  • Data: 2010-04-20 21:20:51
    Temat: Re: Czyszczenie rtęci?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to jeszcze raz, po kolei, w punktach.
    >
    > 1. Osłabiacz Farmera można przechowywać w postaci dwóch trwałych
    > roztworów -- żelazicyjanku potasu (żółtego) i tiosiarczanu sodowego
    > (bezbarwnego).
    > 2. Przed użyciem roztwory należy zmieszać -- im więcej żółtego, tym
    > bardziej zjadliwy jest osłabiacz.
    > 3. Roztwór po zmieszaniu, niezależnie od proporcji, staje się po
    > kilku lub kilunastu godzinach zielony. Powstały związek tworzy
    > zawiesinę (jest nierozpuszczalny w wodzie). Jak wyschnie, to też
    > jest zielony.

> [...]

    No wiec na pewno nie jest to cyjanek zelaza. W roztworze moze sie
    tworzyc tylko zelazocyjanek lub zelazicyjanek.
    Inna opcja dlaczego tak sie stalo to zanieczyszczone odczynniki - jesli
    to byly fotograficzne to nie sa one zbyt czyste. W sumie moge sprawdzic
    co sie stanie na odczynnikach klasy Cz.D.A.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.