-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy wolno jeździć z wod a zamiast płynu chłodzacego?
Date: Thu, 24 Jun 2010 00:26:55 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 32
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <hvt2f9$h45$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1277332015 8488 213.180.130.18 (23 Jun 2010 22:26:55 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Jun 2010 22:26:55 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.52
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
Firefox/3.5.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2291692
[ ukryj nagłówki ]> news <o...@o...vrew> napisał(a):
>
>
> > > Wydmuchuje parę, po ostygnięciu zasysa powietrze
> > >
> >
> >
> > rotfl
> > zastanow sie nad tym troche
> >
>
> To twoje zmartwienie, że chyba nie znasz budowy układu chłodzenia i nie
> rozumiesz praw fizyki...
>
> Dobrze, rozwinę:
> Po rozgrzaniu silnika, gdy ciśnienie przekroczy próg zaworu nadmiarowego w
> korku, wylatuje na zewnątrz mieszanina powietrza, pary wodnej i niewielkich
> ilości par glikolu (ewentualnie innych składników "płynu do chłodnic").
Nieprawda. Powietrza tam nie ma. Bo niby skąd w szczelnym hydraulicznym układzie
ma być powietrze. To że w przezroczystym przewodzie łączącym zbiornik
wyrównawczy z chłodnicą widać że oprócz cieczy jest jeszcze para jest zjawiskiem
normalnym i wynikającym z tego że w chłodnicy jest wyższe ciśnienie niż w
zbiorniczku wyrównawczym. Jak powstają lokalne przegrzania to nadmiar ciepła
jest natychmiast absorbowany przez ciecz jaka jest dookoła bąbla pary.
Temperatura wrzenia mieszanin cieczy jest zawsze wyższa od temperatury wrzenia
cieczy wrzącej w niższej temperaturze i niższa od temperatury wrzenia cieczy
wrzącej w wyższej temperaturze. Zjawisko ma nawet swoją nazwę. Temperatura ta
zależy od proporcji w jakich zmieszane są ciecze i ciśnienia w jakim zachodzi
wrzenie. Oddaj kasę za szkołę.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-14 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-02-14 Ściemniacze na parkingach
- 2025-02-13 kilka pytań o klimę
- 2025-02-13 genialny pomysł
- 2025-02-12 diesel z otwartą komorą
- 2025-02-14 60 mA dużo czy spoko?
- 2025-02-13 Jaka moc wi-fi ?
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-13 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-02-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=