    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czym się różni cyna?
    Date: Thu, 14 Apr 2011 20:25:12 +0200

    > Można lepiej zrobić. Wprowadzić kaucję na urządzenia elektroniczne. W
    > punktach zbiorczych byłaby zwracana. Nawet, jak wyrzucisz coś na śmieci, to
    > i tak żule wyciągną i oddadzą do skupu.

    Przecież problem nie jest w kaucji tylko w tym, że tego złomu nikt nie
    chce. W lokalnej oczyszczalni ścieków jest punkt zwrotu surowców
    wtórnych, z tworzyw sztucznych przyjmują wyłącznie bezbarwne butelki PET
    i bezbarwna folię, znajomy majacy hurtownię szkła musi sortować stłuczkę
    bo za darmo odbierane jest tylko czyste przezroczyste szkło, za odbiór
    choćby stłuczki luster musi płacić. Sąsiad po rozbiórce wielkich
    szklarni wolał wynająć koparkę i zakopać szkło na swojej posesji niż
    zapłacić za jego odbiór ponieważ było ubrudzone farbą i kitem.
    Ja mam problem z 2-3 m3 gruzu i ziemi z wykopu ponieważ lokalne miejskie
    przedsiębiorstwo komunalne zaprzestało odbioru gruzu i ziemi w cenie 70
    zł za kontener choć wysypisko potrzebuje go na rekultywację. Oferują
    wyłącznie wywózkę odpadów komunalnych za 300zł/kontener ale jeśli
    nasypie tam gruz i ziemię to mogę max. pół kontenera a na wysypisku
    wyrzucą je za darmo.
    Nawet na początku miałem plan żeby zamówić ten kontener za 300zł i
    napełnić go po brzegi, niech się s...syny martwią. Ale rozum
    podpowiedział mi że z nimi nie wygram i jeszcze sam sobie narobię kłopotów.