  • 1. Data: 2010-09-11 20:12:34
    Temat: Czy wszystkie adaptery SATA USB sa do niczego?
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    Hej
    Kupilem adapter SATA USB. Chinski, bo na allegro sa tylko chinskie, ale
    wybralem taki drozszy.
    Po podlaczeniu nagrywarki SATA do niego nagrywarka nawet nie swieci dioda i
    nie wysuwa tacki.
    Czy to mozliwe, ze adapter daje za malo pradu?
    Czy mozna gdzies kupic dzialajacy adapter?

    Mam tez podobny adapter ale ATA i dzialal on jakis czas (z rok) a teraz tez
    juz nie dziala.
    Wniosek z tego taki, ze adaptery (S)ATA-USB to zwykly szmelc. Ale moze ktos
    ma jakis sprawdzony model, ktory mozna gdzies kupic?

    Moj wyglada tak:
    http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/11/88/99/
    46/1188994694
    http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/19/68/
    89/1219688910

  • 2. Data: 2010-09-11 22:20:53
    Temat: Re: Czy wszystkie adaptery SATA USB sa do niczego?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-09-11 22:12, aaaa pisze:
> [...]
    > Wniosek z tego taki, ze adaptery (S)ATA-USB to zwykly szmelc. Ale moze ktos
    > ma jakis sprawdzony model, ktory mozna gdzies kupic?
    Posiadam conajmniej ze 3szt takiego samego (w skrzynce narzędziowej, na
    warsztacie, w aucie) i wszystkie działają ok. Z nagrywarkami, dyskami,
    różnym sprzętem. Zakupywane każdy gdzie indziej.
    Co prawda w jednym zasilacz już naprawiałem - pozostawiony na tydzień
    pod 230v padł (zeschnięty kodensator na wyjściu, padnięta podwójna dioda
    shotkiego), ale to groszowa naprawa, najgorsze to kulturalne otwarcie
    obudowy zasilacza.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2010-09-12 05:02:46
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-11 22:12, aaaa wrote:
> [...]
    > Wniosek z tego taki, ze adaptery (S)ATA-USB to zwykly szmelc. Ale moze ktos
    > ma jakis sprawdzony model, ktory mozna gdzies kupic?

    Przyznam się nie nigdy nie widziałem czegoś znanej marki, z tego też
    powodu urzadzenia te (prawdopodobnie) nie mają odpowiedniego projektu,
    względnie QA.

    Wszelkie adaptery na USB2.0 powinny mięc dodatkowe zasilanie, to że moga
    na nich działać dyski 2.5" lub inne urządzenia /de facto startować/ to
    raczej kwestia losowa (zależy od portu USB)

    *Na każde urzadzenie powinieneś mieć gwarancje* - rok co najmniej, tutaj
    masz liste, może coś Ci wpadnie w oko (mam jedno z tych urządzen. ale de
    facto korzystam na tyle rzadko, ze nie bede Ci na siłe polecał)

    http://www.fen.pl/index.php?go=2&act=1&kid=3&pid=151
    4&fenecom=1b27c4d754f3ef33a752ebbc7efaf6d0&crc=78932
    34c457b06fcfa4c5580a88ff248

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
    Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)

  • 4. Data: 2010-09-12 07:58:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-11 22:12, Użytkownik aaaa napisał:
> [...]
    > nie wysuwa tacki.
    > Czy to mozliwe, ze adapter daje za malo pradu?
    > Czy mozna gdzies kupic dzialajacy adapter?

    Świecenie diody i wysuwanie tacki to kwestia zasilania a nie
    przelotki. Jesteś pewny że podłączyłeś zasilanie do tej nagrywarki ?
    Bez dodatkowego zasilania zadziałają tylko urządzenia 2,5cala
    EIDE ze złączem 44 pin (nie wszystkie i nie na pewno), w czterech
    ostatnich pinach podane jest zasilanie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-09-12 12:32:53
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

> [...]
    > Bez dodatkowego zasilania zadziałają tylko urządzenia 2,5cala
    > EIDE ze złączem 44 pin (nie wszystkie i nie na pewno), w czterech

    Tak, podlaczylem zasilanie. Zrobilem nawet taki myk, ze wmontowalem naped do
    stacjonara, podlaczylem zasilania ze stacjonara, ale kabel od danych do
    laptopa po przejsciowce USB. Dalej nie dziala. Mysle, ze moja przejsciowka
    SATA-USB to zwykla szmira.

  • 6. Data: 2010-09-12 12:36:12
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

> [...]
    > raczej kwestia losowa (zależy od portu USB)

    > *Na każde urzadzenie powinieneś mieć gwarancje*
    Mam roczna, ale nie chce mi sie isc na poczte i placic 10 zl zeby ten szajs
    odeslac.

> [...]
    >siłe polecał)
    >
    > http://www.fen.pl/index.php?go=2&act=1&kid=3&pid=151
    4&fenecom=1b27c4d754f3ef33a752ebbc7efaf6d0&crc=78932

    No ten Unitek wyglada na bardziej "markowy", ale znalazlem jakis "Vivanco",
    ktory to wyglada na jeszcze lepszy i kupilem.
    Do tego kupilem kabel SATA-ESATA (bo laptop ma wejscie ESATA).
    Ktorys z tych kabli musi zadzialac inaczej sie ostro wpienie, bo juz
    stracilem 4h zycia bawiac sie w podlaczanie tego szajsu.

  • 7. Data: 2010-09-12 12:52:51
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-12 14:36, aaaa pisze:

    > Mam roczna, ale nie chce mi sie isc na poczte i placic 10 zl zeby ten szajs
    > odeslac.

    Odsyłasz na koszt sprzedawcy. Tak powinno być.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-09-12 13:16:40
    Od: Jamnior <w...@t...cy>

> [...]
    > wybralem taki drozszy.
    > Po podlaczeniu nagrywarki SATA do niego nagrywarka nawet nie swieci dioda i

    Mam identyczny, miałem to samo, wymieniłem kabelek od zasilania (230V) i
    jest ok.

    Jamnior

  • 9. Data: 2010-09-12 13:53:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-12 14:32, Użytkownik aaaa napisał:

> [...]
    > laptopa po przejsciowce USB. Dalej nie dziala. Mysle, ze moja przejsciowka

    Na temat jakości przejściówki nie zabieram głosu ale
    nieświecąca się dioda czy niewysuwająca się tacka wskazują
    na brak zasilania lub zepsuty CD.
    Masz możliwość sprawdzenia przejściówki z innym urządzeniem
    np. z dyskiem twardym ?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-09-12 16:15:41
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Odsyłasz na koszt sprzedawcy. Tak powinno być.

    Oj nie wydaje mi się. Zarówno zwrot towaru jak i wysyłka wiąze się z
    dostarczeniem przez kupującego towaru do firmy, w ktorej kupował. Czy to
    zrobi przy pomocy poczty, kuriera, czy osobiscie to sprawa klienta.

    Owszem, niektore marki stosuja model door2door, gdzie placa za kuriera w
    jedna i druga strone, ale to de facto robi producent, ktory wie co
    wyprodukowal. Nie spotkalem sie z zapisami prawa, ktore to wymuszaja -
    moze jakis przyklad. Nie spotkalem tez sklepu, ktory akceptuje zwroty na
    swoj koszt / ale oczywiscie moze istniec - nikt nie zabroni sklepowi
    zwiekszania kosztow ;)/

    pozdrawiam