eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzym rozwiercić...Re: Czym rozwiercić...
  • Data: 2010-07-08 16:24:57
    Temat: Re: Czym rozwiercić...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Marcus" <m...@a...pl> wrote in message
    news:i14luq$mt6$1@newsread1.aster.pl...
    > Koło jest nasadzane na szpilki i dokręcane nakrętkami z wpustem, który
    > jest wewnątrz gwintowany i wchodzi w otwór w feldze, i kołnierzem, który
    > dociska felgę. Szpilek nie da się wybić na drugą stronę, bo piasta jest
    > tak zabudowana, że nie ma żadnego podejścia do nich. A w tym wszystkim
    > właśnie felga (alu), a właściwie potencjalne ryzyko jej uszkodzenia,
    > martwi mnie najbardziej... Dzięki za porady.

    Osobówki ze szpilkami w piaście i nakrętkami mocującymi felgi są
    bardzo popularne - wszystkie moje japończyki tak mają koła mocowane.

    Jedno co nie rozumiem w Twojej opowieści to: urwałeś jedną szpilkę
    przekręcając gwint, czyli rozumiem że odkręciłeś pozostałe nakrętki,
    zdjąłeś koło, więc czemu martwisz się felgą?

    Szpilki wchodzą od wewnętrznej strony piasty i są dociągane nakrętką koła.

    Aby wybić szpilkę (ang: stud) z piasty trzeba zdjąć tarczę hamulcową.
    Warto do tego celu użyć specjalnego narzędzia które wgniata/wygniata
    szpilkę z piasty zamiast walić w nią młotkiem i ryzykować pogięcie piasty.

    W mojej toyocie musiałem wymienić parę takich szpilek jak mi gwint
    przekręcili u mechanika. Operacja prosta jak metr sznurka w kieszeni!
    Czego ja tu nie rozumiem? :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: