-
1. Data: 2009-03-30 06:39:35
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl>
Odświeżę temat.
Nastawiałem się na Varadero XL1000, ale mam ograniczone środki, więc
przystopowałem z tematem. Poza tym trochę mnie martwi czy na dłuższą metę
wysokość siodła XL nie będzie przeszkadzała - mam jedynie 172cm wzrostu i
ok 100kg wagi (wynika z uprawianego hobbystycznie sportu). Na DLce jeszcze
nie jechałem i nie siedziałem, ale wydaje się niższa. Poza tym szczególnie
nie zwracam uwagi na super osiągi, a mój plecaczek raczej będzie krzyczał
i szturchał po przekroczeniu 140km/h - moto ma służyć głównie do spokojnej
turystyki. Spokojnej i oszczędnej. Posiłkując notatkami paliwowymi
użytkowników serwisu spritmonitor.de to co mnie optymistycznie nastawiło
na DL650 to właśnie zużycie paliwa. Przefiltrowałem moto mające notatki z
więcej niż 15tys. km przebiegu i co wyszło:
- DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km
- DL1000 śr. spalanie od 4.74 do 6.9 l/100km
- XL1000 śr. spalanie od 5.84 do 7.41 l/100km (ałć!)
Nie są to dane wyciągnięte z kosmosu, tylko autentyczne notatki
użytkowników. Jedyne czym mnie wszyscy straszą to mocą DL650, że właśnie
kierowca+pasażer+bagaże i pojawia się problem. Pytanie jak wielki problem?
Moto staje się zawalidrogą, czy co? Dodam, że początkowo nastawiałem się
na GS500 (po wdrożeniu się w tematykę turystyki zrozumiałem do czego służą
moto typu DL650/1000/XL1000 ;) )
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
2. Data: 2009-03-30 07:23:57
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: "smoq" <p...@p...fm>
Użytkownik "Artur_" <artur@_NOSPAM_caddo.pl> napisał w wiadomości
news:ebb0aac8664252f95098e5541b5f27ef$1@grupy.scigac
z.pl...
> Odświeżę temat.
> - DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km
> - DL1000 śr. spalanie od 4.74 do 6.9 l/100km
> - XL1000 śr. spalanie od 5.84 do 7.41 l/100km (ałć!)
Przy predkosciach ~180kmh DL650 spala okolo 8 litrow, wiem bo jechalem
razem z kumplem on wlasnie na DL a ja na intruderze 1800, co ciekawe przy
tych predkosciach intruder spalił mniej paliwa niż lzejszy i slabszy DL.
Trasa po autostradzie z hamburga do katowic
Kumpel jest bardzo zadowolony ze swojego DL650, jedynie narzeka na
wężykowanie motoru odczuwalne od 120-130, podobno litrowka tego nie ma, ale
tez nie ma litrówka abs.
--
pzdr smoq
-
3. Data: 2009-03-30 10:24:54
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Nikanor <p...@g...com>
On 30 Mar, 09:23, "smoq" <p...@p...fm> wrote:
> Przy predkosciach ~180kmh DL650 spala okolo 8 litrow...
Dla DL650 to jest ~Vmax. Tak eksploatowany to będzie żarł i paliwo i
olej.
> Kumpel jest bardzo zadowolony ze swojego DL650, jedynie narzeka na
> wężykowanie motoru odczuwalne od 120-130, podobno litrowka tego nie ma
A w jakiej konfiguracji mu tak wężykował? Bo jak przy jeździe solo bez
potężnego bagażu, to jakiś ma feler. Z jednym kufrem i bez pasażera
nawet przy 190 kmh nie odczuwam żadnych takich sensacji. (Z pasażerem
i bagażami nie rozpędzałem się ponad 140 kmh, ale też jechał grzecznie
i stabilnie).
--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]
-
4. Data: 2009-03-30 10:46:27
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Nikanor <p...@g...com>
On 30 Mar, 08:39, Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl> wrote:
> - DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km
Ale bardzo nie licz na spalanie poniżej 5. Chyba, że przy jakimś
relaksacyjnym. krajobrazowym turlaniu.
> Jedyne czym mnie wszyscy straszą to mocą DL650, że właśnie
> kierowca+pasażer+bagaże i pojawia się problem. Pytanie jak wielki problem?
> Moto staje się zawalidrogą, czy co?
Pytanie, co masz na myśli mówiąc "problem" i "zawalidroga". Raczej nie
licz na prędkość przelotową powyżej 150 kmh. Na autostradach będziesz
często gościć na prawym pasie i patrzeć w lusterka przed wyprzedzaniem
ciężarówek. Poza autostradami będziesz musiał redukować do
wyprzedzania. Więc rzeczywiście nie będziesz najszybciejszy. W końcu
po coś robią te litry.
