  • Data: 2014-05-20 11:47:42
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-19 20:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > Pamietaj ze rozmowa tyczy sie urzedów...

    > Podlicz koszty...

    jesli kupuje 10 komputerow (stanowisk) za 3000pln (to jest tanio), to
    mam wydac od razu kolejne 6000tys pln by kupic komputery zapasowe?

    Jesli kupuje tych komputerow 100sztuk, to mam kupic 10 czy 20
    dodatkowych? Podlicz koszty.
    A teraz: skladowanie tez kosztuje. Komputery lezakuja a gwarancja juz
    leci (nikogo nie interesuje fakt, ze one nie pracuja).

    Jesli mam 2 komputery rezerwowe, a padna 3 (prawo Marphiego), to 1
    pracownik siedzi bezczynnie przez 2 tygodnie, bo taki czas jest na
    naprawe komputera w serwisie zewnetrznym.

    Wole zaplacic nawet 10% do kazdego z komputerow za dodatkowa gwarancje i
    serwis onsite (najczesciej ta dod. gwarancja to ok 5% wartosci sprzetu)
    i nie placic za magazynowanie, utrzymywanie trzech informatykow od
    sprzetu (a zostawic jedynie od oprogramowania) - i to sa wlasnie
    oszczednosci.

    > A wszystko kosztuje tyle ze glowa boli... Oczywiscie w cenie komputera...

    wcale nie kosztuje tyle.
    Na przetargach wiele razy komputery firmowenie ustepuja cena ze
    skladakami (a komponenty sa zoptymalizowane do pracy, oraz maja wlasny
    serwis)

    > A w miedzyczasie w takim duzym urzedzie pracuje 3 informatyków ktorzy graja
    > w pasjansa.
    > Swietne oszczednosci.

    to juz nie tyczy sie kwestii przetargow, ale organizacjii pracy.
    Sporo firm kladzie decyduje sie na IT outsoursing.