  • Data: 2014-05-20 13:57:55
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-20 13:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > 3000 to jest tanio.
    > No to mamy wytłumaczenie.

    zamawiamy komputery i po 10tys Euro i wiecej (wszystko zalezy od
    przeznaczenia)

    Skladaki przegrywaja cena w stosunku do oferowanych podzespolow i
    gwarancja i... padaja czesciej (nie w=ytrzymuja dluzszego obciazenia,
    albo wychodza jakies niekompatybilnosci komponentow).
    Nikt nie ma czasu szukac przyczyn i zastanawiac sie dlaczego cos siada -
    komputer w serwisie zewnetrznym to horror. Pracodawca musialby odeslac
    rowniez pracownika na urlop przymusowy.

    > Prosze bardzo.
    > Podstawowe prace biurowe mozna wykonac na uzywanym komputerze na 400zł. Sam
    > kilka takich ostatnio uruchomiłem i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony
    > jakościa i predkoscią.
    > Na nowym za 1000zł.

    no wlasnie - kazesz wykonywac odpowiedzialna prace na komputerach z
    odzysku - to sie nazywa 'dziadowanie' wlasnie.
    I to nie jest wcale oszczedne - moze dla prywatnmych userow-pasjonatow.

    > Jak sie wydaje 3000 na komputer to nic dziwnego ze potem sie pisze o
    > drogiej administracji.
    > Za 3000 to sie kupuje wypasiony składak na ktorym maja gry w najwyzszych
    > rozdzielczosciach działac a nie biurowe PC.

    komputer dio gier w miare wspolczesnych to ok 10tys pln - inaczej to sa
    polsrodki - sorry, ale nie rozmawiamy o komputerach do gier.

    Stacja robocza to rzad od 40tys wzwyz - nieraz taka porzadna stacja to
    koszt 80tys pln (serwer i wiecej). I przy takich kwotach to ma na siebie
    zarabiac a nie zapewniac robote informatykowui pasjonatowi.
    I to sie sprawdza.

    > Bo oczywiscie informatyk na szybko nie moze mu dokupic komputera tudziez
    > czesci ktora sie zepsuła.
    > ROTFL

    To sie nazywa 'dziadownie' - potem kazdy komputer ma nietylko inne
    parametry/wnetrzosci ale i kadlubek.

    > Jakie 10%?
    > Ty piszesz ze 3000 zak omputer to jest tanio.
    > Co się teraz wkłada do modnego PC dla urzednia zeby mu word szybko chodził?
    > Dyski ssd 300GB i7 itp?

    SSD to przezytek i wcale nie podnosza sprawnosci.
    Teraz masz akceleratory SSD na PCI-Ex. (to taki przytyk, ale my nie o tym)

    Mowiac stanowisko mialem na mysl komplet: komputer i monitor.

    > Prosiłem o podanie konkretnych przetargów.
    > Bo moze wysoka cena nie wynika z drogosci składaków tylko z źle napisanych
    > przetargów.

    wez udzial w jakims przetargu - codziennie jest ich od groma (od uczelni
    po firmy czy instytucje) i sie przyjrzyj sam.

    Nie bede Ci pod nos podkladal gotowych przykladow - sam sie troche wysil
    i sprobuj wystartowac do jakiegos przetargu ze skladakiem.
    Spelniajac wymagania przetargu, Twoja cena ze skladakiem bedzie czesto
    wyzsza niz komputer firmowy.

    > Nie rozmawiamy o firmach. Tylko o przetargach i sferze budżetowej.
    > Firmy niech sobie robią co im wygodnie.

    mowimy o skladakach ogolnie - czyzbys juz zapomnial reszte watku.

    Z mojej strony EOT, bo widocznie nalezysz do osob dysponujacych spora
    iloscia czas na grzebanie sie w sprzecie i eksperymentowaniu.