  • 11. Data: 2013-11-15 16:43:17
    Temat: Re: Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <n...@t...pl> wrote in message
    news:52863498$0$2138$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jaki program do obrazu zapisze usunięte pliki?

    obraz moze zrobic pod dowolnym linuxem uruchamianym z plytki
    za pomoca dd

    pliki (na podstawie kontekstu zakladam ze chodzi o zalaczniki ktore
    plikami nie sa) to sprawa bardziej skomplikowana

    skorzystanie z dd i osfmount bedzie znacznie prostsze i szybsze
    niz rzezbienie na zabytkowym dysku, systemie i sprzecie o
    ktorym wspomina

    --
    http://db.org.pl/

  • 12. Data: 2013-11-15 16:47:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <n...@t...pl> wrote in message
    > Jeśli nie nadpisałeś danych to możesz użyć jakiegoś darmowego programu do
    > odzyskiwania. Niepotrzebne są kombajny do robienia kopii w trybie RAW, a jeśli
    > dane zostały nadpisane to żadna siła ich nie odzyska.

    jezeli chodzi o OE i 'pliki' to trzeba zalozyc ze chodzi mu o jakies
    zalaczniki, one nigdy nie byly plikami, tylko czescia wiadomosci
    przechowywanej w .dbx

    o ile .dbx nie byl skompaktowany to wiadomosc dalej w nim jest, jezeli
    byl zostaje skan dysku w poszukiwaniu jego czesci w ktorej byla dana
    wiadomosc

    o ile zalacznik jest odpowiednio maly sa duze szanse zeby go odzyskac,
    ale niewiele ma to wspolnego z tradycyjnym odzyskiwaniem pliku usunetego
    z systemu plikow i wymaga nieco wiedzy o tym co faktycznie chce sie
    przywrocic

    --
    http://db.org.pl/

  • 13. Data: 2013-11-15 17:03:18
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Potrzebuję przekopiować bit za bitem dysk

    Predzej sektor za sektorem.

    > Inne pomysły?

    Twoj "pomysl" jest tak dziwny i przekombinowany,
    ze nigdy nie wpadlbym na niego - jak to sie mowi:
    kto nie ma w glowie, ten ma w nogach.

    1. Po co kopia?
    Dlaczego nie chcesz odzyskac plikow z "macierzystego" dysku?

    2. Po co drugi fizyczny dysk?
    Dlaczego nie obraz dysku jako plik?
    (ok, chcesz miec kopie i dzialac na niej,
    ale to samo zrobisz na obrazie dysku)

    3. Po co stacjonarny komputer?
    Eh...

    Potrzebujesz jakikolwiek komputer i jesli nie ma on IDE 3.5",
    to dokup przejsciowke IDE 3.5" <-> USB (20zl?).

    Odzyskaj pliki z "macierzystego" dysku.
    Nie? Ok, to zrob obraz jakims programem do odzyskiwania danych
    (np. R-Studio) i dzialaj/odzyskuj na tym obrazie.
    Zbyt proste?
    To utworz wirtualke (np. VMware) klonujac "macierzysty" dysk.
    W niej odpal z pliku *.iso (jesli za proste to nagraj na USB czy DVD)
    jakas narzedziowa plyte typu:
    Hirens BootCD, Hirens Boot DVD Restored.Edition,
    SystemRescueCd czy inna linux live z odp. narzedziami.
    Za proste?
    To utworz wirtualke, podlacz fizyczny dysk i sklonuj go jako wirtualny dysk
    (ww. narzedziami) a potem jak wyzej.

    Kombinowac mozesz na dziesiatki sposobow - tylko po co?

  • 14. Data: 2013-11-15 17:07:54
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie pojedyncze wiadomości, lecz całe foldery (podfoldery) poczty w OE, czyli
    kompletne pliki *.dbx.
    OE miał tę przypadłość, że bardzo łatwo zamiast wiadomości w folderze niechcący
    usuwało się cały folder.
    Wydawało się, że zaznaczona jest pojedyncza wiadomość, a po fakcie okazywało się, że
    wg Winzgrozy zaznaczony był jednak folder
    (podfolder).
    Jesli zamiast Del pojechałeś Shift-Del ("normalne" przy usuwaniu setek wiadomości),
    to byłeś nieźle wq..... .
    WLM na oko przynajmniej tej przypadłości nie ma.

