-
11. Data: 2018-04-16 08:54:34
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S
> Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
> podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.
Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).
> No cóż, postanowiłem więc zrobić to własnym sumptem mimo iż żadnym
> mechanikiem nie jestem i bardzo boję się ingerowania tak głęboko. Mam
> jakiś prymitywny komputerek diagnostyczny w postaci softu na laptopie.
W Mazdach się takie rzeczy kawałkiem drutu wciśniętym w odpowiednie miejsce
pod maską wywołuje, nawet komputera podłączać nie trzeba. :P Jest wypalanie
DPF, jest kalibracja wtrysków, jest kasowanie inspekcji olejowej itd.
> Wlazłem w sekcję procedur związanych z silnikiem, skasowałem błędy DPF,
> uruchomiłem regenerację DPF. 30 minut, chmury dymu, żar spalin taki, że
> z 1m parzył (650 stopni za DPF) i ... błędy trwale zniknęły. Zajętość
> 4%. Olej zaraz zmienię i pozamiatane. Żadna filozofia. Sprawdziłem po
> ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
> przegapiłem i pora zezłomować auto?
Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
więcej) ON?
Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?
--
Pozdor
Myjk
-
12. Data: 2018-04-16 08:57:05
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 15 Apr 2018 22:28:59 +0200, Marek S
> Hmmm... jak czytam w sieci, żywotność współczesnych DPFów jest żadna.
> Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to
> rzadko który dożywa. U siebie mam w zasadzie wieczny DPF o ile nie
> doprowadzę do jego zatkania (35% to już zatkanie).
To samo słyszałem 10 lat temu. Takie same bzdury jak złe szczepionki,
płaska ziemia i szkodliwa podłogówka w domu.
> Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba wszyscy
> mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych rocznikach.
Ja znam tylko takich z problemami z DPF co nie dbają o auto.
--
Pozdor
Myjk
-
13. Data: 2018-04-16 10:49:34
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2018-04-15 o 22:23, ToMasz pisze:
> W dniu 15.04.2018 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S napisał(a):
>>
>>> Sprawdziłem po
>>> ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
>>> przegapiłem i pora zezłomować auto?
>>
>> Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
>> wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.
>> Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
>> pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.
>>
> tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i
> dwumasy) Ja mam pisasso 2004r
>
> ToMasz
P307SW 2005r.
-
14. Data: 2018-04-16 13:16:19
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 16.04.2018 o 07:39, p...@g...com pisze:
> wiec jeszcze raz:
>
> Z nieznanego mi powodu, mimo codziennych wyjazdów po 30km ekspresówką
> i ostatnio nawet 800km - procedura wypalania nie zakończyła się
> sukcesem przez ostatnie 60 tys km.
>
> a czasowo jak to wyglada ? rok jezdzenia z niesprawnym DPF ? dobre
> auta Niemcy klepia :-) i diagnostyka nic nie pokazuje ?
Należałoby zdefiniować co znaczy niesprawny DPF. 3%, 10%, 20% zatkania?
Czy może stan, w którym check engine się pojawia?
Diagnostyka pokazuje bardzo dobrze. Jednakże nie mam w zwyczaju
notorycznego diagnozowania usterek gdy nic się nie dzieje.
A 60000km to jakieś 1.5 roku jazdy.
> czestotliwosc wypalania DPF dla 320CDI to 300-2500 km wiec jest to
> raczej jakas niezdiagnozowana usterka
Hmm... trudno to skomentować. Sprawdziłem w ustawieniach: regeneracja
samoczynna jest na ON. W w/w okresie z całą pewnością przynajmniej 3
próby namierzyłem przypadkiem w chwilach kiedy wypalanie nie powinno być
kończone. Np. po zjechaniu z autostrady zaczął kopcić siwym dymem - tuż
przed wjechaniem w miasto. Procedura więc musiała zostać przerwana.
> i po to jest wlasnie apka w telefonie :-) przeciez jesli nawet
> producent jest na tyle ograniczony zeby ukryc ta informacje to apka
> pokaze nam ze cos nie halo i mozna zadzialac, IMHO i tak masz farta
> tzn ze DPF nie zapchal sie na maxa tzn w stopniu uniemozliwiajacym
> wypalenie
Tak wiem. Chceck Engine zapala się u mnie przy ok 30% - całe szczęście,
że tak nisko. To portfel uratowało.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
15. Data: 2018-04-16 13:31:33
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: s...@g...com
W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 10:49:35 UTC+2 użytkownik Kamil 'Model'
napisał:
> W dniu 2018-04-15 o 22:23, ToMasz pisze:
> > W dniu 15.04.2018 o 21:28, Tomasz Pyra pisze:
> >> Dnia Sun, 15 Apr 2018 19:36:14 +0200, Marek S napisał(a):
> >>
> >>> Sprawdziłem po
> >>> ostygnięciu poziom oleju - taki sam jak przed wypalaniem. Czy coś
> >>> przegapiłem i pora zezłomować auto?
> >>
> >> Złomować może nie, ale może się okazać że warto zrobić regenerację
> >> wtryskiwaczy nim wykończą one DPF.
> >> Bo chyba rzadko DPF się zakitowuje tak sam z siebie, raczej coś mu musi
> >> pomóc. I jeśli turbo daje ciśnienie, no to kolejne podejrzane są wtryski.
> >>
> > tak przy okazji, jakie są najmłodsze, legalne diesle bez dpfa? (i
> > dwumasy) Ja mam pisasso 2004r
> >
> > ToMasz
> P307SW 2005r.
P807 120KM 2008r, bez DPF ale z dwumasą
--
jureko
-
16. Data: 2018-04-16 15:05:25
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 16.04.2018 o 07:01, abn140 pisze:
> z ciekawosci - ile musiales wyjechac na to pln'ow?
> thx
Nooo - tak jak napisałem: 60kkm
> tak pytam bo cos mi sie wydaje ze z dieslem jest koniec.
Generalnie z autami na paliwo ciekłe.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
17. Data: 2018-04-16 15:10:07
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 16.04.2018 o 07:44, p...@g...com pisze:
> --Konieczność wymiany DPF po 50.000km to nic niezwykłego a 120.000 to
> rzadko który dożywa.
>
> piszesz o konkretnaj marce ? zafira b wyciagnela ponad 300 tkm, pasek
> b7 200 tkm, mondeo IV znajomego tez w okolicach 300 tkm
Nie, generalnie czytając prasę motoryzacyjną. Jak sobie wrzucisz temat w
Google, to z pewnością znajdziesz artykuły o tym.
> --Szczerze mówiąc, patrząc po moich znajomych z dieslami, to chyba
> wszyscy mieli problem z DPF i to nawet w stosunkowo młodych
> rocznikach.
>
> jak janusz przycebuli i kupi diesla na miasto to nie dziwota :-)
Jasne. To wcale nie takie rzadkie zjawisko :-)
--
Pozdrawiam,
Marek
-
18. Data: 2018-04-16 15:26:29
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 16.04.2018 o 08:54, Myjk pisze:
>> Czy wiecie o co chodzi? Cena wydaje mi się absurdalną. Przecież to tylko
>> podłączenie kompa i wyklikanie opcji na nim. Albo... o czymś nie wiem.
>
> Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).
Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili
bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D
Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...
> Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
> więcej) ON?
Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle
samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak
muszę go wymienić.
> Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
> sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?
Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
niby w porządku. Wtryski też ok.
Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest w stanie w 30%
przytkać DPF?
--
Pozdrawiam,
Marek
-
19. Data: 2018-04-16 15:38:37
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> dwumasy) Ja mam pisasso 2004r
Doblo 2007 bez DPF, ale z dwumasą (nie wiem czemu jej się tak wszyscy
boją...)
-
20. Data: 2018-04-16 16:26:52
Temat: Re: DPF - kosmiczne ceny wypalania serwisowego
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 16 Apr 2018 15:26:29 +0200, Marek S
>> Prawdopodobnie jest to cena z wymianą oleju (oraz filtra oleju).
> Wow, to opłaca się w takim razie jechać tylko po to by sam olej zmienili
> bo to i tak taniej niż bez wypalania. :-D
> Za Millers Oil płacę 200zł za 5l a potrzebuję 8l. Do tego filtr oleju...
Nikt w serwisach w standardzie Millersa nie leje. Do Mazdy za oryginalny
olej do DPF płacę 24 zł/L (wchodzi w michę 4.5L), a w serwisie mają z
beczki to samo po 20 zł/L. Czyli w porywach 100 zł olej, 50 filr i wymiana
z wypaleniem w 250 zł się zamyka.
>> Tylko skąd wiesz że to jest olej taki jak przy wypalaniu a nie w 50% (czy
>> więcej) ON?
> Bo to by oznaczało, że samochód spalił mi 4l oleju i dolał do tego tyle
> samo paliwa. Wydaje mi się to bardzo nieprawdopodobne. Ale tak czy owak
> muszę go wymienić.
W takim razie jeździj bez wymiany skoro wiesz lepiej niż inżynierzy którzy
to badali przy projektownaiu i zalecili w instrukcji wymianę po wypalaniu
serwisowym.
>> Jeśli DPF się zamulił, to musisz już zacząć szukać przyczyn. Pierwszy do
>> sprawdzenia EGR -- kiedy był czyszczony ostatnio?
> Jakieś 2 miesiące temu - przy okazji wymiany kolektora wydechowego
> kazałem cały układ przejrzeć, łącznie z luzami na turbinie. Wszystko
> niby w porządku. Wtryski też ok.
Jakby było w porządku, to by się nie wysrało. Pytanie pozostaje, kiedy był
czyszczony ostatnio EGR?
> Czy sądzisz, że 60tys km bez udanego wypalania nie jest
> w stanie w 30% przytkać DPF?
Jak układ nie jest sprawny, to się może przytkać i po 100km.
--
Pozdor
Myjk