  • 81. Data: 2010-09-07 22:02:10
    Temat: Re: Czy warto pomagać osobie która uległa wypadkowi z własnej winy?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-09-07 12:11, krzysiek82 pisze:
    > poniesienia kosztów całej akcji ratowniczej. Może w ten sposób ludzie
    > się opamiętają skoro niewielkie mandaty nie są w stanie dotrzeć do ich
    > rozumu?

    Moze akurat zona mu rodzila a Ty jechales jak ostatni kapelusz?

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM

  • 82. Data: 2010-09-07 22:03:12
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > czasie mogliby pomóc komuś innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy. W
    > dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest ważna, takie marnowanie środków
    > jest pozbawione sensu przecież. Oczywiście, może być niejasność kto jest
    > winny. Ale to nie zmienia faktu, że marnuje się pieniądze. Dlaczego
    > potem wszyscy są obarczanie za głupotę niektórych? Jestem za
    > wprowadzeniem odpowiedzialności finansowej za spowodowanie wypadku i
    > poniesienia kosztów całej akcji ratowniczej. Może w ten sposób ludzie
    > się opamiętają skoro niewielkie mandaty nie są w stanie dotrzeć do ich

    No ja pier$%ole...

    Jak można nie pomóc?

    A co, może rozdać każdemu glock'a i na miejscu rozstrzeliwać?

  • 83. Data: 2010-09-07 22:08:34
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    krzysiek82 wrote:

    > Ale ten wyprzedzający nie miał prawa być w tamtym miejscu, więc to że
    > ktoś przyśpieszył wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzającej. Nadal w
    > 100% winny jest wyprzedzający.

    Nie ma 'ktoś sobie przyspieszył'. Kierujący pojazdem wyprzedzanym, wg
    PORD, nie może zwiększać prędkości.

  • 84. Data: 2010-09-07 22:09:11
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-09-07 12:29, krzysiek82 pisze:

    > Ale ten wyprzedzający nie miał prawa być w tamtym miejscu, więc to że
    > ktoś przyśpieszył wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzającej. Nadal w
    > 100% winny jest wyprzedzający.

    Wg takiej interpretacji powinienem 2-tonowym Traficem rozjechać babkę w
    Seicento. Przecież nie miała prawa wjeżdżać na skrzyżowanie...

  • 85. Data: 2010-09-07 22:16:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    krzysiek82 pisze:

    > Ale to nie zmienia faktu, że marnuje się pieniądze. Dlaczego
    > potem wszyscy są obarczanie za głupotę niektórych?

    Pomyśl o przeziębieniach - powodują takie straty w budżecie, że wypadki
    drogowe przy tym to pryszcz.
    Teraz wymyśl karę dla kogoś kto zimą chodzi bez czapki i szalika - to
    dopiero będą oszczędności, a nie jakieś tam wypadki drogowe.

  • 86. Data: 2010-09-07 22:36:38
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-09-07 21:54, venioo pisze:

    > Celowe utrudnianie bezpiecznego zakonczenia manewru wyprzedzania robi z
    > ciebie takiego samego idiote jak z wyprzedzajacego.

    Takiego samego? Ja bym powiedział, że sporo większego. To w pełni
    świadome zwielokrotnianie zagrożenia osób trzecich.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 87. Data: 2010-09-07 23:59:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    krzysiek82 pisze:

    > Ale ten wyprzedzający nie miał prawa być w tamtym miejscu, więc to że
    > ktoś przyśpieszył wcale nie umniejsza winy osoby wyprzedzającej. Nadal w
    > 100% winny jest wyprzedzający.

    Bardzo nie do końca.
    Wyprzedzający był przekonany że w danej sytuacji jest w stanie zrobić
    manewr bezpiecznie - to że być może się mylił to już inna sprawa.

    Przyspieszanie będąc wyprzedzanym w celu "dania nauczki" to już świadome
    działanie mające na celu wyłącznie sprowadzenie niebezpieczeństwa i
    wystraszenie tym wyprzedzającego.

    W tej sytuacji w zasadzie nie ma różnicy czy "dający nauczkę"
    doprowadził do wypadku drogowego czy po prostu wyjął broń i zastrzelił
    wyprzedzającego za to że "go tam nie powinno być".

  • 88. Data: 2010-09-08 00:22:51
    Temat: Re: Czy warto pomagaae osobie która uleg?a wypadkowi z w?asnej winy?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    mleko pisze:

> [...]
    > rozwodzic? Jego wina, nie jego wina, czlowiek potrzebuje pomocy i tyle w
    > temacie. Osadzac goscia? Jakim prawem? Znamy go? Zdarzyl sie wypadek, z
    > czyjej winy nieistotne, poszkodowanym nalezy pomoc!
    > Krzys osiemdziesiat dwa, ma wizje, wie jak powinna Polska wygladac bez
    > "polaczkow" i swoje herezezje wypisuje gdzie popadnie. Korci mnie aby
    > pojezdzic w jego okolicu, z kamerka koniecznie i pokazac jak
    > "niepolaczek" powinien sie zachowywac. Podal w necie tyle wskazowek, ze
    > to nie jest teraz problem, aby trafic do krzysia.

    tak. Z jednej strony masz racje. ale na koniec roku będize podwyżka
    ubezpieczeń bo trzeba leczyć ofiary wypadków. miałeś wypadek? byłeś
    ofiarą. ja nie! 95% nie. ale płacimy solidarnie na wszystkich. na tych
    którzy są ofiarami, i na tych którzy są winni i też leżą w szpitalu.
    Moim zdaniem trzeba leczyć wszystkich. ale czy wszystkich za wspólne
    pieniadze? Może by tak z chociaż 10% dopłacili sprawcy...

