-
31. Data: 2015-06-02 18:00:23
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik twistedme t...@o...pl ...
> Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
> pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
> taki zły pomysł :)
>
Powiem tak - pełen szacun za podejscie oraz opis tutaj - dla potomnosci!
No i trzymam kciuki.
-
32. Data: 2015-06-02 18:00:24
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik atm ...@v...pl ...
> sprzedazy
A co na te problemy nowy nabywca?
-
33. Data: 2015-06-02 18:40:35
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-06-02 18:00, Budzik wrote:
> Użytkownik atm ...@v...pl ...
>
>> sprzedazy
>
> A co na te problemy nowy nabywca?
>
Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobow
i wzial.
-
34. Data: 2015-06-02 20:12:22
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 16:12, p...@g...com pisze:
> --Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
włączania procedury.
>
> przypomnijmy ze w tym konkretnym modelu silnika czujnik sam moze wywolac wypalanie
DPF ...
Tak tylko w kwestii formalnej :)
Właśnie sobie przypomniałem, bo to chyba Ty dawałeś mi linka do vectra
club, ja znalazłem niedawno te pytania i odpowiedzi w oryginale:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/
technical_service_bulletins/inoperative_totally_part
ially/diesel-particle_filter_%28dpf%29_question_and_
answer/
Co tam jest przetłumaczone jako:
Pytanie 9: Czy czujnik filtra DPF odgrywa jakąś rolę w procedurze
regeneracji?
Odpowiedź: Czujnik nie inicjuje regeneracji. Czujnik DPF pełni rolę
czysto diagnostyczną, monitorując przeciwciśnienie w filtrze cząstek
stałych. Wyjątkiem są modele Antara, Captiva, Z20DTx, gdzie czujnik
filtra DPF służy do aktywacji procesu regeneracji.
Po angielsku brzmi:
Question 9: Is the DPF sensor important for the regeneration procedure?
Answer: The sensor does not initiate the regeneration, which is based on
a model. The DPF sensor fulfils purely a diagnostic function to monitor
the counter-pressure in the DPF.
Exceptions are the Antara, Captiva, Z20DTx; on these models, the DPF
sensor is involved in triggering the regeneration.
Dla mnie to brzmi tak, że ciśnienie nie ma znaczenia w ogóle i to tylko
informacja. Natomiast w odróżnieniu od tamtych, w Captivie i Antarze
ciśnienie jest, między innymi, brane pod uwagę przy odpalaniu procesu
regeneracji.
"jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego.
Czy się mylę? Co o tym sądzisz?
-
35. Data: 2015-06-02 20:13:23
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 18:00, Budzik pisze:
> Użytkownik twistedme t...@o...pl ...
>
>> Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie
>> pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie
>> taki zły pomysł :)
>>
>
> Powiem tak - pełen szacun za podejscie oraz opis tutaj - dla potomnosci!
> No i trzymam kciuki.
>
Nie dziękuję :) Jutro jadę do tych, którzy wypalali filtr na dalsze testy.
-
36. Data: 2015-06-02 21:00:12
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik atm ...@v...pl ...
>>> sprzedazy
>>
>> A co na te problemy nowy nabywca?
>>
> Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobow
> i wzial.
Znaczy zataiłes?
-
37. Data: 2015-06-02 21:08:16
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-06-02 21:00, Budzik wrote:
> Użytkownik atm ...@v...pl ...
>
>>>> sprzedazy
>>>
>>> A co na te problemy nowy nabywca?
>>>
>> Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobow
>> i wzial.
>
> Znaczy zataiłes?
>
Nie musialem niczego taic.
-
38. Data: 2015-06-02 22:00:11
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik twistedme t...@o...pl ...
> "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego.
> Czy się mylę? Co o tym sądzisz?
Moim zdaniem to to samo - is involved moze tylko znaczyc, ze to nie jest
jedyny parametr a jeden z ilus ale moze tez oznaczac dokładnie jeden.
-
39. Data: 2015-06-03 00:00:25
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik atm ...@v...pl ...
>>>>> sprzedazy
>>>>
>>>> A co na te problemy nowy nabywca?
>>>>
>>> Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac
>>> sposobow i wzial.
>>
>> Znaczy zataiłes?
>>
> Nie musialem niczego taic.
>
To znaczy? :)
-
40. Data: 2015-06-03 00:13:43
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: atm <...@v...pl>
On 2015-06-03 00:00, Budzik wrote:
> Użytkownik atm ...@v...pl ...
>
>>>>>> sprzedazy
>>>>>
>>>>> A co na te problemy nowy nabywca?
>>>>>
>>>> Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac
>>>> sposobow i wzial.
>>>
>>> Znaczy zataiłes?
>>>
>> Nie musialem niczego taic.
>>
> To znaczy? :)
>
Nie kazdy jest w tej kwestii prosty jak ja a w polaczeniu z CCC to dla
niejednego calkiem dobra okazja. Przy okazji dowiedzialem sie, ze byl
bity i kilku innych mniejszych rzeczy.
Zrazilem sie do nowszych uzywanych diesli, choc zdaje sobie sprawe, ze
zdecydowana wiekszosc taka nie jest. Tyle, ze wciaz wzrastajacy poziom
skomplikowania bedzie tez zwiekszal statystyki usterek mniejszych i
wiekszych w uzywanych, m.in takich z jaka sie boryka twistedme.
W koncu producentom udaje sie dopiac swego: wtorny rynek ok 10 letnich
samochodow stanie sie polem minowym a zlozonosc bedzie coraz wieksza
"zacheta" do korzystania z ASO.