  • 1. Data: 2023-10-25 09:57:41
    Temat: Czym się różni 18650?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Akumulatorek w czołówce mi padł, chciałem sobie kupić taki sam
    (Ledlenser), a tu patrzę stówka. Kurde inne tego typu kosztują 10-25
    zeta, nie żebym miał tej stówki żałować bo czołówka mi dobre 3 lata
    służyła w ciężkich warunkach, ale tak się zastanawiam czym się różni
    18650 za 10 zeta od tego za 100 zeta ;)

  • 2. Data: 2023-10-25 10:27:30
    Temat: Re: Czym się różni 18650?
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 25/10/2023 08:57, Lisciasty wrote:
> [...]
    > zeta, nie żebym miał tej stówki żałować bo czołówka mi dobre 3 lata
    > służyła w ciężkich warunkach, ale tak się zastanawiam czym się różni

    Prawdopodobnie tym że pojemność rzeczywista jest bliska deklarowanej.

  • 3. Data: 2023-10-25 12:24:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > zeta, nie żebym miał tej stówki żałować bo czołówka mi dobre 3 lata
    > służyła w ciężkich warunkach, ale tak się zastanawiam czym się różni

    1. Rzeczywistą pojemnością.
    2. Dopuszczalnym prądem rozładowania.
    3. Spadkiem pojemności w cyklach ładowania.
    3. Bywa, że grubością warstwy niklu na metalowych częściach :)

    Przykładowo, testowałem niedawno Sony VTC5a, nominalnie ~2600mAh i tyle
    miały przy prądzie rozładowania 4A. Natomiast chiński noname za ca 5zł z
    deklarowaną 9600mAh miał ~100mAh przy prądzie rozładowa 1A i ~400mAh
    przy 100mA.

    Te Ledlensery to rozumiem 4800 mAh? Jeśli tyle mają rzeczywiście i
    wytrzymują tak z 500 cyklów z utratą do 20% pojemności z prądem po kilka
    amperów, to są warte te 100zł, ale trochę wątpie aby taką pojemność
    miały.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2023-10-25 12:35:40
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > nie żebym miał tej stówki żałować bo czołówka mi dobre 3 lata służyła w
    > ciężkich warunkach, ale tak się zastanawiam czym się różni 18650 za 10

    Dosyć dziwne pytanie, skoro jedyną rzeczą, którą określa nazwa 18650 to
    wymiary ogniwa. Cała reszta parametrów może być zupełnie różna.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2023-10-25 12:53:23
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Wed, 25 Oct 2023 10:24:08 GMT, użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    > miały przy prądzie rozładowania 4A. Natomiast chiński noname za ca 5zł z
    > deklarowaną 9600mAh miał ~100mAh przy prądzie rozładowa 1A i ~400mAh

    Mógłbyś w paru słowach opisać jak rozładowywujesz te sprawdzane aku? Do
    jakiego napięcia, czym obciążasz, jak mierzysz końcowe napięcie (pod
    obciążeniem czy po odłączeniu obciążenia)?

    --
    Jacek

  • 6. Data: 2023-10-25 13:14:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 25 Oct 2023 09:57:41 +0200, Lisciasty wrote:
> [...]
    > zeta, nie żebym miał tej stówki żałować bo czołówka mi dobre 3 lata
    > służyła w ciężkich warunkach, ale tak się zastanawiam czym się różni

    Cuda potrafią byc w 18650,
    https://www.youtube.com/results?search_query=fake+18
    650

    Poza tym potrafią być z recyklingu, miec zabezpieczenia wbudowane,
    ale 100 to przesada.

    http://www.batimex.pl/index.php
    np
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=5891

    5 .. 20 zl
    Ale detal to raczej na Allegro.

    J.

  • 7. Data: 2023-10-25 14:21:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-25, Jacek <j...@g...pl> wrote:

    > Mógłbyś w paru słowach opisać jak rozładowywujesz te sprawdzane aku? Do
    > jakiego napięcia, czym obciążasz, jak mierzysz końcowe napięcie (pod
    > obciążeniem czy po odłączeniu obciążenia)?

    Mam tzw. battery cycler. Neware BTS5V6A8CH, chiński, ale MZ bardzo
    przyzwoity, szczególnie biorąc pod uwagę cenę (ca 2k USD).
    https://www.newarelab.com/neware-product-sheet/item/
    147-bts-4008-5v6a-8-channels-battery-tester-cycler-d
    ual-range

    Wszystko programowalne. Zwykle rozładowuję przy stałym natężeniu do
    2.75V. Ładuję najpier przy stałym natężeniu do 4.2V, potem przy stałym
    napięciu do <100mA. Końcowe napięcie i tak i tak. Kwestia dodania
    segmentu (rest) bez obciążenia.

    Mam to w robocie jakby co. Aż takim hobbystą bateriowym nie jestem :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2023-10-25 16:28:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :
> [...]
    > miały przy prądzie rozładowania 4A. Natomiast chiński noname za ca 5zł z
    > deklarowaną 9600mAh miał ~100mAh przy prądzie rozładowa 1A i ~400mAh

    Czy czegoś nie wiem? Nastąpił znaczny postęp w technologii i są już
    aku 18650 o tej pojemności? Czy też ten Ledlenser to taka marka jak,
    nomen omen, HotFire? Świetna nazwa na chiński szit.
    Papier przyjmie każdy druk. 9600, 15000, a co tam - milion mAh
    (mili-Amdżengo-ho).
    Zamiast 9600 tylko 100? Miałem lepszej jakości. Zamist 4700 było aż
    400 :-D Ale to było z 10 lat temu, gdy myślałem, że taka pojemność
    jest realna.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 9. Data: 2023-10-25 17:03:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > wytrzymują tak z 500 cyklów z utratą do 20% pojemności z prądem po kilka
    > amperów, to są warte te 100zł, ale trochę wątpie aby taką pojemność

    Te co widzę w sklepie mają 3000mAh. Ta moja wyjęta ze świecidła ma
    napisane 3200mAh, 3,63V 11,616Wh.

    L.

  • 10. Data: 2023-10-25 17:05:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-10-25 o 12:35, Grzegorz Niemirowski pisze:
    > Dosyć dziwne pytanie, skoro jedyną rzeczą, którą określa nazwa 18650 to
    > wymiary ogniwa. Cała reszta parametrów może być zupełnie różna.

    Dlaczego dziwne? Objętość jest znana, gęstość energii popularnych ogniw
    również. Ja pytam o różnicę 10x w cenie pomiędzy jednym a drugim
    porównywalnym produktem.

    L.