eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDPFRe: DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 23 Mar 2015 16:03:43 +0100
    From: twistedme <t...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DPF
    References: <550bdf4d$0$17772$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <55100dda$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <1uv7fo0y7r298$.dlg@myjk.org>
    <551015d6$0$15053$65785112@news.neostrada.pl> <r...@m...org>
    In-Reply-To: <r...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 82
    Message-ID: <55102b4f$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 213-92-229-127.serv-net.pl
    X-Trace: 1427123023 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8369 213.92.229.127:59982
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558207
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-03-23 o 15:05, Myjk pisze:
    > Mon, 23 Mar 2015 14:32:07 +0100, twistedme
    >
    >> No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio
    >> podczas wypalania nie było czuć zapachu
    >> ropy w kabinie
    >
    > Ale zapach paliwa, czy spalin?
    > Masz tam dogrzewanie silnika vel webasto?
    >> i nie zapaliła się kontrolka jakości oleju.
    >
    > Zresetowałeś (pewnie inspekcję olejową) i jest teraz dobrze?

    Kupiłem auto, wymiana oleju, po 400km od wymiany zapaliła się inspekcja
    oleju, zresetowałem, zgasła, od tamtej pory zrobiłem 3500km i znowu się
    zapaliła.

    >> Poza tym wszyscy piszą, żeby raczej tego nie przerywać,
    >> a w takim przypadku jest to praktycznie nierealne.
    >
    > Tak piszą. Ja mam to w nosie. Kiedyś, jak zgłębiałem temat DPF, to
    > obserowałem wypalanie na chwilowym, zwiększałem obroty podczas wypalania...
    >
    > W końcu stwierdziłem, że to bez sensu. Od 4 lat mam to w dupie i po prostu
    > jeżdżę, nie zwracam uwagi na obroty, czy się wypala czy nie -- znaczy nie
    > wiem co to DPF. Dwa razy na oczy widziałem kontrolkę DPF. Z rok temu mi
    > zabłysła, to sie okazało że 21 tys. przejechałem bez wymiany oleju i
    > krzyknęło o zmianę. :P Ot, zapomniałem o serwisie. Drugi raz mi zabłysła i
    > wtedy dostałem gratis ograniczenie mocy. Okazało się w serwisie, że się EGR
    > zablokował w najgorszym możliwym położeniu, czyli otwartym -- co groziło
    > całkowitym zamuleniem DPF -- dlatego komputer ograniczył moc. EGR został
    > wyczyszczony (i tu znowu JA dupy dałem, bo w książce jak wół stoi, przy 120
    > tkm sprawdzić stan EGR i ew. wyczyścić -- a ja przejechałem 135 tkm) :P DPF
    > został serwisowo przepalony (bo jeszcze ze 100km przejechałem w trybie
    > awaryjnym więc się zamulił ponad stan awaryjny) i jeżdzę dalej, a komputer
    > pokazuje, że filtr jak nowy.
    >
    >> Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę,
    >> godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h.
    >
    > Czyli 2 x 12 minut jazdy ze studzeniem silnika.
    > To są krótkie odcinki, jak na diesla.
    >
    >> Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego
    >> dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to
    >> paranoja.
    >
    > Ale to tak działa. Wypalanie sadzy skuteczniej przebiega gdy filtr nie jest
    > zapełniony. Im więcej sadzy w filtrze, tym większy i dłuższy nakład energi
    > do przepalenia potrzebny. U mnie w M6 wypalanie odbywa się co 150-200km ale
    > też trwa 15-20min (a przeciętna trasa trwa u mnie 30-60 minut). U Ciebie co
    > 50-100km ale trwa 5-10 min.
    >
    > Niewykluczone, ze masz jakiś program adaptacyjny który stwierdził, że przy
    > takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczać wypalanie DPF przy mniejszym
    > zapełnieniu, ale częściej -- żeby nie doprowadzić do zamulenia filtra.
    >
    >> Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie średnio
    >> pali 10, ale są osoby, którym pali 8, a przy moim oszczędnym trybie
    >> jazdy może też by mogło tak być :)
    >
    > Z tego co widzę, to wcale nie jest oszczędny tryb jazdy. 100-120/h dla
    > takiej klockowatej budy przy silniku R4 2.0 to już spory problem.
    > Pojedziesz 80-90 to pewnie wykręcisz te 8L. ;>
    >
    No nie jeżdżę prawie w ogóle w mieście, nie stoję w korkach, o to mi
    chodziło :).

    Jadę 40km z prędkością ok 100km/h, bez wypalania filtra komputer
    pokazuje 8l-9l. Jadę tą samą trasę jak się wypala i potrafi dojść do
    13,5l. Ja rozumiem, że to uśrednione wartości, nie do końca dokładne,
    ale daje to jakiś ogólny obraz.

    Wertując net natrafiłem też raz na jedną opinię jak Twoja. Skoro nie
    palą się kontrolki znaczy, że proces z założenia przebiega bez wiedzy
    użytkownika i nie należy się nim przejmować, a jak zapali się kontrolka
    dpf, dopiero wtedy nie można tego procesu przerywać.

    Z drugiej strony są osoby, które jeżdżą po mieście i twierdzą, że wypala
    im się co 700km.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: