    From: Marvin <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DPF ciąg dalszy
    Date: Thu, 18 Jun 2015 19:36:46 +0200

    > Czy ja sam mogę spróbować znaleźć ten brak masy, czy jechać do
    > elektryka. Jak pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził?

    Złe umasienie nie musi być akurat w okolicy DPF, bo zwykle miejsc
    dołączenia instalacji (wiązek) do masy auta jest minimum kilka, w takiej
    dużej Captivie pewnie będzie ich z 6-8. Wystarczy, że na jednym z nich
    gdzieś coś nie kontaktuje i potencjał masy komputera bądź innego
    sterownika może zacząć rosnąć (falować).

    Sprawdza się to banalnie: bierzesz woltomierz i przedłużasz jeden z jego
    kabli (minusowy) do 2-3 metrów, aby mieć swobodę manewru. Ten minus
    przypinasz do klemy ujemnej akumulatora. A następnie plusem mierzysz
    napięcie na punktach umasienia, obudowie komputera i innych miejscach,
    gdzie powinno być zero.

    Jak gdzieś zera nie będzie (z dokładnością oczywiście do powiedzmy 100
    mV w odległych punktach auta) to się zastanawiasz czemu.

    Złącza rozpinasz, czyścisz WD40, pociągasz za kable lekko sprawdzając
    czy są dobrze zaciśnięte. Jak są uwalone błotem warto je wyczyścić, jak
    mają ślady korozji, trzeba wpiąć woltomierz jedną końcówką przed złączem
    a drugą za i sprawdzać, czy napięcie jest równe zero. Ponieważ dostęp
    jest niełatwy, zakładasz szpilki na sondy i wkuwasz się przez izolację.
    Ale to tylko jak zaczniesz coś podejrzewać.

    Marvin