  • 101. Data: 2015-06-18 19:06:07
    Temat: Re: DPF ciąg dalszy
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 09:16, p...@g...com pisze:
    > --No ale gdzie ta dziura?
    >
    > gdybym to wiedzial bylbym dobrze oplacanym mechanikiem samochodowym :-)
    >
    > --Więc rzeczywiście zostaje chyba elektryka... Co w sumie, jak teraz tak czytam, by
    nawet pasowało idealnie do takich skoków.

    > zadnych gwaltownych ruchow :-) dokoncz najpierw temat szczelnosci ukladu
    >
    > --Czy ja sam mogę spróbować znaleźć ten brak masy, czy jechać do elektryka. Jak
    pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził?

    > dobry elektryk jest jak Yeti (przynajmniej w Szczecinie) i nie potrzeba mu nic
    sugerowac poza sprawdzeniem tego czujnika ew. podmianka jesli nadal masz ten stary

    > P.

    Dzisiaj trochę jeździłem, podjechałem przy okazji, do jakiegoś
    warsztatu, co miał szyld "Elektromechanika" i powiedział, że tak ma to
    działać, podłączył do kompa, przejechaliśmy się i twierdził, że
    wszystkie parametry są ok, włączył na żywo % zapełnienia filtra,
    parametry czujników temperatury i coś tam jeszcze. Jak powiedziałem mu,
    że zasugerowano mi, że to może być brak masy na komputerze albo
    czujniku, albo gdzieś po drodze, to spojrzał na mnie jak na kosmitę...

    Byłem dzisiaj też u klienta niedaleko salonu opla i rozmawiałem z
    kierownikiem serwisu i powiedział, że tak ma to właśnie być i, że gdyby
    tylko rosło, to znaczy, że filtr nie działa prawidłowo. % zapełnienia ma
    się zmieniać dynamicznie, bo tak działa regeneracja pasywna...

    Bądź tu mądry i pisz wiersze... Ilu fachowców tyle zdań. Ale akurat to
    mogłoby tłumaczyć głosy osób, jak np. mój dobry znajomy w mondeo, które
    przez tysiące km nie doświadczyły objawów wypalania filtra.

    U mnie dzisiaj jak zacząłem monitorowanie rano 24%, za chwilę 6%, 4%,
    potem skakało cały dzień w granicach tych 4-24. Teraz jak wylądowałem w
    domu mam 12.

    Póki, co kończę temat, bo już dostaję na głowę. Obstawiam się
    komputerami i gapię się w to zamiast na drogę. Wymieniam jeszcze na
    koniec olej, klocki i nie zaglądam pod maskę przez następne pół roku,
    chyba, że będą się wydobywać płomienie lub jakieś piekielne dźwięki.
    Jaka to ulga od 300km nie wypalać filtra :) i nawet nie wyjeździłem pół
    baku, tymczasem kiedy wcześniej połówkę osiągałem w "najlepszych
    czasach" przy 230-250 km od tankowania.

  • 102. Data: 2015-06-18 19:36:46
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Czy ja sam mogę spróbować znaleźć ten brak masy, czy jechać do
    > elektryka. Jak pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził?

    Złe umasienie nie musi być akurat w okolicy DPF, bo zwykle miejsc
    dołączenia instalacji (wiązek) do masy auta jest minimum kilka, w takiej
    dużej Captivie pewnie będzie ich z 6-8. Wystarczy, że na jednym z nich
    gdzieś coś nie kontaktuje i potencjał masy komputera bądź innego
    sterownika może zacząć rosnąć (falować).

    Sprawdza się to banalnie: bierzesz woltomierz i przedłużasz jeden z jego
    kabli (minusowy) do 2-3 metrów, aby mieć swobodę manewru. Ten minus
    przypinasz do klemy ujemnej akumulatora. A następnie plusem mierzysz
    napięcie na punktach umasienia, obudowie komputera i innych miejscach,
    gdzie powinno być zero.

    Jak gdzieś zera nie będzie (z dokładnością oczywiście do powiedzmy 100
    mV w odległych punktach auta) to się zastanawiasz czemu.

    Złącza rozpinasz, czyścisz WD40, pociągasz za kable lekko sprawdzając
    czy są dobrze zaciśnięte. Jak są uwalone błotem warto je wyczyścić, jak
    mają ślady korozji, trzeba wpiąć woltomierz jedną końcówką przed złączem
    a drugą za i sprawdzać, czy napięcie jest równe zero. Ponieważ dostęp
    jest niełatwy, zakładasz szpilki na sondy i wkuwasz się przez izolację.
    Ale to tylko jak zaczniesz coś podejrzewać.

