-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czym rozwiercić...
Date: Thu, 8 Jul 2010 09:24:57 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 27
Message-ID: <i...@p...onet.pl>
References: <i14jpc$lu1$1@newsread1.aster.pl>
<X...@2...180.128.149>
<i14luq$mt6$1@newsread1.aster.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-224-20-10.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278599247 13721 76.224.20.10 (8 Jul 2010 14:27:27 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jul 2010 14:27:27 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <i14luq$mt6$1@newsread1.aster.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295551
[ ukryj nagłówki ]
"Marcus" <m...@a...pl> wrote in message
news:i14luq$mt6$1@newsread1.aster.pl...
> Koło jest nasadzane na szpilki i dokręcane nakrętkami z wpustem, który
> jest wewnątrz gwintowany i wchodzi w otwór w feldze, i kołnierzem, który
> dociska felgę. Szpilek nie da się wybić na drugą stronę, bo piasta jest
> tak zabudowana, że nie ma żadnego podejścia do nich. A w tym wszystkim
> właśnie felga (alu), a właściwie potencjalne ryzyko jej uszkodzenia,
> martwi mnie najbardziej... Dzięki za porady.
Osobówki ze szpilkami w piaście i nakrętkami mocującymi felgi są
bardzo popularne - wszystkie moje japończyki tak mają koła mocowane.
Jedno co nie rozumiem w Twojej opowieści to: urwałeś jedną szpilkę
przekręcając gwint, czyli rozumiem że odkręciłeś pozostałe nakrętki,
zdjąłeś koło, więc czemu martwisz się felgą?
Szpilki wchodzą od wewnętrznej strony piasty i są dociągane nakrętką koła.
Aby wybić szpilkę (ang: stud) z piasty trzeba zdjąć tarczę hamulcową.
Warto do tego celu użyć specjalnego narzędzia które wgniata/wygniata
szpilkę z piasty zamiast walić w nią młotkiem i ryzykować pogięcie piasty.
W mojej toyocie musiałem wymienić parę takich szpilek jak mi gwint
przekręcili u mechanika. Operacja prosta jak metr sznurka w kieszeni!
Czego ja tu nie rozumiem? :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.10 16:34 Brzezi
- 08.07.10 16:40 Dman-666
- 08.07.10 16:41 Marcus
- 08.07.10 16:44 Pawel O'Pajak
- 08.07.10 16:52 Pszemol
- 08.07.10 16:49 Karolek
- 08.07.10 17:00 Marcus
- 08.07.10 18:08 glang
- 08.07.10 18:24 Jotte
- 08.07.10 18:34 Irokez
- 08.07.10 18:37 Olek
- 08.07.10 20:29 Marcus
- 08.07.10 21:19 Jacek
- 08.07.10 21:44 Jotte
- 08.07.10 23:19 Irek N.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=