  • 11. Data: 2009-01-04 02:03:12
    Temat: Re: Czy warto kupić
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 4.1.2009, Animka napisał(a):

    > Koleżanka już kupiła ten IBM4,

    IBM4?
    Mowa była o niemarkowym komputerze z Intel Pentium 4 kontra IBM NetVista z
    takim samym CPU.

    > bo tamten nie ma tego co ma ten komputer.
    > Posiada 6 portów USB z czego dwa umiejscowione z przodu obudowy. Na
    > przednim panelu znajdziemy również port Fire Wire IEEE1394 umożliwiający
    > szybką komunikację urządzeń peryferyjnych z komputerem.

    No to IMO "wtopiła" z powodów:
    - FireWire jak bezie potrzebne to za grosze można dokupić na PCI - teraz
    pewnie i tak nie użyje - wnioskuję z przeznaczenia jakie było podane w
    pierwszym poście
    - NetVista ma AGP, które może się przydać - pierwszy komputer go nie
    posiada a tego nie da się łatwo dodać - trzebaby wymienić płytę główną
    - 2xUSB to żaden problem zwłaszcza, że na płycie głównej są piny na
    podłączenie śledzia z większą ich ilością (śledź kosztuje w zależności od
    tego gdzie kupować od 5zł do ... to już zależy od fantazji sprzedających)
    - IBM ma świetny support - sterowniki i manuale dostępne na WWW
    - obudowy IBM są całkiem "zgrabne" i wygodne w eksploatacji choć IMO nie
    tak wygodne jak np. Compaq (no ale to też zależy co porównywać)
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 12. Data: 2009-01-04 13:02:28
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Animka wrote:
> [...]
    > Który z tych dwóch będzie lepszy? Ja myślę, że ten pierwszy.
    > Czy warto któryś z tych komputerów kupować, czy to jest złom?
    >
    > 1)
    > Procesor: Intel Pentium 4 2,8 GHz
    > Płyta główna: chipset Intel i845G
    > Pamięć operacyjna: 1 GB
    > Dysk twardy: 80 GB
    > Stacja dyskietek FDD 3.5"
    > Napęd: CD-ROM (ale można zmienić na nagrywarkę)
    > Karta sieciowa 10/100 Mb/s Fast Ethernet na płycie
    > Karta muzyczna zintegrowana
    > wejścia/wyjścia:2 x PS/2, 6 x USB 2.0, LPT, 2x COM RS232, VGA, LAN RJ45,

    nie wyszczególniłaś co siedzi w IBMie, jeśli jednak większość parametrów
    jest podobna to brałbym IBM'a. Różnica w prędkości procesorów
    praktycznie niezauważalna.

  • 13. Data: 2009-01-04 14:48:15
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Lukasik napisał/a:

> [...]

    - wnioskuję z przeznaczenia jakie było podane w
    > pierwszym poście
    > - NetVista ma AGP, które może się przydać

    Nie przyda się. Nikt już chyba AGP nie używa.

    - pierwszy komputer go nie
    > posiada a tego nie da się łatwo dodać - trzebaby wymienić płytę główną

    A po co komu ten AGP? Ja w swoim komputerze też mam AGP ale
    nieuaktywnione, bo niepotrzebne.

    > - 2xUSB to żaden problem zwłaszcza, że na płycie głównej są piny na
    > podłączenie śledzia z większą ich ilością (śledź kosztuje w zależności od
    > tego gdzie kupować od 5zł do ... to już zależy od fantazji sprzedających)

    PO co dokupywać jak już można mieć od razu w komputerze?

    > - IBM ma świetny support - sterowniki i manuale dostępne na WWW
    > - obudowy IBM są całkiem "zgrabne" i wygodne w eksploatacji choć IMO nie
    > tak wygodne jak np. Compaq (no ale to też zależy co porównywać)

    Wiem, że ma świetny support. Niemniej jednak ja nie korzystałam (też mam
    IBM), bo nie znam angielskiego i nie chcę sobie czegoś sknocić w komputerze.

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-01-04 15:06:53
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Lukasik napisał/a:

    > - NetVista ma AGP, które może się przydać - pierwszy komputer go nie
    > posiada a tego nie da się łatwo dodać - trzebaby wymienić płytę główną

    Napisz mi jeszcze do czego jest to AGP? :-)
    Może rzeczywiście by się przydało.

