-
Data: 2010-06-24 12:32:54
Temat: Re: Czy wolno jeździć z wod a zamiast płynu chłodzacego?
Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]kogutek <k...@v...pl> napisał(a):
> > korku, wylatuje na zewnątrz mieszanina powietrza, pary wodnej i
niewielkich
> > ilości par glikolu (ewentualnie innych składników "płynu do chłodnic").
> Nieprawda. Powietrza tam nie ma. Bo niby skąd w szczelnym hydraulicznym > >
> układzi
Przypomnę, że mój krótki tekst:
"Wydmuchuje parę, po ostygnięciu zasysa powietrze"
dotyczył układu, gdzie korek z zaworkami jest tylko na zbiorniku wyrównawczym
Ten układ jest szczelny tylko w zakresie ciśnień "trzymania" zaworków korka.
Zaworki pracują naprzemiennie przy rozgrzewaniu i stygnięciu silnika.
Przy stygnięciu układ zasysa powietrze do zbiorniczka, przy następnym
rozgrzaniu silnika to powietrze jest usuwane przez zawór.
Po dłuższej jeździe powietrza praktycznie już nie będzie, pozostaną pary wody
i glikolu.
Po ostygnięciu znów zassie do zbiorniczka powietrze.
W układzie z korkiem przy chłodnicy i otwartym zbiorniczku przy stygnięciu
układ (rurką od spodu zbiorniczka, przez zawór) zasysa płyn i dopóki go nie
zabraknie w zbiorniczku to powietrza w układzie chłodzenia nie będzie .
> Jak ppraktycznieowstają lokalne przegrzania to nadmiar ciepła
> jest natychmiast absorbowany przez ciecz jaka jest dookoła bąbla pary.
> Temperatura wrzenia mieszanin cieczy jest zawsze wyższa od temperatury
wrzenia
> cieczy wrzącej w niższej temperaturze i niższa od temperatury wrzenia cieczy
> wrzącej w wyższej temperaturze. Zjawisko ma nawet swoją nazwę. Temperatura
ta
> zależy od proporcji w jakich zmieszane są ciecze i ciśnienia w jakim
zachodzi
> wrzenie. Oddaj kasę za szkołę.
>
Teorię znasz (ja też) ale widać nie zdarzyło ci się po zatrzymaniu auta w
którym wentylatory są odcinane kluczykiem, natychmiast po długiej ostrej
jeździe, bez czekania na wolnych obrotach aż wymiesza się płyn w układzie, że
w chwilę później słychać bulgot i duża porcja płynu wylatuje pod auto.
Przy proporcjach wodya/glikol ok 50/50 i sprawnych zaworkach takie coś nie ma
prawa się zdarzyć ale przy rozwodnionej mieszance i np. niedokręconym lub
złym korku może się trafić.
Bąbel pary zdąży wypchnąć płyn, zanim ciepło zostanie zaabsorbowane.
Walczyłem z takim efektem w kilku autach.
Przyczyną była głupota i chytrość mechaników.
Jedno to był jeszcze (wtedy dosyć młody) Wartburg "golf" z korkiem na
zbiorniczku.
"Specjaliści" od tego modelu po wymianie pompy płynu chłodzącego doleli wody -
po próbnej jeździe wykipiało.
Kombinowali, zmienili cały płyn - było lepiej ale w upalny dzień znów gejzer.
Dopiero kolega, doświadczony mechanik, kazał na gorąco pomacać węże - były
miękkie.
Nowy korek ze sprawnymi zaworkami (węże stwardniały) wyleczył silnik.
Do tych "specjalistów" od Wartburgów auto nigdy więcej nie pojechało.
W dwóch przywiezionych ze Stanów Chryslerach, ze sprawnymi zaworami przy
chłodnicy i "bezciśnieniowym" zbiorniczku było to samo - wystarczyło wymienić
płyn na 50/50 by nigdy więcej nie siknęło.
Być może właśnie by zapobiec takim zjawiskom, w niektórych samochodach
wentylatory chłodnicy pracują po wyjęciu kluczyka.
Co do warszaw - pewno masz rację.
W tych, na których prawo jazdy robiłem, czasem parowało spod korków
(popsute?).
Instruktor wyjmował z bagażnika bańkę wody i pokazywał, jak dolewać.
Wmak
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.10 13:03 Wmak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Wymiana EGR
Najnowsze wątki
- 2025-07-02 Can you activate BMW 48V 10Ah Li-Ion battery, connecting to CAN-USB laptop interface ?
- 2025-07-02 Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- 2025-07-02 Warszawa => Senior IT Recruitment Consultant <=
- 2025-07-02 Gdańsk => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-07-02 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-07-02 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-02 Znaleziony
- 2025-07-02 Warszawa => Data Developer <=
- 2025-07-02 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-02 Warszawa => BI Developer <=
- 2025-07-02 Kraków => Programista Kotlin <=
- 2025-07-02 Zakażą broni czarnoprochowej
- 2025-07-02 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-02 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-07-01 Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach