  • 31. Data: 2015-06-02 18:00:23
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

    > Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
    > pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
    > taki zły pomysł :)

    Powiem tak - pełen szacun za podejscie oraz opis tutaj - dla potomnosci!
    No i trzymam kciuki.

  • 32. Data: 2015-06-02 18:00:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > sprzedazy

    A co na te problemy nowy nabywca?

  • 33. Data: 2015-06-02 18:40:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-06-02 18:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > A co na te problemy nowy nabywca?

    Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobow
    i wzial.

  • 34. Data: 2015-06-02 20:12:22
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 16:12, p...@g...com pisze:
    > --Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
    inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
    włączania procedury.

    > przypomnijmy ze w tym konkretnym modelu silnika czujnik sam moze wywolac wypalanie
    DPF ...

    Tak tylko w kwestii formalnej :)

    Właśnie sobie przypomniałem, bo to chyba Ty dawałeś mi linka do vectra
    club, ja znalazłem niedawno te pytania i odpowiedzi w oryginale:
    http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/
    technical_service_bulletins/inoperative_totally_part
    ially/diesel-particle_filter_%28dpf%29_question_and_
    answer/

    Co tam jest przetłumaczone jako:

    Pytanie 9: Czy czujnik filtra DPF odgrywa jakąś rolę w procedurze
    regeneracji?

    Odpowiedź: Czujnik nie inicjuje regeneracji. Czujnik DPF pełni rolę
    czysto diagnostyczną, monitorując przeciwciśnienie w filtrze cząstek
    stałych. Wyjątkiem są modele Antara, Captiva, Z20DTx, gdzie czujnik
    filtra DPF służy do aktywacji procesu regeneracji.

    Po angielsku brzmi:

    Question 9: Is the DPF sensor important for the regeneration procedure?

    Answer: The sensor does not initiate the regeneration, which is based on
    a model. The DPF sensor fulfils purely a diagnostic function to monitor
    the counter-pressure in the DPF.
    Exceptions are the Antara, Captiva, Z20DTx; on these models, the DPF
    sensor is involved in triggering the regeneration.

    Dla mnie to brzmi tak, że ciśnienie nie ma znaczenia w ogóle i to tylko
    informacja. Natomiast w odróżnieniu od tamtych, w Captivie i Antarze
    ciśnienie jest, między innymi, brane pod uwagę przy odpalaniu procesu
    regeneracji.

    "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego.
    Czy się mylę? Co o tym sądzisz?

  • 35. Data: 2015-06-02 20:13:23
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

    > Powiem tak - pełen szacun za podejscie oraz opis tutaj - dla potomnosci!
    > No i trzymam kciuki.

    Nie dziękuję :) Jutro jadę do tych, którzy wypalali filtr na dalsze testy.

  • 36. Data: 2015-06-02 21:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobow
    > i wzial.

    Znaczy zataiłes?

  • 37. Data: 2015-06-02 21:08:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-06-02 21:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > Znaczy zataiłes?

    Nie musialem niczego taic.

  • 38. Data: 2015-06-02 22:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

    > "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego.
    > Czy się mylę? Co o tym sądzisz?

    Moim zdaniem to to samo - is involved moze tylko znaczyc, ze to nie jest
    jedyny parametr a jeden z ilus ale moze tez oznaczac dokładnie jeden.

  • 39. Data: 2015-06-03 00:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > Nie musialem niczego taic.

    To znaczy? :)

  • 40. Data: 2015-06-03 00:13:43
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-06-03 00:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik atm ...@v...pl ...

    > To znaczy? :)

    Nie kazdy jest w tej kwestii prosty jak ja a w polaczeniu z CCC to dla
    niejednego calkiem dobra okazja. Przy okazji dowiedzialem sie, ze byl
    bity i kilku innych mniejszych rzeczy.
    Zrazilem sie do nowszych uzywanych diesli, choc zdaje sobie sprawe, ze
    zdecydowana wiekszosc taka nie jest. Tyle, ze wciaz wzrastajacy poziom
    skomplikowania bedzie tez zwiekszal statystyki usterek mniejszych i
    wiekszych w uzywanych, m.in takich z jaka sie boryka twistedme.
    W koncu producentom udaje sie dopiac swego: wtorny rynek ok 10 letnich
    samochodow stanie sie polem minowym a zlozonosc bedzie coraz wieksza
    "zacheta" do korzystania z ASO.