  • 221. Data: 2012-06-18 02:00:20
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Uzytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisal w
    wiadomosci grup dyskusyjnych:M...@n...gazeta.
    pl...
    > Nie wiem co to jest.

    Programowanie wielowatkowe bez synchronizacji. Czy jakos tak.

    > Ogólnie nie jest trudno sobie wyobraziae pe?noprawny jezyk progrmaowania,
    > w którym semantyka programu nie zale?y od kolejnooeci instrukcji.

    Instrukcje stanowia grupe, musialaby byc to grupa przemienna, tymczasem
    wiekszosc sensownych transformacji przemienna byc nie chce.

    > Ogólnie przyjmuje sie, ?e paradygam imperatywny polega na tym, ?e sie
    > formu?uje program w postaci polecen do wykonania, a uzyskanie efektu
    > dzia?ania programu opiera sie na wykonaniu tych polecen w okreoelonej
    > kolejnooeci (co nie znaczy, ?e w programie nie mo?e byae instrukcji o
    > innym charakterze, np. deklaracji lub definicji ró?nych tworów).

    Pojecie "okreslonej kolejnosci" jest zbedne w definicji. Kolejnosc dla
    programu wielowatkowego moze byc baardzo rózna.

    > Jest pokazane w precyzyjny sposób jak na komputerze o okreoelonej
    > konstrukcji uzyskaae program robi?cy okreoelone rzeczy. Te instrukcje s?

    Tak na pierwszy i drugi rzut oka to praca matematyczna. Równie dobrze mozna
    np. okreslic prace pana Fourie poczatkami tworzenia formatu JPEG.

    > homomorficzne z programem - gdyby maszyna istnia?a, to prze?o?enie ich
    > na kod maszynowy by?oby czysto mechanicznym procesem.

    Watpie. Gdyby maszyna istniala, to proces nie bylby mechaniczny - brak bylo
    OCR itp. technik.

  • 222. Data: 2012-06-18 14:03:38
    Od: " firy" <f...@g...pl>

    slawek <s...@h...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " alter amonu" <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Bardzo mądre, prawdziwe, stwierdzenie. Warto zapamiętać.

    No niestety, choc to bardziej zlozona sprawa, mozliwe ze sa
    w jakims stopniu rozne podejscia, a nie mam tyle doswiadczenia
    by miec na to jakis szerszy poglad

  • 223. Data: 2012-06-18 14:20:37
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Saturday, June 16, 2012 9:46:12 AM UTC+1, alter amonu wrote:

    > Programowania nie mierzy sie na godziny (to jest raczej zupelnie pewne)
    >
    > Jesli juz to ew mozna myslec o podziale na godziny wykonania i godziny
    > (lata) treningu

    Heh. Pamietam jak mialem 15 minut na doszlifowanie kodu i wygenerowanie wyceny, albo
    "the deal is off".

    RW

  • 224. Data: 2012-06-18 19:03:44
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Również ciekawe, na ile _w praktyce_ UB z powodu null pointer dereference jest
    bardziej kosztowne
    > niż różne NullPointerException.

    Zapusc sobie dowolny serwerek internetowy (na ktorym chodzi np
    jakis CRM dla waaznych klientow:) to sie szybko dowiesz jaka jest
    roznica pomiedzy oblesnym C/C++ abort() em, a wylapaniem
    neispodziewanego wyjatku chocby nawet w samym main()

    PS: Wyobrazni nie uczyli ?

    AK

  • 225. Data: 2012-06-18 19:09:56
    Temat: Re: [OT] Czym jest programowanie?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał:

    > MAX_INT + 1 - 1 //to jest UB
    > MAX_INT + (1 - 1) //to nie

    Bzdury pi..rzysz ! ;)
    W ogolnym przypadku w C/C++:
    (a + b) + c i a + (b + c) to jest _dokladnie_ to samo.
    Udowodnic ? :)
    Aby _faktycznie_ i _pewnie_ wymusic kolejnosc obliczen w C/C++
    trzeba niestety stosowac czesto zmienne tymczasowe.
    Nawiasy _nie wystarcza_.
    W innych jezykach programowanie tak, ale nie w C/C++.

    PS: Tak to wlasnie wygladaja oczytani "standarowcy" i inne "guru" C/C++ ;).
    Albo po swojemu interpretuja standard, albo wierza, ze zycie to slowo pisane :(.

    Pozdrawiam

    AK

  • 226. Data: 2012-06-18 22:36:22
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > PS: _nigdy_ nie polegam na promocjach w C/C++.

    Powyższe zdanie jest perełką samą w sobie. Zwłaszcza w sezonie wyprzedaży.

  • 227. Data: 2012-06-18 22:38:11
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > Aby _faktycznie_ i _pewnie_ wymusic kolejnosc obliczen w C/C++
    > trzeba niestety stosowac czesto zmienne tymczasowe.
    > Nawiasy _nie wystarcza_.

    Nie wystarczą zmienne tymczasowe.

    Zwłaszcza gdy kompilator ma natchnione optymalizacje (np. kompilator
    Intela).

  • 228. Data: 2012-06-18 22:44:33
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "AK" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup
    > jakis CRM dla waaznych klientow:) to sie szybko dowiesz jaka jest
    > roznica pomiedzy oblesnym C/C++ abort() em, a wylapaniem
    > neispodziewanego wyjatku chocby nawet w samym main()

    Funkcje atexit-owe wiszą na exit - nie abort - ale chyba nie jest niemożliwe
    podmienić "normalny" abort custom wersją robiącą co trzeba?!

  • 229. Data: 2012-06-18 23:00:31
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 czerwca 2012 19:03:44 UTC+2 użytkownik AK napisał:

    > Zapusc sobie dowolny serwerek internetowy

    www.google.com może być? Czy lepiej jakiś inny, żebyś mógł mieć rację?

    Swoją drogą, onegdaj niemal wszystkie "serwerki internetowe" to byl Apache. Napisany,
    uwaga, w C.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 230. Data: 2012-06-18 23:04:49
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "slawek" <s...@h...pl> napisał:

    > Nie wystarczą zmienne tymczasowe.
    >
    > Zwłaszcza gdy kompilator ma natchnione optymalizacje (np. kompilator Intela).

    Ano niekiedy nie wystarcza /choc teoretycznie powinny/ :(.

    AK