eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDOT 4 ESP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2024-10-24 21:51:56
    Temat: DOT 4 ESP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    zwykły płyn DOT 4?

    W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
    zapracuje bo nie jeżdzę szybko.

    A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    will operate effectively over a wide temperature range.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI


  • 2. Data: 2024-10-25 07:23:58
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    > szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    > zwykły płyn DOT 4?
    >
    > W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
    > zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
    >
    > A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    > Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    > (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    > will operate effectively over a wide temperature range.
    >

    Oj nudzi ci sie.

    Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.

    No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    hamulce znikly.
    Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na nowy
    to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.

    No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o wymiane
    tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj nie wybieram
    romka buraka zeby mi w aucie grzebal...

    Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
    nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
    nowszych aut jakimi jezdze.

    Albo zrobienie zawieszenia tak aby nie stukalo, Auto nie sciagalo na
    prostej i zeby jednak sie drogi na zakrecie trzymalo.

    Tyle grzebancow widzialem ze glowa mala. Moglbym jak mysliwy przy
    ognisku opowiadac o luznych drazkach, stabilizatorach czy pogietych
    wahaczach...

    --
    Lukasz


  • 3. Data: 2024-10-25 08:32:43
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
    > On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >> zwykły płyn DOT 4?
    >>
    >> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>
    >
    > Oj nudzi ci sie.
    > Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    > Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >
    > No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    > Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    > hamulce znikly.

    A ja widziałem.
    Kilka km na recznym, i sie zagotował.
    Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.

    No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.

    J.


  • 4. Data: 2024-10-25 17:38:35
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-25 01:32, J.F wrote:
    > On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
    >> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >>> zwykły płyn DOT 4?
    >>>
    >>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >>> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>>
    >>
    >> Oj nudzi ci sie.
    >> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    >> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >>
    >> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    >> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    >> hamulce znikly.
    >
    > A ja widziałem.
    > Kilka km na recznym, i sie zagotował.

    To sytuacja anormalna. Jak dobrze sie postarasz to kolo stracisz na
    normalnej drodze na krawezniku. I nikt nie jojczy ze lozyska trzeba miec
    wyczynowe.

    No i rozumny kierowca jednak jak moze to hamuje silnikiem dzis i go
    raczej nie zatrze. Kiedys smarowanie bylo nieco mniej wymyslne i dalo
    sie zatrzec silnik hamujac pare km z gorki.

    > Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.
    >
    > No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.
    >

    Nawet tu producenci se ostatnio ograniczenia narzucaja.
    Bo co innego wyczynowe sprzety a co innego jakis st/rs dostepny za
    ludzki pinionc dla ludu.

    Tak czy siak, mysle ze wieksze znaczenie ma starosc uszczelek w
    tloczkach niz starosc plynu albo jego gestosc.



    --
    Lukasz


  • 5. Data: 2024-10-25 20:51:37
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
    user ptoki pisze tak:

    > On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co
    >> jest zwykły płyn DOT 4?
    >>
    >> W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten
    >> ESP zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
    >>
    >> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of
    >> the Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock
    >> Braking System (ABS). It has a lower viscocity compared to a
    >> 'standard' DOT 4 fluid so will operate effectively over a wide
    >> temperature range.
    >>
    >
    > Oj nudzi ci sie.

    oj nie nie, zapytać nic nie kosztuje.
    Jestem po serii zonków bo machałem ręką a brutalna
    rzeczywistość przeczołgała mnie.

    np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
    Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm zajmuje
    2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot i łzy.


    > No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    > Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn
    > zagotowal i hamulce znikly.

    też nie chyba, że Seba 307 km/h

    > Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na
    > nowy to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.

    ja również, zlałem mazut

    bedę sciągał tylko z zacisków jak cofnę tłoczek.


    > No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o
    > wymiane tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj
    > nie wybieram romka buraka zeby mi w aucie grzebal...

    od 2005t nie byłem u mechanika (oprócz dwumasy 2015r)


    > Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
    > nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
    > nowszych aut jakimi jezdze.

    nocusz laser to chyba tylko w nowym.


    > Albo zrobienie zawieszenia tak aby nie stukalo, Auto nie sciagalo
    > na prostej i zeby jednak sie drogi na zakrecie trzymalo.

    a to jest możliwe. W passacie tak mam.


    --
    Piter

    https://www.licznikdudy.pl


  • 6. Data: 2024-10-26 04:45:22
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-10-25 13:51, PiteR wrote:
    > in <news:vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
    > user ptoki pisze tak:
    >
    >> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co
    >>> jest zwykły płyn DOT 4?
    >>>
    >>> W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten
    >>> ESP zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
    >>>
    >>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of
    >>> the Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock
    >>> Braking System (ABS). It has a lower viscocity compared to a
    >>> 'standard' DOT 4 fluid so will operate effectively over a wide
    >>> temperature range.
    >>>
    >>
    >> Oj nudzi ci sie.
    >
    > oj nie nie, zapytać nic nie kosztuje.

    Ano nie kosztuje. Ale potencjalny pozytek z odpowiedzi nikly.
    Juz lepiej jak pytasz o te stabilizatory.

    > Jestem po serii zonków bo machałem ręką a brutalna
    > rzeczywistość przeczołgała mnie.
    >

    Ja to bardziej odkrywalem co poprzednie ciaproki odwalily. I tez sie po
    glowie drapalem po co albo czemu. Bo ani wiele taniej nie bylo ani
    prosciej...

    > np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
    > Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm zajmuje
    > 2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot i łzy.
    >

    Ale w czym rzecz? Inna stal i zardzweiala i sroby popuchly?
    Bo rozmiar nie powinien miec znaczenia.

    >
    >> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    >> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn
    >> zagotowal i hamulce znikly.
    >
    > też nie chyba, że Seba 307 km/h
    >

    Seba to mase innych gupot narobi i mu zaszkodza zanim pllyn z dupy go w
    dupe ugryzie.

    >> Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
    >> nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
    >> nowszych aut jakimi jezdze.
    >
    > nocusz laser to chyba tylko w nowym.
    >

    Mam wrazenie ze sporo czesci niby nowych i markowych to nie to samo co
    pierwszy montaz. Tak jak z bateryjkami do zegarkow.
    A prezio intercarsa gada ze markowe kosztujace 5x tyle co zamiennik to z
    tej samej tasmy zjezdzja. Byl wywiad z nim na jutubie.

    Jakos mi sie wierzyc nie chce. Bo montuje motorcraftowe albo tojociane
    czesci i jednak jest roznica miedzy nowe a wymienione na nowe.

    >
    >> Albo zrobienie zawieszenia tak aby nie stukalo, Auto nie sciagalo
    >> na prostej i zeby jednak sie drogi na zakrecie trzymalo.
    >
    > a to jest możliwe. W passacie tak mam.
    >
    >

    --
    Lukasz


  • 7. Data: 2024-10-26 08:40:27
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 25.10.2024 o 07:23, ptoki pisze:
    > On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
    >> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
    >> zwykły płyn DOT 4?
    >>
    >> W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
    >> zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
    >>
    >> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
    >> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
    >> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
    >> will operate effectively over a wide temperature range.
    >>
    >
    > Oj nudzi ci sie.
    >
    > Roznice miedzy nimi sa marginalne.
    > Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
    >
    > No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    > Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
    > hamulce znikly.
    > Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na nowy
    > to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
    >

    zależy od przyjętego stylu i warunków jazdy
    wystarczy kilka hamowań z dużej prędkości (np. jak ktoś z prawego pasa
    wbija się tuż przed Ciebie) albo trochę szybszej jazdy w górach (w dół)
    a jeszcze lepiej w upalny wakacyjny dzień (większe obciążenie
    samochodu), żeby hamulec (który do tej pory wydawał się bardzo dobry)
    zaczął robić się gumiasty (głównie właśnie z powodu starego płynu,
    ewentualnie klocki do d.)
    Ja akurat dość szybko jeżdżę, cenię sobie dobre hamulce i u mnie wymiana
    płynu wypada co ok. 4-5 lat.

    --
    pozdr
    w


  • 8. Data: 2024-10-26 09:26:31
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: W <...@...kom>

    W dniu 25.10.2024 o 20:51, PiteR pisze:
    > ...
    > np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
    > Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm zajmuje
    > 2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot i łzy.

    nie wiem, jak to wygląda w Twoim samochodzie, ale skąd problem - dawno
    nie ruszane jarzma (pewnie mniejsze tarcze schodzą bez zdejmowania),
    brak odpowiednich kluczy?
    Ja, że do hamulców zaglądam nie rzadziej niż co dwa, maks. 3 lata (w
    każdym z samochodów), to wszystko odkręca się bez problemu i wymiana
    trwa niedługo.

    >
    >
    >> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
    >> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn
    >> zagotowal i hamulce znikly.
    >
    > też nie chyba, że Seba 307 km/h
    >
    >> Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na
    >> nowy to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
    >
    > ja również, zlałem mazut
    >
    > bedę sciągał tylko z zacisków jak cofnę tłoczek.
    >
    >
    >> No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o
    >> wymiane tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj
    >> nie wybieram romka buraka zeby mi w aucie grzebal...
    >
    > od 2005t nie byłem u mechanika (oprócz dwumasy 2015r)
    >
    >
    >> Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
    >> nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
    >> nowszych aut jakimi jezdze.
    >
    > nocusz laser to chyba tylko w nowym.

    Jak się dba o układ hamulcowy ale też o sztywność zawieszenia, ukł kier.
    to muszą działać jak w nowym, będą reagować natychmiast i nic nie będzie
    ściągało, biło, itp.
    Oczywiście, opony też muszą być porównywalne z nowymi, ciśnienie
    odpowiednie.
    I hamulców trzeba trochę poużywać, żeby tarcze były czyste, powierzchnie
    równe a nie, że na tarczach (szczególnie z tyłu) jest rdza i rowy a
    zaciski ledwo chodzą.
    Widzę, że często ludzie pykają tym pedałem i pykają niewiele zwalniając,
    albo trzymają długo na hamulcu a wystarczyłoby hamowanie silnikiem i
    kilka mocniejszych krótkich dohamowań - tarcze będą w gotowości do
    cięższej pracy a jednocześnie nie będziemy przegrzewać układu.


    --
    pozdr
    w.


  • 9. Data: 2024-10-26 09:55:31
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 26.10.2024 o 04:45, ptoki pisze:

    >
    > Ale w czym rzecz? Inna stal i zardzweiala i sroby popuchly?

    O co chodzi z tym srobem?
    Zaintrygowało mnie, bo nie wiem, gdzie w tarczach jest srob. Tym
    bardziej zagadkowe, że wyszukiwarka nic na temat srobu nie wypluła.

    --
    -
    Akarm
    Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego


  • 10. Data: 2024-10-26 11:42:08
    Temat: Re: DOT 4 ESP
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vfi5j7$vb34$1@news.icm.edu.pl>
    user W pisze tak:

    >> np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
    >> Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm
    >> zajmuje 2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot
    >> i łzy.
    >
    > nie wiem, jak to wygląda w Twoim samochodzie, ale skąd problem -
    > dawno nie ruszane jarzma

    Tak, np 10 lat, od nowości auta. Gwiazdka spline znika rozpuszcza sie
    od rdzy. Ludzie urywają te śruby bo zamarzaja w zwrotnicy.
    Gorszy dzień projektantów z audi vw.

    W passacie 1997r jest normalna śruba 19 mm, 100 Nm, bez kanału, pod
    blokiem.

    > (pewnie mniejsze tarcze schodzą bez
    > zdejmowania), brak odpowiednich kluczy?

    Tak a to tylko 2 mm. Można zlekceważyć. Co tam 2mm ja nie włoże.
    Jak się popieści to sie zmieści. Niektórzy wbijają tarczę kopniakami,
    młotami.


    > Ja, że do hamulców zaglądam nie rzadziej niż co dwa, maks. 3 lata
    > (w każdym z samochodów), to wszystko odkręca się bez problemu i
    > wymiana trwa niedługo.

    Jak już przejmiesz auto.
    Po zakupie to czeka cię mój pierwszy raz po pani z pieskiem.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: