    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: DK8 (Mszczonów-Piotrków)
    Date: Wed, 05 Sep 2012 13:14:38 +0200
    <k21nae$lt4$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <k224uh$ago$1@node1.news.atman.pl>
    <q315m0dv6acb$.1syzu6l0x9c3s.dlg@40tude.net>
    <k2347c$42l$1@mx1.internetia.pl>
    <1gn6abqo6b681.9ckazu8v8pxn$.dlg@40tude.net>
    <k246av$4vj$1@node2.news.atman.pl>
    <4nr6zw74lth9$.1xkiooyccz9iz$.dlg@40tude.net>
    <k24jn4$cv$1@node2.news.atman.pl>
    <5045e160$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <50461004$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <q0berjp56fyx$.1ur9phn27rjih.dlg@40tude.net>
    <k25jle$u76$1@mx1.internetia.pl>
    <1x5427fdk9udf$.1tmc88sj6q8xf$.dlg@40tude.net>
    <k26t5v$52o$1@node2.news.atman.pl>
    <50471e04$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-09-05 11:40, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    (...)

    > To na drugi raz nie odwracaj kota ogonem.

    Jakie odwracanie kota ogonem? Trzeba było czytać dokładniej.
    Nie było A2 to była DK2.

    > Ja pisalem ze A2 stanowi alternatywe dla S8, owszem - nie dla
    > wszystkich. Ale dla wielu dobra lub nawet rownorzedna.

    Pisałeś, żeby poczekali z przebudową gierkówki na A2, ponieważ
    A2 jest alternatywą dla DK8. Ja zaprotestowałem takiemu stawianiu
    sprawy, ponieważ jest alternatywą tylko w niewielkim stopniu - owszem,
    jak ktoś do Wrocławia jedzie to tak. Trzeba było korzystać ze starej
    dwójki (obecnie DK92). Dodatkowo niby z jakiej racji czekać, skoro
    takie były plany (przetargi itd.), a budowa A2 się przeciągała?

    > Wiec trzeba bylo poczekac z rozkopaniem gierkowki na skonczenie A2 - nie
    > byloby tych gigantycznych korkow.

    Nie, nie trzeba było czekać - korki i tak by były, ponieważ najgorzej
    było pod Piotrkowem, a to nie jest w większości trasa na Wrocław

    > A gierkowka przed rozkopaniem byla jednak drobra droga, skoro z niej nie
    > uciekales na alternatywne. Znaczy sie lepsza niz alternatywne. Znaczy
    > sie mozna bylo w pierwszej kolejnosci poprawic te alternatywne :-P

    Niby dlaczego poprawiać alternatywne, skoro potrzebny był
    remont/przebudowa już istniejącej?

    > No jak brak - wystarczylo ja rozkopac, i alternatywy sie znalazly :-P

    Dla kogo?

    > A wiec zafundowano nam duzy remont i korek na 100km :-)

    Nigdy nie było korka na 100km. Zresztą skoro był "taki" korek, to
    to jednoznacznie potwierdza, ze nie było sensownych alternatyw.

    > I jakbys tak mial wymienic drogi na ktorych przebudowy czekasz, to
    > gierkowka byla na pierwszym miejscu ?

    Nie wiem czy na pierwszym, ale w ścisłej czołówce. Podobnie jak
    przebudowa DK79 na odcinku Piaseczno - G. Kalwaria.

    > Sugeruje ze sporo osob jedzie 120 po autostradzie, mimo ze wolno juz 140
    > a nawet 149.

    No i co z tego, skoro średnią bardzo ciągnie w dół regularne
    zwalnianie itd.? Ludzie będą mieli spokojnie średnią 110km/h,
    a nie ledwo 70-80. Pal diabli osobówki - zapytaj kierowców
    ciężarówek.

    > I mysle ze sie srednia zdrowo nie podniesie - kto chcial jechac szybko
    > ten jechal, kto chcial jechac przepisowo, ten ten teraz tez sie nie
    > bedzie spieszyl :-)

    Nie interesują mnie ci, którym się "chce jechać szybko" - zdecydowanie
    bardziej interesuje mnie względne szybka, spokojna i bezpieczna jazda
    zgodna z przepisami.

    > Ze sugestia powyzej jest na podstawie A4.
    > A tak jak sobie przypomne ... to po gierkowce jezdzilo chyba wiecej
    > szybkich kierowcow, niz obecnie na A4 ..

    To będą mogli spokojniej jeździć.

    > Jakim faktom ? Ze wypadkowosc na 8-ce jest publikowana, ale dla calej
    > drogi, i trudno z tego wyciagac wnioski dla poszczegolnych odcinkow ?

    Fakty są takie, że drogi ekspresowe/autostrady są bezpieczniejsze od
    dróg kolizyjnych, z pieszymi itd.

    > Zaprzeczam. Ci politycy w ogolnosci niewiele robia.

    Zastanawia mnie Twój dryf polityczny.

    > Nie, to znaczy ze oglosili iz teraz bedzie mniej drog przybywalo niz
    > wczesniej.

    Hłe, hłe - przecież plany były już wcześniej mniej więcej określone
    i wiadomo było, że najwięcej będzie realizowane przed Euro, później
    wszystko będzie wolniej. Zerknij na harmonogram. Dołóż do tego kryzys
    w EU itd.

    > A wczesniejsze to tez nie ich zasluga,

    Oj biedaku - a gdzie ja napisałem, że to wprost ich zasługa?
    Pisałeś, że PO ogłosiło pustki w budzecie, to napisałem:
    <cite>
    Były plany, sporo zrealizowano. PO i tak sporo zrobiło w stosunku do
    poprzedników.
    </cite>

    > tylko systematycznej pracy GD
    > przez lata, nie zwazajac na to kto tam akurat u wladzy.

    No tak, oni tacy niezależni, PO winna, bo budżet pusty.

    > Przeciez wlasnie pisze ze drogi sie buduje powoli. To nie jest tak ze
    > ktos da pieniadze i droga powstaje.

    No popatrz, a jak wcześniej pisałem, że do budowy innej drogi o
    standardzie gierkówki to trzeba terenu itd. to jakoś było cicho.

    > Musi byc plan, decyzja, przetarg na projekt, projekt, przetarg na
    > budowe, budowa - i to wszystko trwa ponad jedna kadencje wladz.

    A gdzie ja niby pisałem, że to wszystko nie jest potrzebne? To
    Ty chciałeś blokować przebudowę DK8. Nie wspominając o tym, że
    mamy kolejną kadencję z tą samą rządzącą władzą :) Zapomniałeś
    przy okazji o protestach, ekologach itd.

    > Wiec od deklaracji rzadu ile bedzie pieniedzy zalezy co najwyzej
    > przesuniecia w planie budow i przetargow.

    A, więc już rządu a nie PO? Gdybyś użył tego określenie to pewnie
    byś tak nie oponował, jak pisałem, że były plany, sporo zrealizowano
    i to sporo w stosunku do poprzedników. Co do przesuwania w czasie
    i nieogłaszania przetargów to zdaje się mamy praktykę liczoną
    w dziesiątkach lat.

    > A ze kwoty sie z roku na rok az tak bardzo chyba nie zmieniaja, to czesc
    > moze zyc wlasnym zyciem niezaleznie od aktualnie panujacych.

    Obawiam się, że kwoty się zmieniają, podobnie jak przepisy.

    > Przy czym rozpoczetej budowy nie zatrzymasz, wiec rzad sie moze zmienic,
    > a budowa leci i placic trzeba.

    ROTFL - piękny przykład na A2.

    > Jak musze jechac 45km/h, to twierdze ze jest korek :-)

    Zerknij na traffic (może być targeo).