  • 1. Data: 2017-04-16 12:23:18
    Temat: Czym tanio zaprogramować nandflash
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Chciałbym zaprogramować flash S29GL032N.

    To taki charakterystyczny podluzny chip TSOP 48 a czasem 56 pinów.
    ogólnie to chciałbym zaprogramować różne takie, niekoniecznie tego
    producenta.

    Pytanie: czy ktos natrafił na jakiś projekt amatorskiego programatora do
    nich? Wydaje mi sie że nie ma problemu z obrobieniem tych pamięci za
    pomocą atmegi. Prędkośc jest bez znaczenia.

    Te chipy były kiedyś czesto spotykane w pamięciach usb.

    Ponieważ to nand to soft musi wspierać te wszystkie duperele jak
    badblocki itp.

    Wydaje mi się że widziałem do tego podstawki, więc mechanicznie problem
    chyba nie istnieje.

  • 2. Data: 2017-04-16 14:10:27
    Temat: Re: Czym tanio zaprogramować nandflash
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 16/04/2017 11:23, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > badblocki itp.
    >
    > Wydaje mi się że widziałem do tego podstawki, więc mechanicznie problem

    Ja programuje i odczytuje tym:

    http://spritesmods.com/?art=ftdinand&page=2

    c.

  • 3. Data: 2017-04-17 11:16:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/16/2017 2:10 PM, Cezar wrote:
    > Ja programuje i odczytuje tym:
    > http://spritesmods.com/?art=ftdinand&page=2

    Dzięki. Projekt odpada z powodu uzycia kłopotliwego scalaka. Ale
    naprowadziło mnie to na pomysł jak obniżyć koszty.

  • 4. Data: 2017-04-17 13:56:34
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 17/04/2017 10:16, Sebastian Biały wrote:

    > Dzięki. Projekt odpada z powodu uzycia kłopotliwego scalaka. Ale
    > naprowadziło mnie to na pomysł jak obniżyć koszty.

    dlaczego kłopotliwego? troche drogi - to fakt ale raczej bezproblemowy.

    ja uzyłem gotowego modułu:

    http://www.ebay.com/itm/111714216200

    do tego taki adapter http://www.ebay.com/itm/182395868316

    wszystko połączone na pająka. Na githubie jest troche gotowego softu pod
    tą konfigurację.

    c.

  • 5. Data: 2017-04-17 17:26:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/17/2017 1:56 PM, Cezar wrote:
    > dlaczego kłopotliwego? troche drogi - to fakt ale raczej bezproblemowy.

    Raz że droższy niż głupi atmega czy stm32 dwa że drobny, a druciarstwa
    nie chcę uprawiać. Więc jestem skazany na jakieś dziwaczne płytki jak ta
    z ebay (przynajmniej 4x wieksza niż potrzebna :/)

    > ja uzyłem gotowego modułu:
    > http://www.ebay.com/itm/111714216200
    > do tego taki adapter http://www.ebay.com/itm/182395868316

    Wiem że adapter jest tani, zamowilem nawet na ali. Ale za Ftdi 100zl nie
    dam. Nie chodzi o to czy stać mnie, tylko o to ze to jakis absurd cenowy
    za taką piedołę. Widze ze komuniacjia wymaga jakiś nastu pinów więc
    powinno to obrobić ... aruino, gdyby były wersje na 3.3V. na szczęscie
    sa wersje STM32.

    > wszystko połączone na pająka. Na githubie jest troche gotowego softu pod
    > tą konfigurację.

    Tak wiem, obejrzałem ten soft. Mimo to że jest gotowiec zastanowie się
    czy aby nie napisać:
    a) własnego na jego podstawie (a jest kiepsko napisany)
    i zrobić:
    b) tańszego i wygodniejszego hardware

    Jak będę mial czas ...

  • 6. Data: 2017-04-18 11:07:01
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 17/04/2017 16:26, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > za taką piedołę. Widze ze komuniacjia wymaga jakiś nastu pinów więc
    > powinno to obrobić ... aruino, gdyby były wersje na 3.3V. na szczęscie

    Atmega 328p pojdzie na 3V3 ale max 8/10MHz
    Sa tez wersje Arduino pro mini przewidziane do 3V3

    http://www.ebay.com/itm/152110232869

    Oczywiscie, pewnie da sie zrobic na arduino. Jak masz duzo czasu....
    Ja bawiłem się NANDami 2Gb wiec odczyt tego przez arduino potrwał by
    wieki...

    c.

  • 7. Data: 2017-04-18 19:59:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/18/2017 11:07 AM, Cezar wrote:
    > Atmega 328p pojdzie na 3V3 ale max 8/10MHz
    > Sa tez wersje Arduino pro mini przewidziane do 3V3

    MHz nie mają dużego znaczenia. Normalne Arduino nie działają z 3.3V co
    jest zastanawiającą decyzją, a mini mają za mało drutów. Mam coś kilka
    wersji tego i raczej nie nadaje się w tym celu.

    > Oczywiscie, pewnie da sie zrobic na arduino. Jak masz duzo czasu....
    > Ja bawiłem się NANDami 2Gb wiec odczyt tego przez arduino potrwał by
    > wieki...

    Watpie, zaryzykuje ze FTDI w trybie machania recznego drutami będzie
    ciężko ocenić względem AtMegi, może wyjśc odwrotnie.

    Ponadto ja celowalbym w STM32 z racji że cena obsuralnie niska, sa
    gotowe płytki "prawie jak arduino" i coś kolesie na necie dłubią w
    kierunku stm32duino.