  • 11. Data: 2023-10-25 17:07:27
    Temat: Re: Czym się różni 18650?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-25 o 16:28, Zbynek Ltd. pisze:
    > Czy też ten Ledlenser to taka marka jak, nomen
    > omen, HotFire? Świetna nazwa na chiński szit.

    Sama czołówka jak i akumulator były tyrane przez 3 lata w dość ciężkich
    warunkach i nigdy nie zawiodły, więc nie jest to jakaś odmiana
    chińskiego szitu ;)

    L.

  • 12. Data: 2023-10-25 17:14:41
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 25 Oct 2023 12:21:52 GMT, użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Zwykle rozładowuję przy stałym natężeniu do 2.75V.

    No tak ale to 2,75 to jest pod tym obciążeniem mierzone, czy obciążenie
    jest odłączane na czas pomiaru?

    --
    Jacek

  • 13. Data: 2023-10-25 20:49:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Lisciasty napisał(a) :

    > Te co widzę w sklepie mają 3000mAh. Ta moja wyjęta ze świecidła ma
    > napisane 3200mAh, 3,63V 11,616Wh.

    I tej wartości się trzymaj. Najwyżej mnie ktoś poprawi, ale do
    niedawna najwyższa pojemność to było 3500mAh. Aku światowych marek,
    nie chińskie odpadki z produkcji z dowolnie większymi napisami.
    Na Alledrogo poszukaj Sanyo, Panasonic.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 14. Data: 2023-10-25 20:50:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Lisciasty napisał(a) :

    > Sama czołówka jak i akumulator były tyrane przez 3 lata w dość ciężkich
    > warunkach i nigdy nie zawiodły, więc nie jest to jakaś odmiana
    > chińskiego szitu ;)

    Zasugerowałem się tym, że wyglądało, że Marcin widział Ledlensery
    4800mAh :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 15. Data: 2023-10-26 01:34:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Zasugerowałem się tym, że wyglądało, że Marcin widział Ledlensery
    > 4800mAh :-)

    To jest pierwszy aku, który znalazłem z tą nazwą na Allegro.
    Sorry, nie znam marki, ale masz jak chciałeś :)
    https://allegro.pl/oferta/ledlenser-akumulator-21700
    -li-ion-4800-mah-1-szt-13946949844

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2023-10-26 01:41:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, Jacek <j...@g...pl> wrote:

    > No tak ale to 2,75 to jest pod tym obciążeniem mierzone, czy obciążenie
    > jest odłączane na czas pomiaru?

    Pod obciążeniem. Jak usuniesz obciążenie to rzecz jasna następuje
    "odbicie", tak z 0.2-0.6V, w zalezności od wielkości obciążenia i stanu
    samego aku.

    Ale możesz też rozładować przy stałym natężeniu do okreslenej wartości
    napięcia (constan current constant volatage discharge) i wtedy odbicie
    będzie duzo mniejsze, o ile końcowy prąd będzie ustawiony mały.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2023-10-26 01:44:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > niedawna najwyższa pojemność to było 3500mAh. Aku światowych marek,
    > nie chińskie odpadki z produkcji z dowolnie większymi napisami.

    Nikt Cię raczej nie poprawi. Osobiście uważałbym nawet z tymi co mają
    3Ah. Niektóre markowe 2600mAh sypia się po 100 cyklach z umiarkowanym
    pradem.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2023-10-26 01:45:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > To jest pierwszy aku, który znalazłem z tą nazwą na Allegro.
    > Sorry, nie znam marki, ale masz jak chciałeś :)
    > https://allegro.pl/oferta/ledlenser-akumulator-21700
    -li-ion-4800-mah-1-szt-13946949844

    Prezpraszam, autokorekta, oficjalnie kajam się... to jest przeciez 21700
    nie 18650.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2023-10-26 07:47:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    > Prezpraszam, autokorekta, oficjalnie kajam się... to jest przeciez 21700
    > nie 18650.

    Tak, chodziło mi o tego dziada:

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-ledlenser-18650
    -3000-mah-3-7-v-13209380474

    Tylko dlaczego ten większy jest tańszy od mniejszego?

  • 20. Data: 2023-10-26 08:27:31
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 25 Oct 2023 23:41:13 GMT, użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Pod obciążeniem. Jak usuniesz obciążenie to rzecz jasna następuje
    > "odbicie", tak z 0.2-0.6V, w zalezności od wielkości obciążenia i stanu
    > samego aku.

    I tego Sony VTC5a wymierzyłeś na 2,6Ah i to przy 4 A? Ciekawe gdzie
    kupiony. Bo mam ochotę kupić i sam sprawdzić (nie żebym ci nie wierzył) :)
    U mnie w sklepiku 30 zł, na Allegro od 12 do 60. Bądź tu mądry i nie
    wtop:)

    --
    Jacek