-
21. Data: 2015-06-02 14:04:11
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 13:54, atm pisze:
>
>>
>> Tak jak pisałem występują tam 4 fazy. Zapełnienie filtra 0%, 2%, 4% i
>> 6%. Przy 6% włącza się wypalanie, trwa ok 15-20 min. wypala się do 0% i
>> potem przechodzi bardzo szybko przez 2 do 4, która to faza trwa
>> najdłużej. Nawet jak paliła mi się kontrolka dpf (z instrukcji: Wskaźnik
>> zapala się, gdy ilość cząstek sadzy zgromadzonych na DPF osiągnie pewien
>> próg. Sadza powinna zostać wypalona podczas procesu nazywanego
>> regeneracją, co chroni filtr przed zatkaniem się.) to aplikacja
>> pokazywała wtedy 6%, ale rzeczywiście dość długo.
>>
>
> Przypomnij jak to bylo z Twoim samochodem, kupiles uzywany, prawda?
> Kiedy zaczal wystepowac ten problem? Moglo byc tak, ze wystepowal od
> razu po zakupie ale poczatkowo nie zdawales sobie z tego sprawy?
>
Dokładnie tak było. W ogóle nie zwracałem na to uwagi, bo auto jeździło
bez zastrzeżeń, silnik pracował równo, żadnych problemów z odpalaniem,
kopceniem :) Palił tyle co w raportach spalania (10L) itp. itd.
Jak kupowałem oczywiście był sprawdzany u mechanika. Potem pojechałem do
ASO na wymianę rozrządu i poprosiłem o ogólne zerknięcie czy wszystko
jest ok. No to ok.
Jedynie dziwiło mnie, że czasem przy spokojnej jeździe spalanie
strasznie wzrasta, a potem wraca do normy, ale zwaliłem to na jakiś błąd
wskazania, który jest ponoć powszechny i to, że to nie jest typowe
spalanie chwilowe jak miałem w poprzednim aucie tylko takie bardziej ogólne.
Dopiero znajomy mi zwrócił uwagę, że często jak do niego podjeżdżam to
dmuchają mi wentylatory chłodnicy na maxa i czy to przypadkiem nie jest
wypalanie się dpf. No i się zaczęło :)
-
22. Data: 2015-06-02 14:15:58
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: atm <...@v...pl>
>
> Dopiero znajomy mi zwrócił uwagę, że często jak do niego podjeżdżam to
> dmuchają mi wentylatory chłodnicy na maxa i czy to przypadkiem nie jest
> wypalanie się dpf. No i się zaczęło :)
Zastanawiam sie czy poprzedni wlasciciel nie kombinowal przy komputerze
lub innych elementach, ktore przekladaja sie dalej na wypalanie DPF.
Moze poszukaj w swoim miescie zakladu, ktory zajmuje sie profesjonalnym
wycinaniem DPF. Mogliby rzucic okiem na zgodnosc firmware z obudową,
czy nic tutaj nie bylo modyfikowane itp. Wiesz, oni majstruja przy tych
rozwiazaniach na codzien, wiec moze beda w stanie pomoc.
-
23. Data: 2015-06-02 14:23:36
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Konfabulator <k...@1...pl>
Pojechałbym do Opla i zażyczył sobie aktualizacji softu ECU albo wgrania całego
oprogramowania na nowo. Może problem jest z samym komputerem, a nie mechaniczny?
Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
włączania procedury. Może któryś mechanik Opla na jakimś przeglądzie wpadł na pomysł
wypalenia filtra w ramach przeglądu i tak sobie ustawił na 6% i zostawił. Gdybam, bo
w mojej Toyocie nawet Toyota nie jest w stanie nic takiego zrobić, ale wiem, że
niemieckie cuda typu VW, więc może i Opel, ludzie programują jak chcą.
-
24. Data: 2015-06-02 14:25:15
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-06-02 o 14:15, atm pisze:
>
>>
>> Dopiero znajomy mi zwrócił uwagę, że często jak do niego podjeżdżam to
>> dmuchają mi wentylatory chłodnicy na maxa i czy to przypadkiem nie jest
>> wypalanie się dpf. No i się zaczęło :)
>
> Zastanawiam sie czy poprzedni wlasciciel nie kombinowal przy komputerze
> lub innych elementach, ktore przekladaja sie dalej na wypalanie DPF.
> Moze poszukaj w swoim miescie zakladu, ktory zajmuje sie profesjonalnym
> wycinaniem DPF. Mogliby rzucic okiem na zgodnosc firmware z obudową,
> czy nic tutaj nie bylo modyfikowane itp. Wiesz, oni majstruja przy tych
> rozwiazaniach na codzien, wiec moze beda w stanie pomoc.
Właściciel to nie sądze, jak już to komis.
Pierwsze, co zrobiłem, to pojechałem do speców od dpf znanych na całą
Polskę, rozmowa mniej więcej:
- nie ma błędów na kompie, wszystko wygląda ok, oleju nie przybywa, nie
wchodzi w tryb serwisowy, może kwestia paliwa.. Pojawił się jakiś błąd
egr, ale to może się przyciął kiedyś i niedługo zniknie.
- a jak ten filtr jest w %?
- to byśmy musieli go wyjąć, bo w tym modelu te informacje się nie
wyświetlają na kompie. Jeździć i powinno wrócić do normy. Nie bardzo
widzę przesłanki do wycięcia filtra teraz.
- ok, dziękuję
- dziękuję 100zł
No i co miałem pomyśleć?
-
25. Data: 2015-06-02 14:28:54
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: atm <...@v...pl>
>
> - ok, dziękuję
>
> - dziękuję 100zł
>
>
> No i co miałem pomyśleć?
Heh, rozumiem.
Pozostaje ewentualnie wizyta w innym tego typu zakladzie, bo to podobnie
jak z lekarzami czy mechanikami. Tyle tylko, ze calosc zagadnienia to
blądzenie na slepo, skoro zaden z dotychczasowych specow nie potrafi
sobie z tym poradzic.
-
26. Data: 2015-06-02 15:07:41
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 02 Jun 2015 13:45:26 +0200, twistedme
> Pierwszy raz z tymi % spotkałem się jak podjechałem do warsztatu i filtr
> się wypalał. Mech podłączył pod komp delphi i stało jak wół %
> zapełnienia filtra 6%.
To może tam nie ma mowy o % tylko o poziomach?
W takim przypadku nadal trzeba szukać przyczyn w czujnikach (czy tam
czujniku) ciśnienia. Może te wężyki przytkane, a może coś chwilę przed
wężykami jeszcze w wydechu je przytyka? Sprawdzany był wydech po długości?
--
Pozdor Myjk
-
27. Data: 2015-06-02 15:37:54
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 13:30:05 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze:
> > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości
> > news:556d8e16$0$27525$65785112@news.neostrada.pl...
> >>
> >>>
> >>> Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?
> >>>
> >>>>
> >>
> >> Jak to wyglada od strony prawnej?
> >> Jedziesz do serwisu usunac konkretna usterke, wymieniaja rozne
> >> elementy a po wyjechaniu usterka nadal jest. Czy w takim wypadku
> >> oplata za "naprawe" ma jakiekolwiek uzasadnienie?
> >>
> >
> > To zależy co klient sobie zażyczył. Jeśli naprawę częstego wypalania
> > DPF, to ja bym żądał dokończenia naprawy w ramach reklamacji źle usługi.
> > Albo zwrotu pieniędzy.
> > Jeśli klient chciał diagnostykę samochodu i naprawę wszystkich
> > zauważonych usterek, to warsztat zrobił co miał zlecone.
> >
> >
> No niestety, nauczony doświadczeniem z poprzednimi partaczami
> powiedziałem, że mają naprawić wszystko, co jest nie tak i może mieć
> wpływ na częste wypalanie się dpfa.
>
> Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło
> postawić żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkę, lepsze paliwo, wypad na
> autostradę lub podobne.
Twój problem to nie problem ogólny z używanym dieslem, na co narzekałeś pare postów
wyżej.
Jest sporo samochodów które jeżdzą i nie mają problemów a robią sporo km.
Nie zrażaj się ani do używek ani do diesli.
Równie popularne są takie koszmarne awarie nowych aut jak i samochodów benzynowych.
Moim zdaniem Konfabulator dobrze radzi. Najpierw trzeba sprawdzić czy tam coś się
dziwnego nie dzieje i czy wszystko co jest wgrane jest z tego modelu i jest dobrze
ustawione.
Ten błąd EGR świadczy że masz problem albo z czujnikiem albo z przepływem spalin w
wydechu.
Niestety ale trzeba dokłądnie sprawdzić czy tam coś się nie uszkodziło, nie zatkało
albo nie jest wymienione nie z tego modelu.
Jak rurki będą niewymiarowe to czujnik może głupieć.
I sytuacja może być taka że niby czujnik pokazuje 6% ale po chwili z powodu zaburzeń
w przepływie odczyt podskoczy do 80% i proces wypalania się zacznie.
