-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "kogutek" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy wolno jeździć z wod a zamiast płynu chłodzacego?
Date: Thu, 24 Jun 2010 00:26:55 +0200
Organization: Onet.pl
Lines: 32
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <6...@n...onet.pl>
References: <hvt2f9$h45$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1277332015 8488 213.180.130.18 (23 Jun 2010 22:26:55 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Jun 2010 22:26:55 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.52
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
Firefox/3.5.9
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2291692
[ ukryj nagłówki ]> news <o...@o...vrew> napisał(a):
>
>
> > > Wydmuchuje parę, po ostygnięciu zasysa powietrze
> > >
> >
> >
> > rotfl
> > zastanow sie nad tym troche
> >
>
> To twoje zmartwienie, że chyba nie znasz budowy układu chłodzenia i nie
> rozumiesz praw fizyki...
>
> Dobrze, rozwinę:
> Po rozgrzaniu silnika, gdy ciśnienie przekroczy próg zaworu nadmiarowego w
> korku, wylatuje na zewnątrz mieszanina powietrza, pary wodnej i niewielkich
> ilości par glikolu (ewentualnie innych składników "płynu do chłodnic").
Nieprawda. Powietrza tam nie ma. Bo niby skąd w szczelnym hydraulicznym układzie
ma być powietrze. To że w przezroczystym przewodzie łączącym zbiornik
wyrównawczy z chłodnicą widać że oprócz cieczy jest jeszcze para jest zjawiskiem
normalnym i wynikającym z tego że w chłodnicy jest wyższe ciśnienie niż w
zbiorniczku wyrównawczym. Jak powstają lokalne przegrzania to nadmiar ciepła
jest natychmiast absorbowany przez ciecz jaka jest dookoła bąbla pary.
Temperatura wrzenia mieszanin cieczy jest zawsze wyższa od temperatury wrzenia
cieczy wrzącej w niższej temperaturze i niższa od temperatury wrzenia cieczy
wrzącej w wyższej temperaturze. Zjawisko ma nawet swoją nazwę. Temperatura ta
zależy od proporcji w jakich zmieszane są ciecze i ciśnienia w jakim zachodzi
wrzenie. Oddaj kasę za szkołę.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=