eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
  • Data: 2014-08-12 19:10:56
    Temat: Re: Czy w Polsce mozna dostac mandat za jeezde wojniej niz z predkoscia maksymalna?
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > W sumie wniosek jest taki - gdyby wytresować kierowców tak, że powyżej
    > 50km/h w mieście będzie czuł nieznośny ból za mostkiem (związany z tym
    > że przez najbliższe 3 miesiące będzie pracował na nieunikniony mandat)
    > no to ilość wypadków znacznie spadnie.

    Skad to idiotyczne przekonanie, ze za wypadki odpowiada predkosc? Ja
    rozumiem, ze dziennikarze tak gadaja, oni papuguja po policji, ktora z
    tego zyje, a sami nie sa w stanie nic tworczego wymyslic.
    Warto siegnac do historycznych statystyk. Co sie zmienilo na przestrzeni
    lat? Ano, jest wiecej samochodow, samochody te sa w stanie osiagac
    predkosci znacznie wieksze, niz starsze, sa tez w stanie lepiej hamowac,
    a bezpieczenstwo bierne sprawia, ze to, co kiedys bylo ciezkim
    wypadkiem, dzis jest kolizja (czyli umownie okreslanym brakiem ofiar).
    Mamy troche wiecej drog, ale nadal wyprzedzanie najczesciej oznacza
    zjazd na przeciwny pas.
    Ograniczenie predkosci sprawia, ze przejechanie odcinka bedzie trwalo
    dluzej. Czlowiek ma ograniczona zdolnosc do postrzegania, jesli za duzo
    ma bodzcow, ale jesli ma za malo, to tez niefajnie, bo mysli o
    niebieskich migdalach, zamiast zastanawiac sie co glupiego moze zrobic
    inny uczestnik ruchu. To tak, jak ogladanie amerykanskiego filmu akcji,
    albo bulgarskiego dramatu psychologicznego z lat 80. Jedno i drugie jest
    poza zasiegiem percepcji przecietnego kierowcy. Owszem, trafiaja sie
    idioci, ale generalnie wiekszosc kierowcow sama sobie dobiera predkosc,
    przy ktorej czuje sie komfortowo. Inna bedzie dla dziadka w Uno, inna
    dla 25latka. Nie widze powodow, by ograniczenia dostosowywac dla
    90latkow i Kakolewskiego. Tzn. nie widze powodow innych, niz chec
    zarobienia przez Szczurka. Tak jak wolnosc i kapitalizm w naturalny
    sposob wydobywa z ludzi max wydajnosci, tak rewizja (i w 90% przypadkow
    podniesienie) dopuszczalnej predkosci z pewnoscia nie pogorszy
    bezpieczenstwa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa