  • 1. Data: 2009-03-23 10:13:28
    Temat: Czy warto dopłacać do 50D?
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Posiadam obecnie Canona 350D + kit + Tamron 28-75 + Canon 50 1.8 oraz
    lampę 550EX.

    Zastanawiam się nad upgrade sprzętu, głównie pod kątem zdjęć
    weselnych.
    Zestawem marzeń byłyby Canon 5D Mark II + 27-105 L ale to koszt około
    14 tys.
    Tyle nie mam.

    Pytanie co wybrać?
    Przejście na system Nikona lub Sony wiązało by się ze sporymi kosztami
    - nowe obiektywy, lampa itp.

    Co do Canona to pytanie czy brać 40D za 2800 zł czy dopłacać kolejne
    1200 zł do 50D.
    Czytałem testy, ale może ktoś miał styczność z obydwoma i mógłby coś
    doradzić.

    Co do obiektywu to myślę nad EF-S 17-55 /2,8 IS USM. Co innego
    polecacie?
    A więc finalne pytanie jaki aparat + obiektyw - razem do 6000 zł
    najlepiej się sprawdzi?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-23 10:20:25
    Temat: Re: Czy warto dopłacać do 50D?
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]

    > lampę 550EX.

    > Zastanawiam się nad upgrade sprzętu, głównie pod kątem zdjęć

    W tej sytuacji najważniejsze to zmienić obiektyw na EF-S 17-55 /2,8 IS, a
    body kupić takie na jakie starczy kasy.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-03-23 10:26:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    p...@g...com wrote:

    > Co do Canona to pytanie czy brać 40D za 2800 zł czy dopłacać kolejne
    > 1200 zł do 50D.
    > Czytałem testy, ale może ktoś miał styczność z obydwoma i mógłby coś
    > doradzić.

    Zdecydowanie lepiej wziąć 40D. Jedyny plus 50 to możliwość regulacji AF. A w
    cenie 2800 zł to już w ogóle bajka.

  • 4. Data: 2009-03-23 10:34:03
    Od: p...@g...com

    > W tej sytuacji najważniejsze to zmienić obiektyw na EF-S 17-55 /2,8 IS, a
    > body kupić takie na jakie starczy kasy.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    No też tak myślę. A co do samego obiektywu czy myślisz, że to dobry
    wybór. CIekaw jestem jak jakościowo wygląda porównanie 17-55 2.8 z
    Canonem 17-40 F4 L - cena prawie taka sama.

  • 5. Data: 2009-03-23 11:32:31
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Zdecydowanie lepiej wziąć 40D. Jedyny plus 50 to możliwość regulacji
    > AF. A w cenie 2800 zł to już w ogóle bajka.

    Polecam strone:
    http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/
    znalezli troche wiecej roznic niż "możliwość regulacji AF".

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 6. Data: 2009-03-23 11:32:45
    Od: j...@a...at

    On 23 Mar, 11:13, p...@g...com wrote:
> [...]
    > 1200 zł do 50D.

    > Czytałem testy, ale może ktoś miał styczność z obydwoma i mógłby coś
    mialem i mam

    zdecydowanie warto c50d

    > Co do obiektywu to myślę nad EF-S 17-55 /2,8 IS USM. Co innego
    > polecacie?

    lepszy o niebo od tamrona.
    potrzebujesz krotsza ogniskowa niz 28 do wnetrz.

    najpierw zmienialbym cialo / natychmiast zobaczysz przyrost jakosci i
    w miare kasy obiektyw - nie musi byc najdroszy

    XXX

  • 7. Data: 2009-03-23 11:37:55
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    > wybór. CIekaw jestem jak jakościowo wygląda porównanie 17-55 2.8 z
    > Canonem 17-40 F4 L - cena prawie taka sama.

    17-55 to jeden z lepszych zoomów z jakimi miałem do czynienia. Zarówno
    optycznie jak i mechanicznie nie miałem do niego żadnych zastrzeżeń.17-40
    nie miałem więc nie wiem.

    Do fotografii ślubnej nie ma się co zastanawiać 17-55 ma lepsze światło.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 8. Data: 2009-03-23 12:01:31
    Od: p...@g...com

    > zdecydowanie warto  c50d

    Ja wiem, że 50D to dobry sprzęt. Pytanie jaka jest różnica w jakości
    zdjęć między 40D a 50D?
    Czy to widać na zdjęciach? Lepszy LCD nie jest mi niezbędny, 15
    megapixeli też nie koniecznie.
    Bardziej zależy mi na rozpiętości tonalnej, oddaniu barw.

    > lepszy o niebo od tamrona.
    > potrzebujesz krotsza ogniskowa niz 28 do wnetrz.
    >
    > najpierw zmienialbym cialo / natychmiast zobaczysz przyrost jakosci  i
    > w miare kasy obiektyw - nie musi byc najdroszy

    Mówisz body najpierw? Sam nie wiem. Większość osób zawsze poleca
    najpierw szkło.
    I jedno i drugie jest mi potrzebne.

  • 9. Data: 2009-03-23 12:04:11
    Od: p...@g...com

    > Polecam strone:http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/
    > znalezli troche wiecej roznic niż "możliwość regulacji AF".

    Dpreview to ja juz prawie na pamięć znam. Ale testy to nie wszystko.
    Ciężko mi po tym teście stwierdzić jak wygląda jakość zdjęć w 50D.
    Oni piszą, że szumy ma większe niż 50D a i rozpiętość tonalną
    mniejszą.

    Piotr

  • 10. Data: 2009-03-23 12:11:57
    Od: j...@g...pl

    On 23 Mar, 11:13, p...@g...com wrote:
    > Witam,
    >
    > Posiadam obecnie Canona 350D + kit + Tamron 28-75 + Canon 50 1.8 oraz
    > lampę 550EX.

    Rada nr 1: Zacznij więc zarabiać na zdięciach weselnych.

> [...]
    > weselnych.
    > Zestawem marzeń byłyby Canon 5D Mark II + 27-105 L ale to koszt około

    Jak zastosujesz się do rady nr 1, to będziesz miał.

    Chyba, że tak gatka o zdięciach wesejnych jest tylko wymówką do zmiany
    sprzętu.