  • Data: 2013-03-15 09:40:12
    Temat: Re: DOBRA przejściówka usb - ata+sata ?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-14 23:48, Olaf Frikiof Skiorvensen pisze:

    > Oczywiście.
    > Chodzi mi o Icy Dock MB881U3-1SA:
    > http://www.icydock.pl/index.php/produkt/view/id/MB88
    1U3-1SA/class/produkt_opis
    > http://www.youtube.com/watch?v=pd041qLK0lE
    >
    > Stacja obsługuje dwa dyski jednocześnie(podobno nawet trzy, ale mi się
    > nie udało). Stacja wykonana bardzo solidnie, ma USB3, więc jest dość
    > szybka(kopiowanie dysk-dysk sata->ata na stacji w granicach 35-40
    > MB/s, kopiowanie stacja-komputer 80-100 MB/s). Może jutro odpalę i
    > zrobię jakiś benchmark, a wyniki wyślę tu, na grupę.
    Jeśli chodzi o taki "dock" to na biurku używam gembird-a na usb3.0
    HD32-u3s-1 - i jest ok, ale to co przedstawiłeś w terenie mi nie
    przejdzie - jest zbyt duże, do wnętrza komputera/maszynki nie wcisnę, a
    demontaż dysku to przeważnie katorga. Niby tylko kilka-kilkanaście
    śrubek, by wyciągnąć blachę, do której jest dysk przykręcony, ale
    jeszcze do tej blachy są często przypinane trytykami kabelki... a
    wszystko w stanie "ledwo działa, więc nie ruszać"
    przykładowa fotka
    http://img.atmimg.com/images/ncr-atm-parts/445-07230
    46p2.jpg - dysk
    przykręcany od dołu...
    albo to
    http://i00.i.aliimg.com/photo/v1/591797374/atm_part_
    atm_machine_NCR_5887_card.jpg
    - wykręć zasilacz (który ma superkrótkie kable, więc najpierw wszystkie
    wypnij, by wykręcić dysk)

    Przejściówka musi być w formie takiej "mydelniczki", lub wręcz z
    gniazdkiem na taśmę IDE (a nie wpinana wprost w dysk), ale to jestem w
    stanie sobie przelutować/przerobić

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173