    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 13 May 2017 08:48:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czym zabezpieczyć PCB przed uszkodzeniami?
    From: s...@g...com

    W dniu sobota, 13 maja 2017 10:32:32 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Ee tam :) Wiesz na razie jestem jak małpa z brzytwą :) Początki początków.
    > Raczej ludzie w moim mniemaniu mający większe doświadczenie twierdzą, że
    > do plexi taki posuw to nic nadzwyczajnego.

    Bo plexi wlasnie lepiej ciąć a nie nadtapiać :)
    Ale za duzo w nim nie działałem więc tylko sie mądrzę ;)

    > Tak, złamałem. Spróbuję. Docelowo i tak frez 3mm będę chciał zastosować,
    > więc prędkość powinna być zadowalająca.

    Ogólnie frez nalezy stosować tak mały jak potrzeba. Czyli jesli masz element z
    minimalnym zakrzywieniem detalu 2mm to nie ma sensu stosowac 1mm freza.
    A w praktyce wiele detali mozna oszukać stosując tzw overcut:
    http://www.cambam.info/doc/plus/images/overcut.png

    Jak tylko moge to stosuje frez 3mm. On jest takim optimum miedzy szybko a
    dokładnie...

    > Frezarka, samoróbka:
    > https://zapodaj.net/f8e8354c4ec33.jpg.html

    Fajna :)

    > A to te krzywe krawędzie przy frezie jednopiórowy 3mm:
    > https://zapodaj.net/0632a7471d9ad.jpg.html
    > https://zapodaj.net/3979897652060.jpg.html
    >
    > Nie wiem o co chodzi, nawet jak dam zbieranie materiału 0.2 to tak wychodzą.

    bo plexi sie wtedy topi. Frez cos tam skrawa, ostrze sie zalepia, ten goracy materiał
    idzie do góry i obtapia krawedz wyżej.

    W plexi jest jak w F1. Trzeba zapieprzać tak szybko ze normalnie bys sie nie odważył.
    Feler tylko taki ze trzeba mieć dobre mocowanie materiału.

    Zrób sobie test na tym samym kawałku plastiku przejscia w różnych miejscach z różnymi
    prędkosćiami. działaj jednopiórowym lub dwupiórowym jak dobrze pojdzie to nie
    bedziesz musial go poswiecic bo wytrzyma :)

    Zobaczysz róznice.

    > No i jeszcze na koniec... Kolega prosił mnie o płytkę pod procka do
    > zabawy, więc stwierdziłem, że i ja się pobawię i zrobię pierwszy mój
    > projekt frezarką.
    > ...a o to płytka pierwsza, którą zrobiłem, akurat zepsuta, niepotrzebnie
    > wypełnione obszary masą i mirroring, druga już była ok :)
    > https://zapodaj.net/d55fbbeb16b52.jpg.html
    >
    > Czas wykonania jeżeli wiedziałbym już tyle ile teraz wiem to ok 2h
    > łącznie ze schematem i projektem na kompie, niesamowite.

    Dobrze ci wyszła. do pcb uzywam frezów V.
    I miejsca na otwory sobie nim zaznaczam.
    Jesli mozesz to sprobuj czegos w ten deseń:

    http://allegro.pl/frezy-frez-grawerski-vhm-z-weglika
    -cnc-frezarka-i6794902377.html

    zrobi scieżki i zaznaczy otwory.