  • 1. Data: 2009-03-30 06:39:35
    Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
    Od: Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl>

    Odświeżę temat.
    Nastawiałem się na Varadero XL1000, ale mam ograniczone środki, więc
    przystopowałem z tematem. Poza tym trochę mnie martwi czy na dłuższą metę
    wysokość siodła XL nie będzie przeszkadzała - mam jedynie 172cm wzrostu i
    ok 100kg wagi (wynika z uprawianego hobbystycznie sportu). Na DLce jeszcze
    nie jechałem i nie siedziałem, ale wydaje się niższa. Poza tym szczególnie
    nie zwracam uwagi na super osiągi, a mój plecaczek raczej będzie krzyczał
    i szturchał po przekroczeniu 140km/h - moto ma służyć głównie do spokojnej
    turystyki. Spokojnej i oszczędnej. Posiłkując notatkami paliwowymi
    użytkowników serwisu spritmonitor.de to co mnie optymistycznie nastawiło
    na DL650 to właśnie zużycie paliwa. Przefiltrowałem moto mające notatki z
    więcej niż 15tys. km przebiegu i co wyszło:
    - DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km
    - DL1000 śr. spalanie od 4.74 do 6.9 l/100km
    - XL1000 śr. spalanie od 5.84 do 7.41 l/100km (ałć!)
    Nie są to dane wyciągnięte z kosmosu, tylko autentyczne notatki
    użytkowników. Jedyne czym mnie wszyscy straszą to mocą DL650, że właśnie
    kierowca+pasażer+bagaże i pojawia się problem. Pytanie jak wielki problem?
    Moto staje się zawalidrogą, czy co? Dodam, że początkowo nastawiałem się
    na GS500 (po wdrożeniu się w tematykę turystyki zrozumiałem do czego służą
    moto typu DL650/1000/XL1000 ;) )

  • 2. Data: 2009-03-30 07:23:57
    Od: "smoq" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Artur_" <artur@_NOSPAM_caddo.pl> napisał w wiadomości
    z.pl...
    > Odświeżę temat.

    > - DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km
    > - DL1000 śr. spalanie od 4.74 do 6.9 l/100km
    > - XL1000 śr. spalanie od 5.84 do 7.41 l/100km (ałć!)

    Przy predkosciach ~180kmh DL650 spala okolo 8 litrow, wiem bo jechalem
    razem z kumplem on wlasnie na DL a ja na intruderze 1800, co ciekawe przy
    tych predkosciach intruder spalił mniej paliwa niż lzejszy i slabszy DL.
    Trasa po autostradzie z hamburga do katowic
    Kumpel jest bardzo zadowolony ze swojego DL650, jedynie narzeka na
    wężykowanie motoru odczuwalne od 120-130, podobno litrowka tego nie ma, ale
    tez nie ma litrówka abs.

    --
    pzdr smoq

  • 3. Data: 2009-03-30 10:24:54
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 30 Mar, 09:23, "smoq" <p...@p...fm> wrote:
    > Przy predkosciach ~180kmh  DL650 spala okolo 8 litrow...

    Dla DL650 to jest ~Vmax. Tak eksploatowany to będzie żarł i paliwo i
    olej.

    > Kumpel jest bardzo zadowolony ze swojego DL650, jedynie narzeka na
    > wężykowanie motoru odczuwalne od 120-130, podobno litrowka tego nie ma

    A w jakiej konfiguracji mu tak wężykował? Bo jak przy jeździe solo bez
    potężnego bagażu, to jakiś ma feler. Z jednym kufrem i bez pasażera
    nawet przy 190 kmh nie odczuwam żadnych takich sensacji. (Z pasażerem
    i bagażami nie rozpędzałem się ponad 140 kmh, ale też jechał grzecznie
    i stabilnie).

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 4. Data: 2009-03-30 10:46:27
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 30 Mar, 08:39, Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl> wrote:
    > - DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km

    Ale bardzo nie licz na spalanie poniżej 5. Chyba, że przy jakimś
    relaksacyjnym. krajobrazowym turlaniu.

    > Jedyne czym mnie wszyscy straszą to mocą DL650, że właśnie
    > kierowca+pasażer+bagaże i pojawia się problem. Pytanie jak wielki problem?
    > Moto staje się zawalidrogą, czy co?

    Pytanie, co masz na myśli mówiąc "problem" i "zawalidroga". Raczej nie
    licz na prędkość przelotową powyżej 150 kmh. Na autostradach będziesz
    często gościć na prawym pasie i patrzeć w lusterka przed wyprzedzaniem
    ciężarówek. Poza autostradami będziesz musiał redukować do
    wyprzedzania. Więc rzeczywiście nie będziesz najszybciejszy. W końcu
    po coś robią te litry.

    Ale jak ci się bardzo nie spieszy, to mały V-Strom dowiezie cię z
    plecaczkiem i bagażami wszędzie tam gdzie duży. Najwyżej godzinę
    później.

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

  • 5. Data: 2009-03-30 11:14:22
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Nikanor pisze:

    > Ale jak ci się bardzo nie spieszy, to mały V-Strom dowiezie cię z
    > plecaczkiem i bagażami wszędzie tam gdzie duży. Najwyżej godzinę
    > później.

    Wystarczy wyjechac godzine wczesniej i bedzie akurat na czas :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 6. Data: 2009-03-31 05:59:22
    Od: Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl>

> [...]
    > tych predkosciach intruder spalił mniej paliwa niż lzejszy i slabszy DL.
    > Trasa po autostradzie z hamburga do katowic
    To podobnie jak fiat seicento 1.1 vs nissan primera 1.8 kombi, gdzie przy
    150km/h dwa razy cięższy i 2,5 razy mocniejszy nissan spali ponad litr
    mniej od seicento - auta mają zupełnie inną prędkość maksymalną, a
    właściwie dla seicento to prawie kres możliwości (zapewne podobnie jak
    180km/h dla DL650), więc obroty silnika są prawie na maksymalnym poziomie,
    gdzie w nissanie jeszcze daleko do końca. DL650 wydaje mi się nie być
    stworzony do takich prędkości ;)

    > Ale bardzo nie licz na spalanie poniżej 5. Chyba, że przy jakimś
    > relaksacyjnym. krajobrazowym turlaniu.
    Bardzo często opieram się o notatki tego typu i z reguły wszystko mieści
    się w przedziałach min-max dla danej marki, więc choć nie wiadomo jaki
    jest styl jazdy tych kierowców, to podejrzewam, że i w tym przypadku bez
    problemu osiągnąłbym podobne wartości. Poniekąd jeśli ktoś prowadzi tego
    typu zapiski to jest kierowcą bardzo świadomym ponoszonych kosztów i chyba
    chcąc nie chcąc dąży do tego, aby jego zabawka prezentowała jak najlepszy
    poziom. Znając siebie szaleć nie będę, więc pewnie dążyłbym do osiągnięcia
    jak najniższego zużycia paliwa, nawet kosztem dojazdu na miejsce z dość
    dużym opóźnieniem ;)

> [...]
    > ciężarówek. Poza autostradami będziesz musiał redukować do
    > wyprzedzania. Więc rzeczywiście nie będziesz najszybciejszy. W końcu
    Na więcej niż 150 nie liczę. Poza tym raczej będę unikał autostrad -
    myślałem przez długi czas o moto typu VFR, czy XX, ale im więcej było
    przemyśleń tym bardziej oddalałem się od "szybkiej turystyki", a wszystko
    szło w stronę spokojnej jazdy z możliwością zjazdu poza drogi asfaltowe -
    tak trafiłem na Varadero i V-Storma, o których istnieniu raczej nie
    wiedziałem.

  • 7. Data: 2009-03-31 09:27:09
    Od: Don Pedro <n...@o...pl>

    Artur_ pisze:
> [...]
    > nastawiałem się na GS500 (po wdrożeniu się w tematykę turystyki
    > zrozumiałem do czego służą moto typu DL650/1000/XL1000 ;) )

    Ciekawy masz rozrzut. Ale przymierzałeś się do Wiadra i dużego V-stroma?
    No i co oznacza, że wdrożyłeś się w tematykę turystyki? Jeśli nakręciłeś
    turystycznie trochę kilometrów to będziesz wiedział, czego szukać. Jeśli
    była to turystyka internetowo-książkowa to bierz małego V-stroma albo
    Transalpa. W porównaniu z GS-em przyspieszenia będą znaczne.

    pozdr
    DP
    TL-S

  • 8. Data: 2009-03-31 11:37:18
    Od: Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl>

    Don Pedronapisal

> [...]
    > była to turystyka internetowo-książkowa to bierz małego V-stroma albo
    > Transalpa. W porównaniu z GS-em przyspieszenia będą znaczne.

    I właściwie tyle mi wystarczy ;) Generalnie jestem totalnym świerzakiem
    jeśli chodzi o dwa kółka - jazda motorowerem czy MZką kilka lat temu moim
    zdaniem nijak nie daje mi wystarczających umiejętności. Stąd też
    początkowo nastawiałem się na GS500 - nie trudno znaleźć takich, którzy
    całą Europę po kilka razy tym zwiedzili. Im więcej czytania i słuchania o
    turystyce tym więcej słyszy się o ciężkich enduro. Przesiadując na forum
    Varadero wręcz mnie przekonano, że XL1000 to jak najbardziej dobry wybór
    na początek... Kilka dni temu zasiadłem na nim w salonie hondy i ponownie
    zwątpiłem. Stąd też przystopowałem z wagą moto i chcę zejść co najwyżej do
    poziomu DL650. Transalpem nie jechałem, ale wizualnie suzuka bardziej mi
    podchodzi (cenowo też). Wkurza mnie jedynie wtrącanie co rusz, że "jak nie
    ma litra to się nie nadaje" :( Z pewnością będę nasłucham się tego
    jeszcze nie raz...

  • 9. Data: 2009-03-31 11:44:33
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > podchodzi (cenowo też). Wkurza mnie jedynie wtrącanie co rusz, że "jak nie
    > ma litra to się nie nadaje" :( Z pewnością będę nasłucham się tego

    jesli jestes swierzak to uwazaj i do tego jestes dosyć niski to nie pakuj
    sie w Viadro bo zrobisz sobie kuku. Serio, zrobisz jak chcesz ale ja bym
    podchodzil do litrowych enduro ostrożnie. Oczywiscie wszystko sie da ale...
    to jednak 235kg, wysokie siedzenie i srodek ciezkosci.

    Jesli koniecznie chcesz DLa to kupuj małego.

    Popatrz też na Trampki. Dużo sprawniejszy jesli bedziesz chcial zjechac co
    jakis czas z asfaltu.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 10. Data: 2009-03-31 11:49:01
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Artur_ pisze:
    > Don Pedronapisal

    Pokibicuję 'starszym' może mi sie przyda za rok/dwa ...
    "Czy i dlaczego nie" uwzględniacie w wątku sport-turystyki (choć to
    chyba czuję) ale i cięższe klasyki/nakedy (750 lytr jakieś CB750 czy
    duży bandit). Czy endurowate cechy są wam przydatne? Czy to zalezy od
    rodzaju turystyki (obrazowo podzielmy na kierunek wschód/zachód ;)

    siępytambomamgieeskę