-
1. Data: 2015-03-27 13:42:37
Temat: DPF i turbo
Od: masti <g...@t...hell>
tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
Psipadeg? Spiseg?
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
2. Data: 2015-03-27 13:48:19
Temat: Re: DPF i turbo
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mf3j7t$4f6$...@d...me...
>tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
>producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie
>silnika
>z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
>wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
>Psipadeg? Spiseg?
Jesli cie dobrze rozumiem ... zaden spisek, komputer wypala i o nic
nie pyta.
J.
-
3. Data: 2015-03-27 14:10:44
Temat: Re: DPF i turbo
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mf3j7t$4f6$...@d...me...
>>tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
>>producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie
>>silnika
>>z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
>>wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
>>Psipadeg? Spiseg?
>
> Jesli cie dobrze rozumiem ... zaden spisek, komputer wypala i o nic
> nie pyta.
ale nie ma kontrolki, ze nie wypala.
Tak smao jak nie ma kontrolki, żeby nie wyłączać silnika ze względu na
chłodzenie turbo
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
4. Data: 2015-03-27 15:24:30
Temat: Re: DPF i turbo
Od: Trybun <i...@j...ru>
W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze:
> tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
>
> producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
> z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
> wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
>
> Psipadeg? Spiseg?
>
>
Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
-
5. Data: 2015-03-27 18:28:39
Temat: Re: DPF i turbo
Od: masti <g...@t...hell>
Trybun wrote:
> W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze:
>> tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa
>>
>> producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
>> z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
>> wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.
>>
>> Psipadeg? Spiseg?
>>
>>
>
> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
i kontrolki też nie :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
6. Data: 2015-03-27 19:42:39
Temat: Re: DPF i turbo
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .03.2015 o 18:28 masti <g...@t...hell> pisze:
>>
>> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
>> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
>> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
>> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
>> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
>
> i kontrolki też nie :)
>
Bo nie ma takiej potrzeby.
O turbo chłodzonym cieczą pchaną elektryczną pompką słyszał?
Nawet parszywe francuskie dci to ma.
Turbo jest chłodzona bez względu na to czy kierownik siedzi jeszcze za
kierownicą, czy po "pałowaniu" zdążył już zgasić silnik.
TG
-
7. Data: 2015-03-28 00:27:47
Temat: Re: DPF i turbo
Od: "X-Man" <k...@w...pl>
"Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message
news:op.xv559dssg01fvf@l-089.harvard.local...
> W dniu .03.2015 o 18:28 masti <g...@t...hell> pisze:
>>> Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
>>> silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
>>> Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
>>> silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
>>> turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.
>> i kontrolki też nie :)
> Bo nie ma takiej potrzeby.
> O turbo chłodzonym cieczą pchaną elektryczną pompką słyszał?
> Nawet parszywe francuskie dci to ma.
> Turbo jest chłodzona bez względu na to czy kierownik siedzi jeszcze za
> kierownicą, czy po "pałowaniu" zdążył już zgasić silnik.
większość turbin jest chłodzona przepływającym olejem a turbiny z chłodzeniem
wodnym są raczej nieczęsto spotykane, co nei zmeinia faktu że wystaczy kilka
sekund poczekać z gaszeniem gorącego silnika po ostrej jeździe a nie robić
szopkę ze studzeniem przez kilka minut...
Pzdr
Piotr
-
8. Data: 2015-03-28 10:10:13
Temat: Re: DPF i turbo
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 27 Mar 2015 19:42:39 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
<g...@a...pl> wrote:
> Bo nie ma takiej potrzeby.
> O turbo chłodzonym cieczą pchaną elektryczną pompk?=
> ? słyszał?
> Nawet parszywe francuskie dci to ma.
> Turbo jest chłodzona bez względu na to czy kierownik siedzi je=
> szcze za =
> kierownicą, czy po "pałowaniu" zdążył już =
> zgasić silnik.
W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkę na drzwiach
przestrzegająca przed nagłym gaszeniem silnika z wysokich obrotów.
Dla pewności było coś o liczeniu do 20 przed każdym gaszeniem...
--
Marek
-
9. Data: 2015-03-28 11:26:26
Temat: Re: DPF i turbo
Od: z <...@...pl>
W dniu 2015-03-28 o 10:10, Marek pisze:
> W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkę na drzwiach
> przestrzegająca przed nagłym gaszeniem silnika z wysokich obrotów.
> Dla pewności było coś o liczeniu do 20 przed każdym gaszeniem...
Przyznasz że to w dzisiejszych czasach dość zabawne :-)
A z drugiej strony. Mam teraz diesla i kilka razy mi się zdarzyło
odpalić przed zgaśnięciem świec żarowych.
Dlaczego nie ma automatycznej blokady zapłonu?
(wiem to rocznika 2005 jest)
Jak jest w nowych samochodach?
z
PS. Jest za to wyłączanie zasilania radia, zapalniczki podczas zapłonu.
Kiedyś sprzedawca ładowarki do tel. ostrzegał żeby nie wtykać podczas
odpalania bo skok napięcia...
Można? Można!
-
10. Data: 2015-03-28 11:51:39
Temat: Re: DPF i turbo
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2015-03-28 o 11:26, z pisze:
> W dniu 2015-03-28 o 10:10, Marek pisze:
>> W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkę na drzwiach
>> przestrzegająca przed nagłym gaszeniem silnika z wysokich obrotów.
>> Dla pewności było coś o liczeniu do 20 przed każdym gaszeniem...
>
> Przyznasz że to w dzisiejszych czasach dość zabawne :-)
>
> A z drugiej strony. Mam teraz diesla i kilka razy mi się zdarzyło
> odpalić przed zgaśnięciem świec żarowych.
Bo to nie było zgaśnięcie świec, tylko zgaśnięcie kontrolki. Świece
żarowe pracują jeszcze nawet kilka minut po rozruchu.
Nie ma też automatycznego gaszenia silnika w razie zapalenia się
kontrolki oleju czy dojścia wskazówki temperatury do czerwonego pola.