    A *.dbx zapisują znakowo, więc na upartego można poleciec po dysku jakimś edytorem
    (hexem czy podobnym).
    Tym niemniej zaraz po usunięciu wyłączyłem kompa (bez zamykania OE), więć pliki *.dbx
    powinny dać się odzyskać nawet jakimś prostym
    undelete (no kurczę nie ma Undelete w sytemie ;))
    Od tego czasu desktop stał gdzieś pod biurkiem robiąc jedynie za print-serwer i
    serwer plików (na innej partycji).
    Poczta/maile mają charakter (jedynie i aż) historyczno-sentymentalny.

    Tak czy inaczej moje pytanie tytułowe brzmi: jak utworzyć kopię HDD bit za bitem (a
    nie plik za plikiem), żeby odzyskiwać dane na
    kopii, a nie na oryginale.
    Do dyspozycji: dysk żródłowy WD 3,5'' HDD (w systemie ATA/IDE win98 se) 80GB,
    nieużywany dysk WD 2,5'' HDD SATA 80 GB, desktop 2 x
    IDE ATA/ATAPI (w tym napęd CD/DVD), kieszenie zewnętrzne 2,5'' usb/eSata, laptopy z
    W2k, XP i W7, NAS.
    Cokolwiek innego trzeba by kupić.

    -----

  • 15. Data: 2013-11-15 19:05:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " 666" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > ATA/ATAPI (w tym napęd CD/DVD), kieszenie zewnętrzne 2,5'' usb/eSata, laptopy
    > z W2k, XP i W7, NAS. Cokolwiek innego trzeba by kupić.

    zassac ubuntu, knoppixa, czy dowolna inna dystrybucje odpalana z cd

    podlaczyc dyski do komputera, zabootowac z cd\pendrive

    wklepac dd if=/dev/hda of=/dev/hdb bs=1M jako root

    upewniajac sie uprzednio ze dysk zrodlowy to hda a docelowy hdb hdparmem

    --
    http://db.org.pl/

  • 16. Data: 2013-11-17 01:16:13
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-11-15 11:16, 666 pisze:
    > Potrzebuj? przekopiowa? bit za bitem dysk, na kt?rym mam pewne niechc?cy "usuni?te"
    (Shift Del w OE) dane, ?eby odzyska? dane na
    > kopii dysku.
    > Akurat natrafi?em na identyczny model dysku (kupno identycznego dysku wydaje mi si?
    prostsze ni? robienie obraz?w czy kombinowanie z
    > "prawie" podobnym dyskiem 2,5''), wi?c temat mi si? przypomnia?.
    > Ale pojawia si? pytanie, czym fizycznie przekopiowa??
    > Jedyny m?j desktop z p?yt? ze z??czami Ultra ATA (IDE) to w?a?nie ten z odstawionym
    dyskiem pod w98se FAT32, poza tym mamy same
    > laptopy (no z r?nych cz?ci po schowkach da si? jakby co zmontowa? stacjonarny
    komputer z ATA/IDE) i ?adnej obudowy zewn?trznej
    > 3,5''.
    > Macie pomys?, jak najta?szym kosztem SPRZ?TOWYM przekopiowa? dane z HDD 3,5'' na
    identyczny HDD 3,5'' ?
    > Nie chc? wydawa? na zewn?trzny nap?d 2 x IDE (troch? to ju? muzealne), a do tanich
    przej?ci?wek trzeba osobno kombinowa? z
    > zasilaniem 5V/12V.
    > Na razie przychodzi mi do g?owy znalezienie jakie? trzeciego dysku, instalacja na
    nim czegokolwiek (Win? linux?), nast?pnie
    > podpi?cie tych dw?ch dysk?w i programem narz?dziowym (to tre?? nastepnego pytania:
    czym przekopiowa? dysk bit za bitem?) wykonanie
    > wiernej kopii.
    > Inne pomys?y?

    Nie no, to już przegięcie
    PLONK