eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDOT 4 ESP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2024-10-24 21:51:56
    Temat: DOT 4 ESP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    zwykły płyn DOT 4?

    W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
    zapracuje bo nie jeżdzę szybko.

    A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    will operate effectively over a wide temperature range.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI


  • 2. Data: 2024-10-25 07:23:58
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    > szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    > zwykły płyn DOT 4?
    >
    > W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
    > zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
    >
    > A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    > Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    > (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    > will operate effectively over a wide temperature range.
    >

    Oj nudzi ci sie.

    Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.

    No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    hamulce znikly.
    Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na nowy
    to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.

    No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o wymiane
    tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj nie wybieram
    romka buraka zeby mi w aucie grzebal...

    Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
    nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
    nowszych aut jakimi jezdze.

    Albo zrobienie zawieszenia tak aby nie stukalo, Auto nie sciagalo na
    prostej i zeby jednak sie drogi na zakrecie trzymalo.

    Tyle grzebancow widzialem ze glowa mala. Moglbym jak mysliwy przy
    ognisku opowiadac o luznych drazkach, stabilizatorach czy pogietych
    wahaczach...

    --
    Lukasz


  • 3. Data: 2024-10-25 08:32:43
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
    > On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >> zwykły płyn DOT 4?
    >>
    >> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>
    >
    > Oj nudzi ci sie.
    > Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    > Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >
    > No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    > Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    > hamulce znikly.

    A ja widziałem.
    Kilka km na recznym, i sie zagotował.
    Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.

    No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.

    J.


  • 4. Data: 2024-10-25 17:38:35
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-25 01:32, J.F wrote:
    > On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
    >> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >>> zwykły płyn DOT 4?
    >>>
    >>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >>> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>>
    >>
    >> Oj nudzi ci sie.
    >> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    >> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >>
    >> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    >> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    >> hamulce znikly.
    >
    > A ja widziałem.
    > Kilka km na recznym, i sie zagotował.

    To sytuacja anormalna. Jak dobrze sie postarasz to kolo stracisz na
    normalnej drodze na krawezniku. I nikt nie jojczy ze lozyska trzeba miec
    wyczynowe.

    No i rozumny kierowca jednak jak moze to hamuje silnikiem dzis i go
    raczej nie zatrze. Kiedys smarowanie bylo nieco mniej wymyslne i dalo
    sie zatrzec silnik hamujac pare km z gorki.

    > Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.
    >
    > No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.
    >

    Nawet tu producenci se ostatnio ograniczenia narzucaja.
    Bo co innego wyczynowe sprzety a co innego jakis st/rs dostepny za
    ludzki pinionc dla ludu.

    Tak czy siak, mysle ze wieksze znaczenie ma starosc uszczelek w
    tloczkach niz starosc plynu albo jego gestosc.



    --
    Lukasz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: