  • 11. Data: 2010-09-12 17:37:12
    Temat: Re: Czy wszystkie adaptery SATA USB sa do niczego?
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-09-12 15:16, Jamnior pisze:

    > Mam identyczny, miałem to samo, wymieniłem kabelek od zasilania (230V) i
    > jest ok.

    Jaki 230V? Ten od gniazdka do zasilacza?

  • 12. Data: 2010-09-12 18:13:29
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Grzegorz Prędki" <"klark[USUN wrote:

    > Jaki 230V? Ten od gniazdka do zasilacza?

    Tak, bo chinczycy w tym kablu daja przewod z duza iloscia plastiku i dwona
    drucikami na linke.
    I najczesciej juz od nowosci albo zaraz po kupnie to juz nie dziala.

    Tmek

  • 13. Data: 2010-09-12 18:27:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-12 18:15, Rafał Łukawski pisze:

    > Oj nie wydaje mi się. Zarówno zwrot towaru jak i wysyłka wiąze się z
    > dostarczeniem przez kupującego towaru do firmy, w ktorej kupował. Czy to
    > zrobi przy pomocy poczty, kuriera, czy osobiscie to sprawa klienta.

    Sklep (może nie wszystkie, ale internetowe to tak) mają podpisaną umowę
    z jakąś firmą kurierską. Trzeba zareklamować, dogadać się ze sklepem, że
    np. niezgodność towaru z umową i sklep podaje numerek na jaki trzeba sie
    powołać zamawiając kuriera na koszt sklepu. 2 razy miałam takie zwroty,
    w tym jeden z kimś z Allegro, kto zwrócił mi nawet koszty "w te i we wte".

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-09-12 21:36:49
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > w tym jeden z kimś z Allegro, kto zwrócił mi nawet koszty "w te i we wte".

    hm..

    W przypadku awarii sprawa jest dość skomplikowana, ponieważ klienci
    czasami odsyłają dobry sprzęt, użytkują go w warunkach, które powodują
    awarie. Taka interpretacja wprost nie podoba mi się :) aczkolwiek
    wiadomo - kwestia lubienia nie jest wyrocznią :) Nie wszystko można
    zdiagnozowac na odległośc, szczególnie jeżeli po drugiej stronie brakuje
    osoby technicznej.

    Pogadam jeszcze z prawnikiem, bo to nie tylko kwestia tego jak my
    rozumiemy przepisy.

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/
    Lubisz miłą obsługę - skorzystaj! :)

  • 15. Data: 2010-09-12 22:04:10
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > w tym jeden z kimś z Allegro, kto zwrócił mi nawet koszty "w te i we wte".

    Umowa z kurierem nie ma tu znaczenia :) Czasami po prostu możesz zamówić
    kuriera (DHL), jezeli odbiorca ma umowę, to zapłaci zgodnie z umową. W
    przypadku UPS np. są dwie opcje, albo klient podaje numer sprzedawcy,
    albo sprzedawca zamawia kuriera dla Ciebie /de facto przygotowuje list
    przewozowy, ty sobie drukujesz i zamawiasz kuriera jak Ci wygodnie/

    ale to logistyka.

    Jest kwestia zwrotu towaru niezgodnego z umową, która jeżeli dobrze
    pamiętam obowiązuje przez 6 m-cy od zakupu, ale to generalnie delikatna
    sprawa, klientom zdarza się zwracać towar sprawny, szczególnie w
    przypadku wszelkiego rodzaju sprzętu komputerowego. Mi się wszystkie
    relkamacje udaje załatwiać na drodze uzgodnien. Czasami ktos chce
    zwrocic sprawny, ale towar jest na zamowienie i tego nie moze itd. Wiec
    zawsze zaczyna sie od rozmowy, by uniknac kwestii, ze klient nagle wysyla.

    Widzialem wiele interpretacji /pisemnych/ odnosnie niezgodnosci, ale
    chyba nigdzie nie spotkalem zapisow dotyczacych transportu, to niejako
    jest osobna usługa, która jest wykonana poprawnie. Szczerze mówiąc musze
    dopytać prawnika, czy gdzieś nie ma wyroków, na które można się powołać.

    Wiesz, rynek IT jest szczególny /niska marża/, więc każdy dodatkowy
    koszt boli, nie wystepuje tu też tak silne przywiązanie klienta do
    sklepu, dysków czy procesorów nie kupuje się co miesiąc. W innych
    branżach, np w przypadku kosmetyków, taki sprzedawca zapłaci za
    transpor, da gratisy i jeszcze na tym zarobi w przypadku problemu :)
    Przy wysokich obrotach takie kwestie po prostu szacuje sie w kosztach i
    staje się to częścią polityki sklepu.

    Ok. ale sprawiam, ze to sie robi lekko off-topic. przepraszam :)

    R.

  • 16. Data: 2010-09-12 22:36:40
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-13 00:04, Rafał Łukawski pisze:

> [...]
    > albo sprzedawca zamawia kuriera dla Ciebie /de facto przygotowuje list
    > przewozowy, ty sobie drukujesz i zamawiasz kuriera jak Ci wygodnie/

    Przypomniało mi się, że jeszcze ostatnio chciałam zwrócić zepsutą
    drukarkę Brother. Pan ze sklepu internetowego powiedział, że skoro była
    już używana to powinnam oddać do serwisu. Podał numer tel i adres, podał
    numer umowy z serwisem. Z serwisu przysłali mi po drukarkę kuriera. Za
    niecały tydzień kurier przywiózł mi nową drukarkę :-)

    --
    animka

  • 17. Data: 2010-09-13 06:45:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

> [...]
    > numer umowy z serwisem. Z serwisu przysłali mi po drukarkę kuriera. Za
    > niecały tydzień kurier przywiózł mi nową drukarkę :-)

    Serwisy firmowe tak działaja i dotyczy to wielu marek :)

  • 18. Data: 2010-09-13 09:42:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "aaaa" <a...@a...com> wrote in message
    > Hej
    > Kupilem adapter SATA USB. Chinski, bo na allegro sa tylko chinskie, ale
    > wybralem taki drozszy.
    > Po podlaczeniu nagrywarki SATA do niego nagrywarka nawet nie swieci dioda
    > i nie wysuwa tacki.
    > Czy to mozliwe, ze adapter daje za malo pradu?
    > Czy mozna gdzies kupic dzialajacy adapter?
    >
    > Mam tez podobny adapter ale ATA i dzialal on jakis czas (z rok) a teraz
    > tez juz nie dziala.
    > Wniosek z tego taki, ze adaptery (S)ATA-USB to zwykly szmelc. Ale moze
    > ktos ma jakis sprawdzony model, ktory mozna gdzies kupic?

    Z MagicBridge II wszystko smiga bez problemow - dyski
    ATA/SATA/2.5/3.5'/napedy CD/DVD. Ma dodatkowy zasilacz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-09-14 18:02:49
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-13 08:45, Rafał Łukawski pisze:
    > Serwisy firmowe tak działaja i dotyczy to wielu marek:)

    Tak się składało, że nie korzystałam przed upływem gwarancji. Jeśli
    chodzi i drukarki to Lexmark 1020 pracuje/pracowała mi poprawnie przez
    ponad 15 lat i dalej wygląda jak nowa. Problem mam teraz tylko z tym, że
    nie mam gdzie jej "wepchnąć". Regał i szafy zapełnione. Skaner (prawie
    nowy) jakoś się na półkę w szafie zmieścił.

    --
    animka

  • 20. Data: 2010-09-16 18:30:51
    Od: "aaaa" <a...@a...com>

    > Na temat jakości przejściówki nie zabieram głosu ale
    > nieświecąca się dioda czy niewysuwająca się tacka wskazują
    > na brak zasilania lub zepsuty CD.
    > Masz możliwość sprawdzenia przejściówki z innym urządzeniem
    > np. z dyskiem twardym ?

    Szkoda czasu- kupilem SATA->USB firmy Vivianco i dziala. Bez zadnych
    kombinacji.
    Co prawda zlotych 40, a nie 20, ale warto bylo.