-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czyżbym wykrakal?
Date: Thu, 12 Mar 2020 02:41:21 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 53
Message-ID: <r4c40e$1p9$1@news.icm.edu.pl>
References: <7...@g...com>
<r3q9sq$j4f$1$LEPEK@news.chmurka.net>
<5e610af7$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<r3ren5$66e$1$LEPEK@news.chmurka.net>
<5e617062$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<r4ba4k$mg5$1$LEPEK@news.chmurka.net> <r4bejl$esd$1@news.icm.edu.pl>
<1...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1583977294 1833 78.10.177.126 (12 Mar 2020 01:41:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Mar 2020 01:41:34 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.5.0
In-Reply-To: <1...@g...com>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2673429
[ ukryj nagłówki ]On 2020-03-12 01:15, Zenek Kapelinder wrote:
> Oczywiście że ograniczenie prędkości wynika z nastaw w programie a nie możliwości.
Inna sprawa że citroen ma bardzo mały akumulator.
Ma proporcjonalnie mniejszy akumulator do tego o ile ma zasięg mniejszy
od Twizy.
> Podkręcenie mocy musiało by się wiązać z dołożeniem akumulatorków.
By uzyskać większą prędkość nie potrzeba podkręcania mocy tylko
wyłączenia ogranicznika. Bo jak już pisałem, Citroen ma silnik niewiele
mniejszej mocy niż Twizy, którym to Twizy można pojechać i 105km/h.
> W efekcie zrobiłby się wyścig polegający na podkręcaniu mocy dostarczanej do
silnika i kolejnym dokładaniem akumulatorków. Skończyło by się to na Tesli. Jest
jeszcze inny aspekt sprawy. Citroen kosztuje 22 tysiące złotych. Są głosy żeby rząd
nie naliczał vatu do elektrycznych samochodów. Jeśli 22 tysiące to cena z vatem to
bez vatu~17 tysięcy złotych. 7 tysięcy premii za elektryka i jest elektryczny
samochodzik za 10 tysięcy. Do tego sztuka nówka niesmigana.
A najbardziej prawdopodobne jest, że z 35 tysięcy zł dopłaty zejdą do 0.
> Same plusy dodatnie jak by to jeden bolek powiedział. Jeśli była by dostatecznie
duża ilość takich samochodzików w dużych miastach to spowolniły by ruch ale wzrosła
by przepustowość. Mniejsze prędkości to łagodniejsze wypadki.
45km/h to jest akurat taka prędkość jaką poruszają się samochody w
miastach. Problem gdy trzeba przejechać między miastami lub na drogach,
gdzie jest podwyższenie prędkości. No ale to jest kwestia organizacji
ruchu. Gdzieniegdzie są buspasy. Nie żebym był ich fanem bo to
generalnie marnotrawstwo drogi, ale akurat problem wolniejszych pojazdów
elektrycznych mogłoby rozwiązywać.
> Dużo więcej miejsca na dotychczasowych parkingach.
Jakim cudem? Miejsce parkingowe ma szerokość normalnego samochodu i nie
zwęzi się tylko dlatego, że istnieją mniejsze samochody. Takimi
pojazdami można wykorzystać tylko wolne nieparkingowe przestrzenie. Nie
ma tego wiele. Kiedyś pewnie podrzucę zdjęcia jak parkuję.
> Samochodziki z akumulatorami 5kWh ładowane w godzinach przede wszystkim nocnych
usprawniły by system energetyczny bez jego nadmiernego obciążania.
Jakbyś miał je gdzie podłączyć. Jak ktoś nie ma domu albo garażu z
prądem to może sobie tylko pomarzyć.
> Spadło by zużycie ropy naftowej.
Już spadło, mamy koronawirus i nie zanosi się by w najbliższym czasie
coś się zmieniło.
> Dolary zarobione w innych działach gospodarki można by wydać na inne rzeczy niż
ropa.
Gdyby każdy mógł złożyć samochód to byśmy nie musieli filozofować jak
wydać ukradzione ludziom pieniądze.
> Ponieważ taki mały samochodzik jest dedykowany do określonych celów, co nie znaczy
że nie mogło by być wyścigów, to trudno znaleźć argumenty na jego niekorzyść.
Oczywiście ktoś pierdolnięty z gigantomanią stwierdzi że 70 kilometrów jest nie do
przyjęcia bo za mało. Ale takiego nie warto słuchać bo głupi.
>
70km ... jest ok o ile masz:
- do pracy mniej niż 15km
- w miejscu parkowania gniazdko
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.20 04:17 Zenek Kapelinder
- 12.03.20 07:59 Budzik
- 12.03.20 15:59 Cavallino
- 12.03.20 16:03 Cavallino
- 12.03.20 17:19 Zenek Kapelinder
- 12.03.20 19:59 Budzik
- 12.03.20 23:07 Zenek Kapelinder
- 12.03.20 23:13 Zenek Kapelinder
- 13.03.20 00:39 kk
- 13.03.20 01:08 Zenek Kapelinder
- 13.03.20 01:59 Budzik
- 13.03.20 04:20 Zenek Kapelinder
- 13.03.20 06:55 ddddddddddddd
- 13.03.20 07:59 Budzik
- 13.03.20 08:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.