    ToMasz

  • 89. Data: 2010-09-08 00:26:58
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Pawel O'Pajak pisze:

    > Dzis jadacy przede mna z lewej samochod wykonal nagle skret w prawo. Bez
    > migacza, zadnego ostrzezenia. To co, mialem wg. Ciebie walic w jego
    > pasazera, zabic mu dzieciaka, bo zlamal przepisy, czy moze jednak hamowac.

    Hamować.
    potem:

    1 - zgłosić do ukarania, ale na grupie zostaniesz cwelem i konfidentem
    2. olać, ale kierownik jutro pojedzie tak samo, po jutrze też i w końcu
    trafi, na kogoś kto ma słaby refleks i skasuje mu bryke i zabije dzieci.

    Co wybierasz. Serio pytam?

    ToMasz

  • 90. Data: 2010-09-08 01:09:02
    Temat: Re: Czy warto pomagaÄ&#65533; osobie ktĂłra ulegĹ&#65533;a wypadkowi z wĹ&#65533;asnej winy?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > witajcie
    > sytuacja z dzisiejszego dnia, jadÄ&#65533; sobie na Ĺ&#65533;uku wyprzedza mnie
    osobĂłwka
    > nie wyrabia i lÄ&#65533;duje w rowie na dachu, zmusza pojazd jadÄ&#65533;cy z
    przeciwka
    > to ustÄ&#65533;pienia mimo, iĹź ten nie mam gdzie zjechaÄ&#65533; caĹ&#65533;e
    szczÄ&#65533;Ĺ&#65533;cie jadÄ&#65533;cemu
    > z przeciwka nic siÄ&#65533; nie dzieje. I teraz pytanie. Czy warto pomagaÄ&#65533;
    komuĹ&#65533;
    > takiemu? Jak dla mnie to marnowanie czasu policji, pogotowiu w tym
    > czasie mogliby pomĂłc komuĹ&#65533; innemu kto faktycznie potrzebuje pomocy. W
    > dzisiejszych czasach gdy ekonomia jest waĹźna, takie marnowanie Ĺ&#65533;rodkĂłw
    > jest pozbawione sensu przecieĹź. OczywiĹ&#65533;cie, moĹźe byÄ&#65533;
    niejasnoĹ&#65533;Ä&#65533; kto jest
    > winny. Ale to nie zmienia faktu, Ĺźe marnuje siÄ&#65533; pieniÄ&#65533;dze.
    Dlaczego
    > potem wszyscy sÄ&#65533; obarczanie za gĹ&#65533;upotÄ&#65533; niektĂłrych? Jestem
    za
    > wprowadzeniem odpowiedzialnoĹ&#65533;ci finansowej za spowodowanie wypadku i
    > poniesienia kosztĂłw caĹ&#65533;ej akcji ratowniczej. MoĹźe w ten sposĂłb ludzie
    > siÄ&#65533; opamiÄ&#65533;tajÄ&#65533; skoro niewielkie mandaty nie sÄ&#65533; w
    stanie dotrzeÄ&#65533; do ich
    > rozumu?
    >
    > --
    > krzysiek82
    Teraz nie warto ale trzeba pomagać ofiarom wypadków i sprawcom wypadków. Prostym
    rozwiązaniem by było żeby sprawca płacił za całą akcję jeśli to nie był wypadek.
    Chyba ze nie przeżyje. W takiej sytuacji nie ścigał bym rodziny samobójcy. Dużo
    mogli by zrobić dla poprawienia bezpieczeństwa ubezpieczyciele. Definicja
    wypadku jest znana i do tego prosta. Wypadek to nagłe zdarzenie którego nie
    można było przewidzieć. Jeśli straty występują w wyniku pęknięcia opony
    spełniającej warunki dopuszczenia do użytkowania to jest to wypadek. Ale nie
    trzeba płacić jak pęka opona bo kierowca na remontowanym odcinku drogi, gdzie
    było ograniczenie do 40 jechał 80. Oczywiście jeśli ktoś inny w wyniku takiego
    zdarzenia ponosi straty to ubezpieczyciel mu wypłaca kasę a potem występuje z
    roszczeniem do sprawcy. Niedawno obok mnie było zderzenie. Jeden jechał ulicą z
    pierwszeństwem. Wjechał w niego wyjeżdżający z podporządkowanej. Skrzyżowanie
    oznakowane jest prawidłowo. Wina oczywista. Gdyby kierujący tym pojazdem dostał
    zawału, zasłabł, pękł mu przewód hamulcowy. To byłby wypadek i ubezpieczyciel
    musiał by zapłacić. Ale jak to była nieuwaga albo cwaniactwo to już nie. bo niby
    z jakiej racji. Umawiali się że będzie jeździł zgodnie z przepisami. Ten co
    dostał na boku i dachu przemieścił się na odległość wskazującą że jechał dużo
    szybciej niż było mu wolno. Jeśli umówił się z ubezpieczycielem że mu będzie
    wolno nie stosować przepisów obowiązujących wszystkich, to ubezpieczyciel płacze
    i płaci. Ale jak się tak nie umówili to wtedy słynne spieprzaj dziadu stosuje.
    Niedawno w tv był program o wypadkach. Jest łagodny zakręt i ograniczenie do 40.
    Kałwalino powie ze bzdura bo tam można jechać 120. Był tylko drobny szczegół.
    Nie widać co jest za zakrętem. A tam jest skrzyżowanie. Bardzo blisko zakrętu.
    Przy czterdziestu jak ktoś wyjedzie z podporządkowanej to jak na tej z
    pierwszeństwem ktoś będzie jechał 40 to nic się nie stanie. Ale od 60 wzwyż
    strzał jest pewny. To niby dlaczego ubezpieczyciel z moich pieniędzy ma płacić
    za takie zdarzenie. Niech płaci sprawca.