupełniać czynnik, ale podobno nie ma takich cyrków jak z filtrami suchymi.
-
8. Data: 2015-05-24 13:47:41
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-05-24 13:09, Tomasz Wójtowicz wrote:
> W dniu 2015-05-24 o 01:28, atm pisze:
>
>>
>> Moze sa rozne metody demontazu. Widzialem jak gosc "demontowal" pumeks
>> przy pomocy przycinaka, pozniej zas zaspawal puszke.
>
> To bardzo źle zrobił, bo w pustej puszce powstają zawirowania spalin
> dławiące silnik. Demontaż prawidłowy dla silnika i jednocześnie zyskowny
> dla demontującego to wycięcie w całości z kawałkiem rury i wspawanie w
> to miejsce prostej rury. Ale cóż, domorośli fachmani z warsztatu pod
> budką z piwem wiedzą swoje.
>
Heh, no widzisz jak nie majac wystarczajacej ilosci informacji od razu
podsumowales tych gosci.
Ladnie odtworzyli puszke, wylupali pumeks, w srodku wspawali kawal rury
i tak calosc zamkneli, ze wlasciwie ciezko bylo dopatrzyc sie ingerencji.
-
9. Data: 2015-05-24 13:49:31
Temat: Re: DPF przekręt
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
> W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
>> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
>> 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
>> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
>> metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
>> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".
>>
>> W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
>> państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
>> będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
>
> Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
>
W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.
-
10. Data: 2015-05-24 15:39:11
Temat: Re: DPF przekręt
Od: k...@g...com
W dniu niedziela, 24 maja 2015 13:49:33 UTC+2 użytkownik atm napisał:
> On 2015-05-24 09:45, Marcin N wrote:
> > W dniu 2015-05-24 o 01:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
> >> Dzisiaj się dowiedziałem, że te "regenerowane" filtry DPF w cenie ok.
> >> 2000 zł pochodzą z tych aut, gdzie właściciele sami pojechali
> >> zdemontować, za co jeszcze zapłacili ok. 500 zł. Czyli jest nowa rynkowa
> >> metoda strzyżenia frajerów w oparciu o historyjki typu "DPF się psuje,
> >> niszczy silnik, drogi w naprawie - pozbądź się a będziesz miał lepiej".
> >>
> >> W Niemczech są wysokie grzywny za wymontowany DPF. Niedługo nasze
> >> państwo zwęszy nowy strumień dochodów, więc frajerzy co demontują DPF
> >> będą goleni z dwóch stron - przez warsztaty i przez państwo.
> >
> > Po prostu przestaną kupować diesle. Problem sam zniknie.
> >
>
> W swiecie benzynowym sprawa tez sie zaczyna komplikowac z powodu
> wyzylowanych uturbionych malych pojemnosci.
Nic się nie komplikuje. Spada jedynie żywotność wyżyłowanych silników. Jest to
oczywiste bo żadnej rewolucji w materiałach nie było kilkadziesiąt lat a moce z litra
wzrosły dwukrotnie. Za moment zrobienie 150 tysięcy do remontu będzie w tanich
samochodach nie lada wyczynem.