eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDOT 4 ESPRe: DOT 4 ESP
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.d107-185.icpnet.pl!not-for-mail
    From: W <...@...kom>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DOT 4 ESP
    Date: Sat, 26 Oct 2024 13:23:47 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <vfijg3$vubb$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1> <vffa1f$uhj$1@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1> <vfi5j7$vb34$1@news.icm.edu.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 26 Oct 2024 11:23:47 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="d107-185.icpnet.pl:77.65.107.185";
    logging-data="1046891"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2725371
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 26.10.2024 o 11:42, PiteR pisze:
    > in <news:vfi5j7$vb34$1@news.icm.edu.pl>
    > user W pisze tak:
    >
    >>> np w sklepach jest dużo tarcz 255 mm a garstka 253 mm
    >>> Co tam 2 mm dasz radę. Okazuje się, że wymienić tarcze 253 mm
    >>> zajmuje 2 godziny a 255 mm cały dzień, rozwiercanie, palniki, pot
    >>> i łzy.
    >>
    >> nie wiem, jak to wygląda w Twoim samochodzie, ale skąd problem -
    >> dawno nie ruszane jarzma
    >
    > Tak, np 10 lat, od nowości auta. Gwiazdka spline znika rozpuszcza sie
    > od rdzy. Ludzie urywają te śruby bo zamarzaja w zwrotnicy.
    > Gorszy dzień projektantów z audi vw.
    >
    > W passacie 1997r jest normalna śruba 19 mm, 100 Nm, bez kanału, pod
    > blokiem.
    >
    >> (pewnie mniejsze tarcze schodzą bez
    >> zdejmowania), brak odpowiednich kluczy?
    >
    > Tak a to tylko 2 mm. Można zlekceważyć. Co tam 2mm ja nie włoże.
    > Jak się popieści to sie zmieści. Niektórzy wbijają tarczę kopniakami,
    > młotami.
    >

    czyli 1 mm na stronę - uwaga! teoretyzuję, nie testować, chyba, że
    wyłącznie dla sztuki (co, ja nie dam rady?)! - wyobrażam sobie, że
    mogłoby wystarczyć w dwóch punktach na tarczy zrobić mały szlif
    (oczywiście łagodny, minimalny niezbędny), żeby przeszło przez jarzmo
    bez siły.
    Ale wiadomo - teraz jarzma ruszone i będzie już tylko dobrze :-)

    >
    >> Ja, że do hamulców zaglądam nie rzadziej niż co dwa, maks. 3 lata
    >> (w każdym z samochodów), to wszystko odkręca się bez problemu i
    >> wymiana trwa niedługo.
    >
    > Jak już przejmiesz auto.
    > Po zakupie to czeka cię mój pierwszy raz po pani z pieskiem.
    >
    no fakt, może tak być. Dlatego ja jeżdżę długo swoimi samochodami, bo
    wiem co mam, i mam to raczej dobrze ogarnięte, najczęściej na częściach
    wybranych przeze mnie a nie pierwsze lepsze z hurtowni.
    Ostatnio rower pożyczyłem od sąsiada - może 10 x młodszy od mojego,
    wydawałoby się, że podobnej klasy. Matko, jak to ciężko jechało,
    skrzypiało...

    --
    pozdr.
    w.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: