  • Data: 2012-01-24 13:11:27
    Temat: Re: Czy wszystkie EOS'y 3xx-6xx nie mają stabilizacji?
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24.01.2012 gatek <m...@o...for.pl> napisał/a:
    > ok dziekuje rozwialiscie wiec moje watpliwosci, a z czego wynika brak takiej
    > mozliwosci?
    > To jest problem techniczny? Czy szkła z taką stabilizacją są sporo dorższe
    > np. taki 18-135?
    >
    > Druga sprawa to czy ktorekolwiek lusto potrafi filmowac z uzyciem zoomu i
    > nadazajacym za nim AF?

    Zoomu? Każde, bo zoom w lustrze masz pierścieniem i nic w świecie Ci nie zabroni nim
    manipulować podczas robienia ujęcia. Focus jest w większości obiektywów trzymany
    podczas zmiany ogniskowej, więc nie ma co za bardzo nadążać, no chyba że wyjedziesz
    przez zmianę ogniska z 'tematu' - ale to problem operatora nie zoomu.
    AF w lustrach nie działa podczas filmowania - bo jest fazowy, więc wymaga
    opuszczonego
    lustra, wyjątek stanowi sony z jego nieruchomym lustrem, ale problemem jest wtedy
    przysłona - za ciemno na AF.
    Podczas kręcenia działa AF kontrastowy - a to jest metoda próbkująca w funkcji
    maksymalizacji kontrastu - musi trwać i dodatkowo nie wie czy ma oddalić czy zbliżyć.

    Są nowe patenty na czujniki AF fazowe w matrycy lub po odbiciu od matrycy które będą
    działały z podniesionym lustrem, ale body z tym jeszcze nie ma chyba. Po za tym
    nadal pozostaje problem jasności.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".