  • Data: 2013-03-28 08:05:18
    Temat: Re: Czym posmarować pierścieć ślizgowy
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Staruszek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:kivn31$r8l$1@news.dialog.net.pl...
    > Więc ja zadam pytanie: Co skrzypi?
    > Pytania pomocnicze: Czy ten teflon jest prawidłowo "umocowany"? Teflon ma
    > potężny przyrost "na temperaturę".Czasem się zdarza, że pod wpływem
    > obrotów [temperatura!] puchnie i klinuje się....

    Pomiary średnic tulejek i tłoczków nie wykazują istotnych różnic pomiędzy
    tym co kiedyś mierzyłem i chodziło OK a skrzypiącym.
    Istnieje szansa, że jest iż tłok pracuje "kantem" a ja nie wychwycę tego
    prostymi pomiarami bo nie mam precyzyjnej średnicówki aby zmierzyc ~4mm

    > Po drugie...mój stary nos mi mówi, że nawbijało Ci się jakiegoś ustrojstwa
    > w teflon i te paprochy trą !

    Nic nie widać, miejsce tarcia jest raczej szczelnie osłonięte.

    > Wydaje mi się, że szukanie smarów to jakieś żarty...Teflon ma tak piękne
    > parametry ślizgowe, że próba poprawy "ślizgu" zakrawa na żart....

    W mojej sytuacji nic nie zmieni to że się dowiem z aptekarską precyzją czego
    to skrzypi - ja muszę to zlikwidować :-)
    Dorobić nowego tłoczka z lepszego materiału jak znam życie się nie uda bo to
    musiała by być lepiej jak zegarmistrzowska robota.

    Łukasz