  • 1. Data: 2009-01-15 20:36:41
    Temat: D3x na DXOptics
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Hej

    http://www.dxomark.com

    Chyba czekam na D700x za pół roku ;)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 2. Data: 2009-01-15 20:55:44
    Temat: Re: D3x na DXOptics
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Kryhu rzecze:

    > http://www.dxomark.com
    >
    > Chyba czekam na D700x za pół roku ;)

    S5 dethroned :O

  • 3. Data: 2009-01-15 22:41:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Kryhu rzecze:
    >
    >> http://www.dxomark.com
    >>
    >> Chyba czekam na D700x za pół roku ;)
    >
    > S5 dethroned :O

    E tam. Na każdym portalu co innego wychodzi. Już nie sposób dojść, który
    jest najbliżej prawdy. Jak to się np. stało, że Pentax K10D ma większą
    dynamikę od K20D, jeśli na innym portalu (dpreview) ten pierwszy ma
    jakieś 7,5EV, a K20D ma 9,0 EV. Natomiast na DXO są zupełnie inne
    wartości, kolejność odwrotna a i różnice dużo mniejsze.

    Fuji rulez i tak. :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 4. Data: 2009-01-15 22:45:16
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > jest najbliżej prawdy. Jak to się np. stało, że Pentax K10D ma większą
    > dynamikę od K20D, jeśli na innym portalu (dpreview) ten pierwszy ma

    Na dpreview nie potrafią mierzyć dynamiki.

  • 5. Data: 2009-01-15 22:46:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Na dpreview nie potrafią mierzyć dynamiki.

    Gdzie jeszcze nie potrafią, a gdzie potrafią???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-01-15 22:51:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    "Paweł W." rzecze:

> [...]
    > jakieś 7,5EV, a K20D ma 9,0 EV. Natomiast na DXO są zupełnie inne
    > wartości, kolejność odwrotna a i różnice dużo mniejsze.

    Bo większość testujących nie rozumie co to jest dynamika.
    W ilu serwisach wspomniano w ogóle o granicznej wartości odstępu sygnału od
    szumu, która ma kolosalny wpływ na uzyskany wynik? Od góry to wiadomo - jak
    się robi szaro to wiadomo że już jest koniec. Ale od doły trzeba jakoś
    określić granicę przy której szum jest za duży.
    DPR mierzy krzywą transferu uzyskaną po zabawie w ACR - tylko jaki to ma
    sens, jeśli nie widać tam w ogóle szumu który tą krzywą ucina od dołu?
    Najlepszy jest debil Rockwell, który o dynamice S5 wypowiadał się oglądając
    JPG z body (!) przez co wyszła mu porównywalna z D200.
    Na DXO przynajmniej przyjęli mierzalne kryterium stałe dla wszystkich
    testowanych aparatów.

    > Fuji rulez i tak. :P

    To wiadome.

  • 7. Data: 2009-01-16 00:00:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Kryhu rzecze:

    > S5 dethroned :O

    W czym, w "dynamic range" do ISO800? Szklarz[1] ;)

    [1] znaczy: "wciska kit" ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-16 07:53:19
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Kryhu rzecze:

    > S5 dethroned :O

    Tak? Gdzie? :)
    Bo jeśli chodzi o "sztandarowy" atrybut S5-ki, czyli dynamikę, to ja
    ciągle widzę, że S5 bije na głowę nawet takiego D3x - do ISO800
    oczywiście :)
    Przecież w D3x niewiele się poprawiło z dynamiką, a od ISO400 jest
    gorzej od D700 nawet...
    No chyba, że coś "nie teges" odczytuję te wykresy... ;)

    A tak z innej beczki:

    Niech mi ktoś pokaże na dowolnym realnym wykresie, dowolnego portalu, że
    za D3x warto zapłacić 24 "klocki" (!!!), czyli:
    - 2x tyle co za D3
    - 4x tyle co za D700
    - 9x tyle co za D90 (choć to crop :)

    Coś chyba Nikon ostatnio mocno przegina z cenami...
    Kto to kupi oprócz snobów jakichś co śpią na pieniądzach... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 9. Data: 2009-01-16 08:11:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    syriusz rzecze:

    > Tak? Gdzie? :)
    > Bo jeśli chodzi o "sztandarowy" atrybut S5-ki, czyli dynamikę, to ja
    > ciągle widzę, że S5 bije na głowę nawet takiego D3x - do ISO800
    > oczywiście :)

    Ja tam widzę, że D3x ma troszeczkę większą.

    > Niech mi ktoś pokaże na dowolnym realnym wykresie, dowolnego portalu, że
    > za D3x warto zapłacić 24 "klocki" (!!!), czyli:

    Adolf...?

  • 10. Data: 2009-01-16 08:17:47
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    syriusz napisał(a):
    [...]
    > Niech mi ktoś pokaże na dowolnym realnym wykresie, dowolnego portalu, że
    > za D3x warto zapłacić 24 "klocki" (!!!), czyli:
> [...]

    2.5 razy tyle, co za Canona 5D MkII i Sony a900

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)