  • 21. Data: 2018-06-30 17:46:28
    Temat: Re: Czy wzmacniacz-repeater-wifi rozwiąże mój problem?
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2018-06-30 o 12:23, ToMasz pisze:

    > mało tego, jak całość to jego teren, łatwiej będzie pociągnąć zasilanie
    > do rpeatera po środku, niż lan z jakimś urządzeniem po środku

    Mostu (bridge) się nie stawia pośrodku tylko na dwóch końcach.

  • 22. Data: 2018-06-30 17:55:04
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2018-06-30 o 13:34, Uncle Pete pisze:

    > Ale po co na 5 GHz? Ma mniejszy zasięg, chyba że pasmo 2,4 GHz jest
    > zapchane.

    Naprawdę mniejszy zasięg? Chyba w budynku. Na wolnej przestrzeni
    niekoniecznie. To dlatego lokalni providerzy używają wyłącznie 5Ghz do
    budowy przęseł a 2,4Ghz tylko u klienta.

    Po pierwsze primo - na 5GHz urządzenia mają większe moce nadawania
    Po drugie primo, z dwóch anten o takich samych wymiarach fizycznych
    gdzie jedna jest na 2,4Ghz a druga na 5GHz ta na wyższą częstotliwość ma
    większy zyska.
    Po trzecie primo, w paśmie 5GHz jest wciąż mniej zakłóceń niż na 2,4GHz
    A po czwarte - 125m zasięgu, jaki wątkotwórca chce uzyskać to śmiesznie
    mało. Na 5GHz można budować linki na wiele kilometrów.

  • 23. Data: 2018-06-30 18:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 17:55:04 +0200, Bartolomeo napisał(a):

> [...]
    > Po drugie primo, z dwóch anten o takich samych wymiarach fizycznych
    > gdzie jedna jest na 2,4Ghz a druga na 5GHz ta na wyższą częstotliwość ma

    Wiekszy zysk, ale i wieksza kierunkowosc (bo to to samo).
    Wiec jesli na link sie nadaja, to na klienta niekoniecznie.

    J.

  • 24. Data: 2018-07-01 00:11:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 30.06.2018 o 18:34, J.F. pisze:
    /.../
    > Wiekszy zysk, ale i wieksza kierunkowosc (bo to to samo).
    > Wiec jesli na link sie nadaja, to na klienta niekoniecznie.

    No to most i w myśliwskim switch WiFi nie?

  • 25. Data: 2018-07-01 01:10:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-01 o 00:11, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 30.06.2018 o 18:34, J.F. pisze:
    > /.../
    >>

    > No to most i w myśliwskim switch WiFi nie?

    Nie switch WiFi (bo to co innego) tylko access point, który dopinasz do
    tego APClienta czy co tam masz w charakterze mostu.

    Albo jakiś router robiący za access point.
    Ewentualnie router z wejściem LAN.
    Może być też router z wyłączonym całym "przodem", czyli bez NAT, DHCP,
    V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi - wtedy kabel lan od APC
    wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde urządzenie tak potrafi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2018-07-01 01:56:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-06-30, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Może Ty mylisz urządzenia albo funkcje, lub po prostu spotkałeś sprzęt
    > nieprawidłowo ustawiony?

    No ale jak, nie zależy od sygnału? Musi mieć wystarczający sygnał aby to
    działało. Cudów nie ma. Teraz czym się to może różnic, to np. czułość.

    > Bywały jakieś g.warte urządzenia z repetycją na jednej jedynej antence.
    > Wtedy dużo czasu tracił transceiver na przełączanie kierunku.

    Miałem jakieś 2 TPlinki i Aztecha. Wyższa półka to to na pewno nie była,
    ale pewnie był to standard.

    Zresztą teraz w chałupie też mam wk. sytuacje bo mam sieć w oparciu o 2
    AP Unifi, raczej dobry sprzęt, w dodatku AP LR. 10m i 2 ściany pomiędzy,
    a jeden AP ma w dodatku proste ale zawsze anteny kierunkowe. I też co
    chwila "most" siada.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2018-07-01 23:50:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 01.07.2018 o 01:10, Adam pisze:
    /.../
    > Może być też router z wyłączonym całym "przodem", czyli bez NAT, DHCP,
    > V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi - wtedy kabel lan od APC
    > wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde urządzenie tak potrafi.

    I w tym znaczeniu użyłem słowa słicz. Najlepiej 2 anteny kierunkowe. O.

