  • 41. Data: 2009-03-23 15:42:47
    Temat: Re: Czy warto dopłacać do 50D?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    John Smith wrote:

    > A skąd ten wniosek?
    > Tym bardziej z ust nierobiącego ślubów?

    Ja wiem wszystko.

  • 42. Data: 2009-03-23 15:47:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał
    > Ja wiem wszystko.

    LOL : )))))

    adam

  • 43. Data: 2009-03-23 15:54:57
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ja wiem wszystko.

    Zauwazylismy ;)

  • 44. Data: 2009-03-23 16:29:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Ja wiem wszystko.

    To, to już wiemy ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 45. Data: 2009-03-23 17:10:06
    Od: Chris <k...@g...com>

    On 23 Mar, 11:34, p...@g...com wrote:

    > No też tak myślę. A co do samego obiektywu czy myślisz, że to dobry
    > wybór. CIekaw jestem jak jakościowo wygląda porównanie  17-55 2.8 z
    > Canonem 17-40 F4 L - cena prawie taka sama.

    Moim skromnym zadaniem, jedyna zaleta 17-40 F4 jest "L".
    Wiem, troche przesadzam ;-) Ale tak na powaznie, brakuje mu 2.8 oraz
    IS.
    Do robienia fotek slubnych niezbyt sie nadaje.

    Pozdrawiam, Chris.

  • 46. Data: 2009-03-23 17:35:50
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 23 Mar 2009 10:10:06 -0700 (PDT), Chris <k...@g...com> wrote(a):
    [...]
    > Moim skromnym zadaniem, jedyna zaleta 17-40 F4 jest "L".

    Zdecydowanie nie jedyna. L-ka w odróżnieniu od 17-55/2.8 kryje pełną
    klatkę. Może się więc okazać, że to znacznie bardziej przyszłościowy
    wydatek, bo przy następnej przesiadce, na nowszy korpus, 17-55 może
    się okazać pieniędzmi wyrzuconymi w błoto. ;)

    pozdrawiam, B.

  • 47. Data: 2009-03-23 17:37:08
    Od: FD <f...@o...pl>

    j...@a...at pisze:

    > skok jakosciowy z c40d do c50d jest olbrzymi - przekonasz sie
    > stosujac rozne obiektywy.

    mozesz rozwinać?
    ale konkretnie - najlepiej w punktach

  • 48. Data: 2009-03-23 18:57:29
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > no jak Ty na megapixle sie licytujesz ... monitorek i LV to nie mamy o
    > czym wogole gadac
    > jesli to sa dla Ciebie istotne roznice - to ja nie mam wiecej pytan

    moze bys sie zdziwil jak bardzo potrafi byc przydatny wyswietlacz na ktorym
    wreszcie da sie okreslic czy zdjecie jest ostre. Na tych 220 tysiecy sie
    nieda.

    Co do AF adjustment to niema nic badziej wku...jacego jak kupienie
    50 F1.2L ktory ma Front Focus i to jeszcze kupione z USA :) Na puszce
    z micro adj. momentalnie sie to skorygowalo tyle ze na puszcze innego
    wlasciciela tego szkla juz...

    Obie te rzeczy sa wyjatkowo uzyteczne w 50D IMO

    Roger

  • 49. Data: 2009-03-23 19:08:20
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 15:59, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik jansal napisał

    > tez na poczatku tak sadzilem , az postanowilem sie dokladniej temu
    > przyjrzec.
    > na 6 pomierzonych obiektywow w tym 5 usm  wszystkie wymagaly justacji.
    > to roznica w rozdzielczosci ok 20 - 30 % - spadek rozdzielczosci
    > jezeli odchylka nie jest zbyt duza  przed justacja.
    > czyli zdjecie ostre tak sobie  lub  ostre jak nalezy w skali 100%
    > ==============================
    >
    > Ale ta odchyłka miała stały charakter, który zniknął po justacji ?
    >
    > adam

    ten sam obiektyw z jednzm body bez mozliwosci justacji dawal FF
    rzedu parudziesieciu cM !!!!!! z odleglosci ok 2 m - po justacji z
    c50d sa to odchzlki rzedu kilku / kilkunastu mm !!!

    poczytaj sobie watek o pomiarach sa tam wykresy.

    WGg mojej opini kazdy obiektyw wymaga dopasownia do body - jesli
    tego nie zrobimy to kwestia przypadku jest czy bledy ostrzenia beda na
    tyle male , ze je zaakceptujemy , czy tez nie .
    a wtedy trzeba do warsztatu , a obawiam sie ze w warsztacie poza
    wystawieniem rachunku nic nie zrobia sensownego. Jesli sie justacji
    nie zrobi , to najdrozszy obiektyw moze dawac jakosc szkla
    butelkowego.

    dzieki mozliwosci justacji z obiektywu mozesz wzyiagnac to ma co go
    stac.

    mowa o det fazy.

  • 50. Data: 2009-03-23 19:14:30
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49c7a3cd$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > ==============================
    >
    > Ale ta odchyłka miała stały charakter, który zniknął po justacji ?

    Podłączę się pod wątek...

    50D oraz 6 obiektywów (bardzo rożne EF i EF-S - zoomy, stałki, macro).
    Wszystkie wymagały korekcji:
    10-22 -2
    18-55 +1
    35 +6
    50 +20
    60 +5
    70-200 -3

    O ile z błędami rzędu +/-4 da się spokojnie pracować, to większe błędy
    wymagają korekcji...
    Microadjustment nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale nawet w aktualnej
    (bardzo ascetycznej) postaci, jest bardzo użyteczny...

    --
    Lol