-
1. Data: 2024-10-24 21:51:56
Temat: DOT 4 ESP
Od: PiteR <e...@f...pl>
szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
zwykły płyn DOT 4?
W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
(ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
will operate effectively over a wide temperature range.
--
Piter
# Nie Zawsze Gratem
strefa wolna od LPG FSI TDI
-
2. Data: 2024-10-25 07:23:58
Temat: Re: DOT 4 ESP
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
> zwykły płyn DOT 4?
>
> W Londynie nie spodziewam się mrozów ani tymbardziej, że mi ten ESP
> zapracuje bo nie jeżdzę szybko.
>
> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
> will operate effectively over a wide temperature range.
>
Oj nudzi ci sie.
Roznice miedzy nimi sa marginalne.
Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
hamulce znikly.
Jak w swoim gracie wymienilem plyn ktory byl stary i juz czarny na nowy
to tez roznicy w dzialaniu nie bylo.
No i mechanicy na mnie zawsze patrzyli dziwnie jak prosilem o wymiane
tego plynu. Na zasadzie "no jak pan chce...". A zazwyczaj nie wybieram
romka buraka zeby mi w aucie grzebal...
Sa ciekawsze tematy. Np wymiana hamulcow bo po 8-12 latach sa
nieszczelne i dalej hamuja ale jednak nie tak laserowo jak jedno z
nowszych aut jakimi jezdze.
Albo zrobienie zawieszenia tak aby nie stukalo, Auto nie sciagalo na
prostej i zeby jednak sie drogi na zakrecie trzymalo.
Tyle grzebancow widzialem ze glowa mala. Moglbym jak mysliwy przy
ognisku opowiadac o luznych drazkach, stabilizatorach czy pogietych
wahaczach...
--
Lukasz
-
3. Data: 2024-10-25 08:32:43
Temat: Re: DOT 4 ESP
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
>> zwykły płyn DOT 4?
>>
>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
>> will operate effectively over a wide temperature range.
>>
>
> Oj nudzi ci sie.
> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
>
> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
> hamulce znikly.
A ja widziałem.
Kilka km na recznym, i sie zagotował.
Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.
No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.
J.
-
4. Data: 2024-10-25 17:38:35
Temat: Re: DOT 4 ESP
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2024-10-25 01:32, J.F wrote:
> On Fri, 25 Oct 2024 00:23:58 -0500, ptoki wrote:
>> On 2024-10-24 14:51, PiteR wrote:
>>> szukacie po sklepach tego DOT 4 ESP czy zlewacie i kupujecie co jest
>>> zwykły płyn DOT 4?
>>>
>>> A low viscosity (LV) brake fluid designed to enable the use of the
>>> Electronic Stabiilty Programme (ESP) via the Anti-Lock Braking System
>>> (ABS). It has a lower viscocity compared to a 'standard' DOT 4 fluid so
>>> will operate effectively over a wide temperature range.
>>>
>>
>> Oj nudzi ci sie.
>> Roznice miedzy nimi sa marginalne.
>> Nie wiem jak cena ale obstawiam ze mniej niz 100-200pln.
>>
>> No i sama wymiana plynu to nieco przereklamowana jest.
>> Nie zdarzylo mi sie ani nie spotkalem osoby ktorej sie plyn zagotowal i
>> hamulce znikly.
>
> A ja widziałem.
> Kilka km na recznym, i sie zagotował.
To sytuacja anormalna. Jak dobrze sie postarasz to kolo stracisz na
normalnej drodze na krawezniku. I nikt nie jojczy ze lozyska trzeba miec
wyczynowe.
No i rozumny kierowca jednak jak moze to hamuje silnikiem dzis i go
raczej nie zatrze. Kiedys smarowanie bylo nieco mniej wymyslne i dalo
sie zatrzec silnik hamujac pare km z gorki.
> Ale to był plynem rodem z PRL, na ile to była wina wody nie wiem.
>
> No ale jak się jezdzi 200 czy 300, to hamulce są mocno grzane.
>
Nawet tu producenci se ostatnio ograniczenia narzucaja.
Bo co innego wyczynowe sprzety a co innego jakis st/rs dostepny za
ludzki pinionc dla ludu.
Tak czy siak, mysle ze wieksze znaczenie ma starosc uszczelek w
tloczkach niz starosc plynu albo jego gestosc.
--
Lukasz