  • 28. Data: 2018-07-02 07:44:06
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 29 czerwca 2018 17:46:01 UTC-5 użytkownik JaNus napisał:

    > Znalazłem, może pomoże:
    > http://allegro.pl/zest-2x-powerline-plc-tenda-p1002p
    -lan-przez-230v-i7100737115.html

    > Ale czy nie lepiej kupić mi jakiś ruter Wi-Fi karmiący się netem via
    > LTE? (czy jak to się do diaska zowie)

    A to juz zalezy po co ci ta siec w tej budce.
    Jelsi ogolnie aby onet czytac to moze rzeczywiscie maly routerek sobie sprawic albo
    wrecz po prostu w telefonie z androidem wlaczyc sobie tryb access point i udzielac
    juz posiadany pakiet danych z abonamentu?

    A jesli raczej to potrzeba bardziej lokalna plus dostep internetowy to IMHo lepiej
    kupic te rozwiazania "gniazdkowe".
    One maja nie tylko zalete taka ze sa latwe w uruchomieniu ale i zazwyczaj oferuja
    troche wiecej zabezpieczenia przed przepieciami niz zwykly switch ethernetowy.

    Rozwiazan jest masa, na allegro cos tam sobie napasujesz. Ale zanim kupisz, poczytaj
    recenzje, to dosyc malo popularne rozwiazania wiec nie ma ugruntowanych opinii o
    konkretnych modelach.

  • 29. Data: 2018-07-02 14:51:12
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-01 o 01:10, Adam pisze:
> [...]
    > czyli bez NAT, DHCP, V-Lanów itd, robiący tylko za nadajnik WiFi -
    > wtedy kabel lan od APC wpinasz w wyjście LAN - ale nie każde

    Po otrzymaniu tak dużej ilości ciekawych, i ważnych porad, dochodzę do
    wniosku, że ,,ucieszyły by" mnie rozwiązania następujące:
    1. Machnąć ręką na to, że mam już net w większym budynku, a w tym
    myśliwskim zainstalować ruter ,,karmiący się" treściami via LTE, i
    rozprowadzający sygnał Wi-Fi.
    2. Kabel sygnałowy wykluczam!
    3. Natomiast za niezłe uznam puszczenie sygnału po kablu 230V, lecz
    wymagania wtedy są takie, by:
    a) Pierwszy punkt brał sygnał z FunBoxa nie po sznurku, lecz via Wi-Fi,
    bo odległość jest z 15 metrów, więc wolałbym uniknąć kładzenia między
    nimi kabla. Acz całkiem tego nie wykluczam, o ile inne parametry (np.
    cena) będą zachęcające
    b) Zaś drugi koniec, skrzynka-odbiornik, *nie* wymagała podpięcia
    urządzenia (kompa) kablem, lecz ,,rozgłaszała" sygnał Wi-Fi. Czemu? Bo
    mają z niego, prócz laptoka, móc skorzystać też i telefony.
    4. Ewentualnie niemal tak samo jak w punkcie 3.b -- ale przez (jeśli
    dobrze chwytam znaczenie) ,,most". Czyli z FunBoxa kabelkiem do 1-szej
    skrzynki, wyposażonej w antenę kierunkową, następnie przez eter do
    drugiej skrzynki, w domku, też (chyba?) z anteną kierunkową, a ona
    ,,nadaje" jako ruter Wi-Fi, do smartfonów.
    No i pytanie wówczas brzmi, jak wyglądać będą koszty:
    a) Instalacji
    b) Użytkowania. Tzn. jak się mieć będzie opcja z punktu 1, do reszty. Za
    kupno sprzętu, i (opcja 1) koszty abonamentu, przy założeniu dość
    rozrzutnego korzystania z gigabajtów.
    A pytanie dodatkowe to: jak dane rozwiązania nazywają się w języku
    specjalistycznym? (żebym umiał wytłumaczyć w sklepie). Czy ktoś o
    znikomej wiedzy z danej pod-specjalizacji, jak ja -- da radę samemu to
    zainstalować, i (co czasem trudniejsze) skonfigurować?

  • 30. Data: 2018-07-02 15:41:22
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 lipca 2018 14:51:12 UTC+2 użytkownik JaNus napisał:
> [...]
    > b) Użytkowania. Tzn. jak się mieć będzie opcja z punktu 1, do reszty. Za
    > kupno sprzętu, i (opcja 1) koszty abonamentu, przy założeniu dość
    Jak budynki się widzą, to radiolinię na powiedzmy 5 GHz możesz zestawić z dwóch
    Ubiquiti NanoStation z odzysku z allegro po parędziesiąt złotych sztuka, konfiguracja
    trwa 10 minut.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski