  • 21. Data: 2009-01-06 16:39:55
    Temat: Re: Czy warto kupić
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Lukasik napisał/a:

    > Obowiązkowo. To co zawiera Windows to "prowizorki" mające na celu
    > umożliwienie uruchomienia systemu - 100% możliwości chipsetu i innych
    > podzespołów uzyska się tylko na dedykowanych sterownikach ich producenta.
    > Wielokrotnie takie windowsowe sterowniki nie umożliwiają skorzystania ze
    > specyficznych możliwości/opcji danego elementu.

    Też mam komputer IBM i jeszcze ani razu nie ściągałam sterowników ze
    strony IBM. Nawet nigdy o tym nie pomyślałam, bo komputer mi śmiga przez
    wiele lat. Żadnych problemów, a programów mam poinstalowanych, że ho ho.
    WindowsXP przy instalce wszystko (no, prawie wszystko) mi jak trzeba
    ustwia, nawet kartę sieciową i połączenie lokalne.

    > Jeśli tylko te z Windows to mało.

    No popatrz, a mnie nigdy (w porównaniu z komputerem z optimusa) nie
    wyskoczył żaden błąd. Widocznie WindowsXP instaluje te właściwe.

    > To, że pobiera aktualizacje M$ nie ma nic wspólnego ze sterownikami - to
    > dwie różne historie.

    Automatyczne aktualizacje powinno się wyłączać. Pobierać w razie
    potrzeby to co trzeba, a nie nakitować wszystko co jest w tym dla
    outlooka, którego ma się jako tako wywalonego z komputera.

    --
    animka

  • 22. Data: 2009-01-06 23:05:23
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 6.1.2009, Animka napisał(a):

> [...]
    > WindowsXP przy instalce wszystko (no, prawie wszystko) mi jak trzeba
    > ustwia, nawet kartę sieciową i połączenie lokalne.

    :D

    > No popatrz, a mnie nigdy (w porównaniu z komputerem z optimusa) nie
    > wyskoczył żaden błąd. Widocznie WindowsXP instaluje te właściwe.

    Gdzie napisałem, że te sterowniki są niestabilne?
    One nie oferują wykorzystania sprzętu w 100% tj. jego wydajności czy
    obsługi specyficznych funkcji. Przykłady: procesory i brak wykorzystania
    SpeedStep, drukarki i często brak możliwości wykorzystania ich trybów ECO
    oraz brak możliwości wykorzystania wyższych rozdzielczości, wielokanałowe
    karty dźwiękowe i brak możliwości skorzystania z różnych efektów czy
    choćby DSP jeśli karta takowe posiada, karty graficzne i brak możliwości
    pełnego wykorzystania GPU (np. ostatnio CUDA nVidii) czy choćby TV-Out, no
    i najważniejsze chipsety i brak wsparcia dla ich specyficznych funkcji
    (jak np. zarządzanie energią), itd. Część takich "kwiatków" czasem
    eliminowana jest w kolejnych wersjach Windows czy ServicePackach, ale to
    tylko "kropla w morzu...".
    By w pełni wykorzystać sprzęt sterowniki *zawsze* należy instalować te ze
    strony producenta i to nie zawsze najnowsze, a te dedykowane dla danego
    sprzętu.

    > Automatyczne aktualizacje powinno się wyłączać. Pobierać w razie
    > potrzeby to co trzeba, a nie nakitować wszystko co jest w tym dla
    > outlooka, którego ma się jako tako wywalonego z komputera.

    Nie mam takich problemów, ale ja aktualizuję Autopatcherem.

    Zrobiło się NTG więc EOT z mojej strony.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 23. Data: 2009-01-07 01:41:42
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Lukasik napisał/a:

> [...]
    > By w pełni wykorzystać sprzęt sterowniki *zawsze* należy instalować te ze
    > strony producenta i to nie zawsze najnowsze, a te dedykowane dla danego

    Ok, ale ja w tym komputerze nie mam wypasionego sprzętu jest to co jest
    w tym IBM-ie, bios też stary ale jary i nie ma sensu go aktualizować jak
    dobrze działa.
    Jak przysiadę się do nowego komputera to zorientuje sie co mu potrzebne
    i oczywiście sterowniki pościagam. Sąsiadce poinstaluję w tym tygodniu
    co nieco i zobaczę jak będzie to wszystko działało, ale skoro sterowniki
    są, to powinno być ok i być może nie będzie się gryzło z winXP.
    Co zaś się będzie działo w moim nowym komputerze to jeszcze nie wiem,
    ale mam nadzieję, że będzie "cały, zdrowy i kompletny".

    > Nie mam takich problemów, ale ja aktualizuję Autopatcherem.

    Ja nie. Jak widzę coś potrzebnego (ale nie do outlooka) to ściągam i
    instaluję.

    > Zrobiło się NTG więc EOT z mojej strony.

    Dobranoc :-)

    --
    animka