Ale jak ci się bardzo nie spieszy, to mały V-Strom dowiezie cię z
plecaczkiem i bagażami wszędzie tam gdzie duży. Najwyżej godzinę
później.
--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]
-
5. Data: 2009-03-30 11:14:22
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Nikanor pisze:
>
> Ale jak ci się bardzo nie spieszy, to mały V-Strom dowiezie cię z
> plecaczkiem i bagażami wszędzie tam gdzie duży. Najwyżej godzinę
> później.
Wystarczy wyjechac godzine wczesniej i bedzie akurat na czas :)
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
6. Data: 2009-03-31 05:59:22
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl>
> Przy predkosciach ~180kmh DL650 spala okolo 8 litrow, wiem bo jechalem
> razem z kumplem on wlasnie na DL a ja na intruderze 1800, co ciekawe przy
> tych predkosciach intruder spalił mniej paliwa niż lzejszy i slabszy DL.
> Trasa po autostradzie z hamburga do katowic
To podobnie jak fiat seicento 1.1 vs nissan primera 1.8 kombi, gdzie przy
150km/h dwa razy cięższy i 2,5 razy mocniejszy nissan spali ponad litr
mniej od seicento - auta mają zupełnie inną prędkość maksymalną, a
właściwie dla seicento to prawie kres możliwości (zapewne podobnie jak
180km/h dla DL650), więc obroty silnika są prawie na maksymalnym poziomie,
gdzie w nissanie jeszcze daleko do końca. DL650 wydaje mi się nie być
stworzony do takich prędkości ;)
> On 30 Mar, 08:39, Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl> wrote:
>> - DL650 śr. spalanie od 3.99 do 5,05 l/100km
> Ale bardzo nie licz na spalanie poniżej 5. Chyba, że przy jakimś
> relaksacyjnym. krajobrazowym turlaniu.
Bardzo często opieram się o notatki tego typu i z reguły wszystko mieści
się w przedziałach min-max dla danej marki, więc choć nie wiadomo jaki
jest styl jazdy tych kierowców, to podejrzewam, że i w tym przypadku bez
problemu osiągnąłbym podobne wartości. Poniekąd jeśli ktoś prowadzi tego
typu zapiski to jest kierowcą bardzo świadomym ponoszonych kosztów i chyba
chcąc nie chcąc dąży do tego, aby jego zabawka prezentowała jak najlepszy
poziom. Znając siebie szaleć nie będę, więc pewnie dążyłbym do osiągnięcia
jak najniższego zużycia paliwa, nawet kosztem dojazdu na miejsce z dość
dużym opóźnieniem ;)
> Pytanie, co masz na myśli mówiąc "problem" i "zawalidroga". Raczej nie
> licz na prędkość przelotową powyżej 150 kmh. Na autostradach będziesz
> często gościć na prawym pasie i patrzeć w lusterka przed wyprzedzaniem
> ciężarówek. Poza autostradami będziesz musiał redukować do
> wyprzedzania. Więc rzeczywiście nie będziesz najszybciejszy. W końcu
> po coś robią te litry.
Na więcej niż 150 nie liczę. Poza tym raczej będę unikał autostrad -
myślałem przez długi czas o moto typu VFR, czy XX, ale im więcej było
przemyśleń tym bardziej oddalałem się od "szybkiej turystyki", a wszystko
szło w stronę spokojnej jazdy z możliwością zjazdu poza drogi asfaltowe -
tak trafiłem na Varadero i V-Storma, o których istnieniu raczej nie
wiedziałem.
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
7. Data: 2009-03-31 09:27:09
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Don Pedro <n...@o...pl>
Artur_ pisze:
> Odświeżę temat. Nastawiałem się na Varadero XL1000, ale mam ograniczone
> (...)
> problem? Moto staje się zawalidrogą, czy co? Dodam, że początkowo
> nastawiałem się na GS500 (po wdrożeniu się w tematykę turystyki
> zrozumiałem do czego służą moto typu DL650/1000/XL1000 ;) )
Ciekawy masz rozrzut. Ale przymierzałeś się do Wiadra i dużego V-stroma?
No i co oznacza, że wdrożyłeś się w tematykę turystyki? Jeśli nakręciłeś
turystycznie trochę kilometrów to będziesz wiedział, czego szukać. Jeśli
była to turystyka internetowo-książkowa to bierz małego V-stroma albo
Transalpa. W porównaniu z GS-em przyspieszenia będą znaczne.
pozdr
DP
TL-S
-
8. Data: 2009-03-31 11:37:18
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Artur_ <artur@_NOSPAM_caddo.pl>
Don Pedronapisal
> Artur_ pisze:
>> Odświeżę temat. Nastawiałem się na Varadero XL1000, ale mam ograniczone
>> (...)
>> problem? Moto staje się zawalidrogą, czy co? Dodam, że początkowo
>> nastawiałem się na GS500 (po wdrożeniu się w tematykę turystyki
>> zrozumiałem do czego służą moto typu DL650/1000/XL1000 ;) )
> Ciekawy masz rozrzut. Ale przymierzałeś się do Wiadra i dużego V-stroma?
> No i co oznacza, że wdrożyłeś się w tematykę turystyki? Jeśli nakręciłeś
> turystycznie trochę kilometrów to będziesz wiedział, czego szukać. Jeśli
> była to turystyka internetowo-książkowa to bierz małego V-stroma albo
> Transalpa. W porównaniu z GS-em przyspieszenia będą znaczne.
> pozdr
> DP
> TL-S
I właściwie tyle mi wystarczy ;) Generalnie jestem totalnym świerzakiem
jeśli chodzi o dwa kółka - jazda motorowerem czy MZką kilka lat temu moim
zdaniem nijak nie daje mi wystarczających umiejętności. Stąd też
początkowo nastawiałem się na GS500 - nie trudno znaleźć takich, którzy
całą Europę po kilka razy tym zwiedzili. Im więcej czytania i słuchania o
turystyce tym więcej słyszy się o ciężkich enduro. Przesiadując na forum
Varadero wręcz mnie przekonano, że XL1000 to jak najbardziej dobry wybór
na początek... Kilka dni temu zasiadłem na nim w salonie hondy i ponownie
zwątpiłem. Stąd też przystopowałem z wagą moto i chcę zejść co najwyżej do
poziomu DL650. Transalpem nie jechałem, ale wizualnie suzuka bardziej mi
podchodzi (cenowo też). Wkurza mnie jedynie wtrącanie co rusz, że "jak nie
ma litra to się nie nadaje" :( Z pewnością będę nasłucham się tego
jeszcze nie raz...
--
Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
-
9. Data: 2009-03-31 11:44:33
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>
> poziomu DL650. Transalpem nie jechałem, ale wizualnie suzuka bardziej mi
> podchodzi (cenowo też). Wkurza mnie jedynie wtrącanie co rusz, że "jak nie
> ma litra to się nie nadaje" :( Z pewnością będę nasłucham się tego
> jeszcze nie raz...
jesli jestes swierzak to uwazaj i do tego jestes dosyć niski to nie pakuj
sie w Viadro bo zrobisz sobie kuku. Serio, zrobisz jak chcesz ale ja bym
podchodzil do litrowych enduro ostrożnie. Oczywiscie wszystko sie da ale...
to jednak 235kg, wysokie siedzenie i srodek ciezkosci.
Jesli koniecznie chcesz DLa to kupuj małego.
Popatrz też na Trampki. Dużo sprawniejszy jesli bedziesz chcial zjechac co
jakis czas z asfaltu.
--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
xl 600v
-
10. Data: 2009-03-31 11:49:01
Temat: Re: DL 650 vs DL 1000
Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
Artur_ pisze:
> Don Pedronapisal
>
>> Artur_ pisze:
>>> Odświeżę temat. Nastawiałem się na Varadero XL1000, ale mam ograniczone
>>> (...)
>>> problem? Moto staje się zawalidrogą, czy co? Dodam, że początkowo
>>> nastawiałem się na GS500 (po wdrożeniu się w tematykę turystyki
>>> zrozumiałem do czego służą moto typu DL650/1000/XL1000 ;) )
>
>
>> Ciekawy masz rozrzut. Ale przymierzałeś się do Wiadra i dużego V-stroma?
>> No i co oznacza, że wdrożyłeś się w tematykę turystyki? Jeśli nakręciłeś
>> turystycznie trochę kilometrów to będziesz wiedział, czego szukać. Jeśli
>> była to turystyka internetowo-książkowa to bierz małego V-stroma albo
>> Transalpa. W porównaniu z GS-em przyspieszenia będą znaczne.
Pokibicuję 'starszym' może mi sie przyda za rok/dwa ...
"Czy i dlaczego nie" uwzględniacie w wątku sport-turystyki (choć to
chyba czuję) ale i cięższe klasyki/nakedy (750 lytr jakieś CB750 czy
duży bandit). Czy endurowate cechy są wam przydatne? Czy to zalezy od
rodzaju turystyki (obrazowo podzielmy na kierunek wschód/zachód ;)
siępytambomamgieeskę