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-01-04 15:19:28
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Olek napisał/a:

> [...]
    IBM IntelliStation M Pro.
    System: Windows XP Professional.

    > nie wyszczególniłaś co siedzi w IBMie,

    Obydwa to IBM-y. Ten pierwszy to IBM IntelliStation M Pro.

    A tu wklejam całość opisu co jest w 2.
[...]
    wejścia/wyjścia: 1xAGP, 3xPCI, 2 banki pamięci DDR, 1x COM, 1x LPT, 1x
    RJ45, 2xUSB, 2x PS/2, audio
    Karta graficzna Intel zintegrowanana, na płycie port AGP!
    System: Windows XP Professional.

    jeśli jednak większość parametrów
    > jest podobna to brałbym IBM'a. Różnica w prędkości procesorów
    > praktycznie niezauważalna.

    Moim zdaniem to ten drugi, pomimo, że nie ma jakiegoś AGP jest lepszy, a
    Ty jak myślisz?

    --
    animka

  • 16. Data: 2009-01-04 19:07:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 4.1.2009, Animka napisał(a):

    > Nie przyda się. Nikt już chyba AGP nie używa.

    LOL!

    > A po co komu ten AGP? Ja w swoim komputerze też mam AGP ale
    > nieuaktywnione, bo niepotrzebne.

    Przydałoby się np. gdybyś zechciała podłączyć komputer pod telewizor
    (karta graficzna z TV-Out czy choćby DVI>HDMI) bo niewiele było płyt
    głównych w czasach świetności omawianych komputerów, które takowe
    posiadały. Karta na AGP to załatwi. Załatwi to także karta na PCI, ale te
    z DVI i "co wydajniejsze" są niewspółmiernie droższe od odpowiedników na
    AGP.

    > PO co dokupywać jak już można mieć od razu w komputerze?

    Po co kupić Merca bez radia jak można kupić Malucha z już zamontowanym?
    Tak wiem - porównujemy IBM z IBM, ale mimo wszystko...

    > Wiem, że ma świetny support. Niemniej jednak ja nie korzystałam (też mam
    > IBM), bo nie znam angielskiego i nie chcę sobie czegoś sknocić w komputerze.

    Supportu nie docenia się zanim nie zajdzie potrzeba skorzystania. ;D

    W świetle informacji z innego posta, tj., że drugi z omawianych komputerów
    to IBM IntelliStation (odpadają argumenty o supporcie i jakości
    wykonania), a także, że AGP jest koleżance zbędne dalszą dyskusję uważam
    za zbędną. Koleżanka słusznie wybrała co dla NIEJ wygodniejsze. Życzę
    zadowolenia z komputera i braku konieczności korzystania s supportu. ;D
    BTW. IntelliStation jest kilkanaście rodzajów, ale coś mi się "kołacze we
    łbie", że one jednak mają AGP (możliwe, że nie wszystkie), ale nie chce mi
    się teraz tego sprawdzać, zwłaszcza, że nie znam typu i konkretnego
    (omawianego) modelu.
    --
    _____ __________________________

  • 17. Data: 2009-01-04 20:05:49
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Lukasik napisał/a:

> [...]
    > (karta graficzna z TV-Out czy choćby DVI>HDMI) bo niewiele było płyt
    > głównych w czasach świetności omawianych komputerów, które takowe

    Ta moja koleżanka-sąsiadka nie będzie chciała podłączyć. Ja też bym nie
    podłączyła bo mam w domu sprzęt niezależny od tego. Kablówkę też mam i
    oglądam w telewizorze. Mój komp, IBM stary bo stary jest na PCI. Jest
    jeszcze ISA, ale oczywiście nieprzydatna.

    Z Wikipedii:
    > Accelerated Graphics Port (AGP, czasem nazywany Advanced Graphics
    > Port) to rodzaj zmodyfikowanej magistrali PCI opracowanej przez firmę
    > Intel. Jest to 32-bitowa magistrala PCI zoptymalizowana do szybkiego
    > przesyłania dużych ilości danych pomiędzy pamięcią operacyjną a kartą graficzną.

    Więcej tu:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_graficzna

> [...]
    > zamontowanym? Tak wiem - porównujemy IBM z IBM, ale mimo wszystko...

    > Supportu nie docenia się zanim nie zajdzie potrzeba skorzystania. ;D

    No właśnie. Nie korzystałam, bo mi komputer super dobrze działa.

> [...]
    > (możliwe, że nie wszystkie), ale nie chce mi się teraz tego
    > sprawdzać, zwłaszcza, że nie znam typu i konkretnego (omawianego)

    Jak jej wszystko poinstaluję m.in też Everest'a to Ci napiszę jakie ma
    wnętrzności, bo narazie to nic więcej nie wiem oprócz tego co jest w
    opisie. Nie wiem nawet jaka jest tam karta graficzna i muzyczna, a to
    jest bardzo ważne.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-01-04 22:40:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

> [...]

    > wnętrzności, bo narazie to nic więcej nie wiem oprócz tego co jest w
    > opisie. Nie wiem nawet jaka jest tam karta graficzna i muzyczna, a to

    Wszystko znajdziesz na WWW IBM,
    http://www-03.ibm.com/systems/intellistation/index.h
    tml
    ale musisz znać typ i model kompa - wszystko jest na jego obudowie.
    Tu masz opis jak to znaleźć
    http://www-304.ibm.com/systems/support/supportsite.w
    ss/docdisplay?lndocid=MIGR-49QTT6&brandind=5000004
    Nie mam akurat fotki jak to wygląda w IntelliStation, ale w NetVista
    wygląda to tak - http://www.nitka.net.pl/~michu/typmod.jpg
    Później to już tylko
    http://www-304.ibm.com/systems/support/supportsite.w
    ss/selectproduct?taskind=2&brandind=5000004&familyin
    d=0&typeind=0&modelind=0&osind=0&psid=bm&continue.x=
    1&matrix=Y
    to sterowniki, ale resztę też tam znajdziesz - specyfikacje, serwisówki,
    itd.
    Bardzo możliwe, że nowsze wersje sterowników będą na WWW producentów
    poszczególnych komponentów, ale tu masz gwarancję, że będzie działać.

    Powodzenia

    Ps. Ze względu na dużą ilość linków post trochę niechlujny, ale chyba
    wystarczająco czytelny.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 19. Data: 2009-01-05 00:49:05
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Lukasik napisał/a:

> [...]
    > Bardzo możliwe, że nowsze wersje sterowników będą na WWW producentów
    > poszczególnych komponentów, ale tu masz gwarancję, że będzie działać.

    Dzięki. Jutro tam zajrzę.
    Pomimo, że WindowsXP sam instaluje dobre sterowniki to ściągać ze strony
    IBM?
    W tym komputerze podobno są zainstalowane wszystkie sterowniki zalecane
    przez producenta. System zainstalowany, pobiera aktualizacje.

    > Ps. Ze względu na dużą ilość linków post trochę niechlujny, ale chyba
    > wystarczająco czytelny.

    Bardzo ładny post i czytelny. Dziękuję :-)

    --
    animka

  • 20. Data: 2009-01-06 00:06:08
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 5.1.2009, Animka napisał(a):

    > Dzięki. Jutro tam zajrzę.
    > Pomimo, że WindowsXP sam instaluje dobre sterowniki to ściągać ze strony
    > IBM?

    Obowiązkowo. To co zawiera Windows to "prowizorki" mające na celu
    umożliwienie uruchomienia systemu - 100% możliwości chipsetu i innych
    podzespołów uzyska się tylko na dedykowanych sterownikach ich producenta.
    Wielokrotnie takie windowsowe sterowniki nie umożliwiają skorzystania ze
    specyficznych możliwości/opcji danego elementu.

    > W tym komputerze podobno są zainstalowane wszystkie sterowniki zalecane
    > przez producenta.

    Jeśli tylko te z Windows to mało.

    > System zainstalowany, pobiera aktualizacje.

    To, że pobiera aktualizacje M$ nie ma nic wspólnego ze sterownikami - to
    dwie różne historie.

    > Bardzo ładny post i czytelny. Dziękuję :-)

    NP
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/