    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: DAC do Raspberry Pi
    Date: Wed, 15 Jan 2014 23:29:27 +0100

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Na mojej liście projektów do zrealizowania znajduje się radio
    > internetowe/sieciowy odtwarzacz muzyczny oparty na Raspberry Pi. Już
    > jakiś czas temu przeprowadziłem pierwsze eksperymenty z MPD i o ile sam
    > software działa całkiem sprawnie, to problemem okazała się jakość
    > dźwięku na wyjściu audio. Nie jest co prawda tak źle, jak sądzą
    > niektórzy, ale pewne artefakty są słyszalne przy niskim poziomie dźwięku
    > (np. gdyby chciało się zostawić radio grające w nocy, jako tło).
    > Najpierw pomyślałem o jakiejś karcie dźwiękowej na USB, jednak tutaj
> [...]

    Ja zrobiłem sobie dźwięk do RasPi na WM8731. Działa, aczkolwiek układ ten
    jest dosyć ubogi (np. mała liczba obsługiwanych częstotliwości próbkowania).
    Wzorowałem się na
    http://www.mikroe.com/add-on-boards/audio-voice/audi
    o-codec-proto/
    Co do GPIO, to u mnie leci od niego taśma, która łączy wszystkie sygnały z
    tego złącza z drugą płytką ponieważ akurat wszelkie dodatkowe układy są na
    jednej płytce. Jeśli chcesz mieć audio na jednej płytce, a układy
    korzystające z jakichś interfejsów (SPI, serial, GPIO) na innej, to można
    wykorzystać złącza łączące pojedyncze piny. Albo zduplikować złącze P1. Co
    do P5, to mam je wlutowane od spodu, więc P1 nie blokuje. Z P1 do audio
    potrzebne jest oczywiście I2C jako interfejs sterujący kodeka.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/