  • 11. Data: 2015-04-26 14:53:52
    Temat: Re: Czy w Polsce kiedykolwiek był 'distinctive ring' ?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:553bbe39$0$8369$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mogło być coś w głowicy na słupie.

    No, fakt. Tylko wtedy nie wiem, czy nie potrzebowało to jakiegoś dodatkowego
    zasilania. Poza tym, w moim przypadku byłby kłopot - to niemal srodek miasta
    i miejsca na słupy nie było, najwyżej na końcu kabel spod ziemi wychodził i
    po budynkach wierzchem, ale nic świadczącego o dodatkach nie widziałem.
    Jedynie głowice 10-parowe. CHyba, że to zanim wyszło spod ziemi, gdzieś w
    studzience, szafce... Przyznam, tutaj gdybam, szukając sensownego
    wytłumaczenia dlaq każdej z możliwości.

    > Za to bebechy mojego towarzyskiego tulipana były zupełnie przerobione. Był
    > dwa razy cięższy niż standardowy.

    A masz może schemat tego "cuda"?

    > Aby przystosować go do obsługi normalnej linii, trzeba było wstawić
    > fabrycznie nową płytkę drukowaną. Leżały takie nówki, po kilka złotych, w
    > punkcie obsługi TPSA na Gajowickiej we Wrocławiu, więc operacja droga nie
    > była.

    Albo nowy aparat... w sumie, co to za komplikacja, odkręcić stare, tak sobie
    pomyslałem, że było by, gdyby na hasło "daj dziewczynie
    tulipana/astra/bratka/storczyka/chabra/itd. na Dzień Kobiet", chłopak,
    klękając, wręcza jej paczuszkę z nowiutkim... aparatem telefonicznym o danej
    nazwie :) Takiego pachnącego, ale świeżością fabryczną :)

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 12. Data: 2015-04-26 19:54:38
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 26.04.2015 14:53, ACMM-033 wrote:

    > A masz może schemat tego "cuda"?

    Nie, ja byłem tylko konsumentem.
    Oddałem do przerobienia jeszcze przed erą internetu, więc nic nie
    wiedziałem o istnieniu entuzjastów. Zachowałbym te bebechy, a tak, to
    monter posłał je na złom w trakcie usługi montażu nowej płytki.

    Żaden problem
    http://allegro.pl/nowy-telefon-tulipan-legenda-prl-u
    -i5179958924.html

    --
    Olek

  • 13. Data: 2015-04-26 23:23:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > wiedziałem o istnieniu entuzjastów. Zachowałbym te bebechy, a tak, to
    > monter posłał je na złom w trakcie usługi montażu nowej płytki.

    Spokojnie, nie wyrzucaj sobie. Da się odtworzyć, przynajmniej schemat, nic
    pilnego.

    > Żaden problem
    > http://allegro.pl/nowy-telefon-tulipan-legenda-prl-u
    -i5179958924.html

    :))
    Tylko, co dziewczyna na to? Wtedy pewnie zamiast użyć naturalnego "aparatu",
    użyje aparatu turystycznego do masażu :P
    "Jak ty mnie takiego tulipana, to ja sobie takiego człona..." Chyba, że to
    telefonistka i lubi takie ekhm, kwiatki :)
    http://retro.pewex.pl/475629
    :)))

  • 14. Data: 2015-04-27 05:44:25
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sat, 25 Apr 2015 11:13:19 +0200
    " 666" <...@...6> wrote:

    > A później to już trudno było wejść do central czy w ogóle dodzwonić się do
    konkretnej (kiedyś była ta sama końcówka numeru do
    > obsługi w większości central, pewnie pamiętacie).

    Dobre czasy. -2004 końcówka numeru w Poznaniu. Centrala (2xE10A i coś jeszcze) w
    willi, ochrona w postaci owczarka niemieckiego, wszystko można było załatwić
    bezpośrednio z obsługą. Aczkolwiek włączenie DTMF-u w 1995r zajęło ponad dwa
    miesiące.

    P.

  • 15. Data: 2015-05-05 09:05:10
    Od: " 666" <...@...6>

    Coś jak u mnie w 1993-94 ;-)

    -----

  • 16. Data: 2015-05-05 19:39:24
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 05:44:32 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:
    > Dobre czasy. -2004 końcówka numeru w Poznaniu. Centrala (2xE10A i coś jeszcze) w
    willi, ochrona w postaci owczarka niemieckiego, wszystko można było załatwić
    bezpośrednio z obsługą.

    W willi? W Poznaniu? Jakaś Wilda lub Dębiec?
    Wydawało mi się, że znam większość lokalizacji, włącznie z mieszkaniami na Piątkowie.

    Pozdr.,
    js

  • 17. Data: 2015-05-07 00:48:03
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Tue, 5 May 2015 10:39:24 -0700 (PDT)
    Jacek Skórzewski <j...@g...com> wrote:

    > W willi? W Poznaniu? Jakaś Wilda lub Dębiec?
    > Wydawało mi się, że znam większość lokalizacji, włącznie z mieszkaniami na
    Piątkowie.

    Grunwald / Podstolińska chyba. OK wie wiem czy była to willa zaadoptowana czy od
    początku wybudowana na centrale, ale jednak. Obecnie znajdują się tam koncentratory
    S12. A kiedyś był Strowger, który w pocz. lat 90 nadal działał i obsługiwał budki
    telefoniczne na dzielnicy.
    To ten budynek: 52.400497, 16.872143

    PS. Ale google street view pokazuje transparent "Budynek na sprzedaż". Być może
    dotyczy to tylko części wzdłuż Podstolińskiej, gdzie było utrzymanie, a druga część
    (pod kątem prostym) wzdłuż Marszałkowskiej dalej działa, bo nie wyobrażam sobie
    likwidacji tego punktu sieci ;)

    P.

  • 18. Data: 2015-05-07 19:03:16
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 00:48:15 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:
> [...]
    S12. A kiedyś był Strowger, który w pocz. lat 90 nadal działał i obsługiwał budki

    Aaa, to miejsce znam. Kiedy pracowałem na Bułgarskiej, codziennie tamtędy
    przechodziłem w drodze do i z pracy.
    Użycie słowa "willa" jest trochę nadużyciem semantycznym. "Bunkier" byłoby lepsze. ;)

> [...]
    (pod kątem prostym) wzdłuż Marszałkowskiej dalej działa, bo nie wyobrażam sobie

    Taki sam transparent wisi na Wildzie na bunkrze na Powstańczej. Nie wiem, czy tam
    jest jakaś centrala, ale sądząc po wyglądzie budynku, to tak.

    Pozdr.,
    js

  • 19. Data: 2015-09-20 17:27:57
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Mi się coś kojarzy końcówka ..-20-71 w większości central w Wwie.

    -----
    a.com.delete.pl...

  • 20. Data: 2016-09-12 14:57:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.04.2015 14:34, ACMM-033 pisze:

    > (Linia towarzyska)

    > Nie sądzę, by to było jakoś szczególnie skomplikowane. Schematów nie
    > miałem przed oczami, więc nie będę snuć domysłów, jednak przypuszczam,
    > że kosztem niewielkiego skomplikowania wyposażenia abonenta, albo
    > wykonania stosownej przystawki, dało się to niewielkim kosztem zrobić.
    > Nie podpowiem, czy czegoś jeszcze u abonenta dodatkowo nie było, bo za
    > mały byłem, aby to rozkminić.

    Są schematy.

    MJ