  • 21. Data: 2016-09-12 16:41:21
    Temat: Re: Czy w Polsce kiedykolwiek był 'distinctive ring' ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 25.04.2015 14:34, ACMM-033 pisze:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    >http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3084978.html
    >Są schematy.

    A ktory dokladnie, bo schematow tam duzo :-)

    Masz na mysli "rozwidlacz" ze schematem przykladowym
    http://www.bayern-online.com/v2261/artikel.cfm?DID=2
    03&Product_ID=23784

    O ile dobrze rozumiem dyskusje ... wykorzystywal uziemienie, i tak sie
    zastanawiam - sterowali za pomoca polaryzacji na drutach, czy bardziej
    wykorzytali linie jako dwa osobne druty, a powrot przez ziemie ...

    Za to spodobala mi sie z postu #11 ... jak rozumiem "centralka" UD-20
    i przystawka PS1B.
    Pulpit 10kg, centralka wlasciwa 140 kg - no, to musialo kosztowac :-)

    I nawet tranzystory w niej byly :-)
    P.S. BC211 i 313 ... one juz byly w 1976 ?

    J.

  • 22. Data: 2016-09-13 12:56:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.09.2016 16:41, J.F. pisze:

    > Masz na mysli "rozwidlacz" ze schematem przykladowym
    > http://www.bayern-online.com/v2261/artikel.cfm?DID=2
    03&Product_ID=23784

    Właśnie rozwidlacz.

> [...]
    > sie zastanawiam - sterowali za pomoca polaryzacji na drutach, czy
    > bardziej wykorzytali linie jako dwa osobne druty, a powrot przez

    Gdyby działało na osobnym drucie z powrotem przez ziemię, to by się
    zrobiło dwie osobne linie bez tej przystawki i "towarzyskości".

    Zasadniczy sygnał był oczywiście na dwu drutach, a rozróżnienie abonent
    A/abonent B było na zasadzie odwracania polaryzacji pętli. Powiedzmy -
    lewy drut plus, prawy drut minus = rozmowa dla abonenta A, lewy drut
    minus, prawy drut plus - rozmowa dla abonenta B.

    Doziemianie linii robiło za sygnalizację chęci rozmowy przez danego
    abonenta - zwierało się do ziemi jedną z żył (abonent nie miał własnego
    źródła prądu, żeby to sygnalizować jakoś inaczej).

    MJ

  • 23. Data: 2016-09-14 20:08:51
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 13.09.2016 o 12:56, Michał Jankowski pisze:

    > Doziemianie linii robiło za sygnalizację chęci rozmowy przez danego
    > abonenta - zwierało się do ziemi jedną z żył (abonent nie miał własnego
    > źródła prądu, żeby to sygnalizować jakoś inaczej).

    A to doziemienie szło trzecią żyłą do gniazka abonenta.
    Jak się kiedyś coś zpsuło, to naprawiacz przypiął mi tę trzecią żyłę z
    gniazdka do kaloryfera, i znowu działało.
    --
    Olek