Musisz poszukać dobrego mechanika, to znaczy kumatego a nie takiego co wymienia bo
zawsze wymieniał jak taka usterka była.
Pocieszę cię że kumpel w fordzie wymienił wtryski, pompe paliwa, czujnik zanim
problem został rozwiązany przez wymiane drugiego czujnika.
Co śmieszne ten drugi czujnik był tani tyle że był zabudowany w niewygodnym miejscu.
I tak zamiast naprawić za 80-120PLN wywalił ponad 3000PLN.
Ale dzięki za info z Twoich perypetii.
Ja bym sie skupił na weryfikacji co tam w wydechu sie dzieje i poszukał kumatego
mechanika któremu dasz zagadke i będzie chciał ją rozwiązać :)
--
Lukasz Sczygiel
-
28. Data: 2015-06-02 15:56:47
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: p...@g...com
--Głupie pytanie :), ale jak znaleźć kogoś kto robi diagnostykę tym op-comem?
dedykowane forum Opla - Astra/Vectra/Zafira czasami nawet objawia sie ktos z dostepem
do tech2 lub mdi jak trzeba cos konretniejszego zaprogramowac choc upgrade softu to
bym raczej w ASO zrobil bo pomylki sie zdarzaja :-)
P.
-
29. Data: 2015-06-02 16:12:30
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: p...@g...com
--Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU
inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr
włączania procedury.
przypomnijmy ze w tym konkretnym modelu silnika czujnik sam moze wywolac wypalanie
DPF ... osobiscie zaczalbym od punktu 3
ale kto bogatemu zabroni ?
*punkt 3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie
--Może któryś mechanik Opla na jakimś przeglądzie wpadł na pomysł wypalenia filtra w
ramach przeglądu i tak sobie ustawił na 6% i zostawił.
procedura wypalania awaryjnego wyglada inaczej i nie wymaga ruszenia tych 80% przy
ktorych ECU daje sygnal do normalnego wypalania
--Gdybam, bo w mojej Toyocie nawet Toyota nie jest w stanie nic takiego zrobić, ale
wiem, że niemieckie cuda typu VW, więc może i Opel, ludzie programują jak chcą.
to GM, tu wszystkie pomysly przychodza zza wielkiej wody, Niemcy tylko go skladaja
zeby klienci wiecej zaplacili :-)
P.
-
30. Data: 2015-06-02 17:07:33
Temat: Re: DPF ciąg dalszy
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:fc15e3cc-d0f3-423a-8f03-2d1531ff833a@googlegrou
ps.com...
W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 13:30:05 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze:
> > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości
> > news:556d8e16$0$27525$65785112@news.neostrada.pl...
> >>
> >>>
> >>> Czy ten serwis Boscha nie naciągnął Cię na niepotrzebne naprawy?
> >>>
> >>>>
> >>
> >> Jak to wyglada od strony prawnej?
> >> Jedziesz do serwisu usunac konkretna usterke, wymieniaja rozne
> >> elementy a po wyjechaniu usterka nadal jest. Czy w takim wypadku
> >> oplata za "naprawe" ma jakiekolwiek uzasadnienie?
> >>
> >
> > To zależy co klient sobie zażyczył. Jeśli naprawę częstego wypalania
> > DPF, to ja bym żądał dokończenia naprawy w ramach reklamacji źle usługi.
> > Albo zwrotu pieniędzy.
> > Jeśli klient chciał diagnostykę samochodu i naprawę wszystkich
> > zauważonych usterek, to warsztat zrobił co miał zlecone.
> >
> >
> No niestety, nauczony doświadczeniem z poprzednimi partaczami
> powiedziałem, że mają naprawić wszystko, co jest nie tak i może mieć
> wpływ na częste wypalanie się dpfa.
>
> Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło
> postawić żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkę, lepsze paliwo, wypad na
> autostradę lub podobne.
Musisz poszukać dobrego mechanika, to znaczy kumatego a nie takiego co
wymienia bo zawsze wymieniał jak taka usterka była.
Ja bym sie skupił na weryfikacji co tam w wydechu sie dzieje i poszukał
kumatego mechanika któremu dasz zagadke i będzie chciał ją rozwiązać :)
Największy problem jest właśnie ze znalezieniem dobrego mechanika, który wie
jak działa samochód, dobrze diagnozuje, myśli i wyciąga prawidłowe wnioski z
pomiarów.
Kolega twistedme, z tego co opisuje, to odziwedził już kilka typów
mechaników: polecanych, z dobrą opinią, drogich, specjalizujących się w DPF.
--
Pozdrawiam,
yabba