    Marvin

  • 103. Data: 2015-06-19 08:27:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-06-17 o 16:30, p...@g...com pisze:
    > czasami filtr pada ale konkretnych przyczyn nie znam ... co na to ASO ? jak padnie
    na gwarancji to chyba wymieniaja ?

    W ASO powiedzą, że komputer błędów nie pokazuje, więc DPF nie
    kwalifikuje się do wymiany. U nich rządzi komputer, a nie logika.

    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2015-06-19 08:47:54
    Od: p...@g...com

    --Jak powiedziałem mu, że zasugerowano mi, że to może być brak masy na komputerze
    albo czujniku, albo gdzieś po drodze, to spojrzał na mnie jak na kosmitę...

    przypadkowy elektromechanik nie da rady przy tak zakreconej historii :-)

[...]

    nie bede sie upieral bo dpf info ma tylko odczyt w petli (bez logowania) ale warto
    zeby ktos potwierdzil ta informacje ...

    --Póki, co kończę temat, bo już dostaję na głowę

    c.d.n

    P.

  • 105. Data: 2015-06-19 09:01:53
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-19 o 08:47, p...@g...com pisze:

> [...]
    zeby ktos potwierdzil ta informacje ...

    > --Póki, co kończę temat, bo już dostaję na głowę

    To był komp KTS (?) pokazywał na żywo w czasie jazdy i wartość
    procentowego zapełnienia DPF pływała w zależności od dodawania gazu, ale
    przy dłuższej jeździe z jedną, nawet wysoką, prędkością (ok 120km/h)
    stabilizowała się w miarę na poziomie ok np. 16%.

    Wcześniej sprawdzałem wskazania dpf info z komputerem bosch, niestety na
    postoju i to co pokazywał dpf info zgadzało się zawsze z odczytem z
    kompa. Tak było 2 razy. Więc uznaję, że dpf info pokazuje prawidłowe
    wartości, tzn. nic innego i nic po za tym, co przeczyta z ECU, tak jak
    każdy inny komputer diagnostyczny (?).

    > c.d.n
    Wypluj te słowa :), mam przynajmniej nadzieję, że nie przed tym jak
    dojadę nim przynajmniej do 200 tys. :)

    > P.

    Niestety tutaj jedynym wiarygodnym testem byłoby znalezienie w miarę
    świadomego użytkownika takiego samego wozu, ze zaktualizowanym softem i
    sprawdzenie równolegle kompem tych 2 aut. Napisałem na forum Captivy,
    ale tam za bardzo nie ma ruchu. Jak będę miał chwilę, to zarejestruje
    się na forum Antary.

  • 106. Data: 2015-06-19 10:53:19
    Od: p...@g...com

    -- Więc uznaję, że dpf info pokazuje prawidłowe wartości, tzn. nic innego i nic po za
    tym, co przeczyta z ECU, tak jak każdy inny komputer diagnostyczny (?).

    ok moj dpf info pokazuje dane w petli co 3 minuty wiec moze przeoczylem te skoki

    --Wypluj te słowa :), mam przynajmniej nadzieję, że nie przed tym jak dojadę nim
    przynajmniej do 200 tys. :)

    jesli machnales juz 300km po (miasto ? trasa ?) to niedlugo nalezy spodziewac sie
    wypalania i wtedy warto by miec info jaki byl %

    --Napisałem na forum Captivy, ale tam za bardzo nie ma ruchu. Jak będę miał chwilę,
    to zarejestruje się na forum Antary.

    mam podobne wrazenia z forum zafiry :-)
    zagladam po ostatnim serwisie klimy pod maske i niespodzianka, co to jest i gdzie
    bylo podlaczone ?
    http://zapodaj.net/149840b7cf60b.jpg.html

    P.

  • 107. Data: 2016-11-24 21:09:46
    Od: z...@g...com

    Oleju nie ubywa bo podczas wypalania dostaje sie do niego odrobina paliwa , ktora
    rozrzedza olej.Dlatego trze a uzywac specjalny olej zalecany do dpf. Niestety przy
    tych autach trzeba , go czesciej zmieniac. Ja zmieniam raz na ROK a jezdze okolo max
    25000km/ROK I jest OK.dpfa wypalilem w piecu nastawionym na 600C po tym wydmuchalem
    popiol sprezonym powietrzem.teraz tylko skasowac computer I uruchomic pierwsze
    czysczenie I powinno byc OK. Auto ma 125000km