  • Data: 2009-03-23 19:08:20
    Temat: Re: Czy warto dopłacać do 50D?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Mar, 15:59, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik jansal napisał

    > tez na poczatku tak sadzilem , az postanowilem sie dokladniej temu
    > przyjrzec.
    > na 6 pomierzonych obiektywow w tym 5 usm  wszystkie wymagaly justacji.
    > to roznica w rozdzielczosci ok 20 - 30 % - spadek rozdzielczosci
    > jezeli odchylka nie jest zbyt duza  przed justacja.
    > czyli zdjecie ostre tak sobie  lub  ostre jak nalezy w skali 100%
    > ==============================
    >
    > Ale ta odchyłka miała stały charakter, który zniknął po justacji ?
    >
    > adam

    ten sam obiektyw z jednzm body bez mozliwosci justacji dawal FF
    rzedu parudziesieciu cM !!!!!! z odleglosci ok 2 m - po justacji z
    c50d sa to odchzlki rzedu kilku / kilkunastu mm !!!

    poczytaj sobie watek o pomiarach sa tam wykresy.

    WGg mojej opini kazdy obiektyw wymaga dopasownia do body - jesli
    tego nie zrobimy to kwestia przypadku jest czy bledy ostrzenia beda na
    tyle male , ze je zaakceptujemy , czy tez nie .
    a wtedy trzeba do warsztatu , a obawiam sie ze w warsztacie poza
    wystawieniem rachunku nic nie zrobia sensownego. Jesli sie justacji
    nie zrobi , to najdrozszy obiektyw moze dawac jakosc szkla
    butelkowego.

    dzieki mozliwosci justacji z obiektywu mozesz wzyiagnac to ma co go
    stac.

    mowa o det fazy.