  • 1. Data: 2016-08-07 23:49:26
    Temat: Czy to w ogóle lutuje ?
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Lutownica na USB na A. :-)

    http://niusy.pl/9t2

  • 2. Data: 2016-08-08 00:05:21
    Temat: Re: Czy to w ogóle lutuje ?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 7 sierpnia 2016 23:49:33 UTC+2 użytkownik re napisał:
    > Lutownica na USB na A. :-)
    >
    > http://niusy.pl/9t2

    Śrubokrętem krzyżakowym też da się wywiercić dziurę w betonie
    pod kołek, przy czym wymaga to dużo siły i samozaparcia.
    Pewnie podobnie jest z tą lutownicą ;P

    L.

  • 3. Data: 2016-08-08 00:06:39
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 07/08/2016 22:49, re wrote:
    > Lutownica na USB na A. :-)
    >
    > http://niusy.pl/9t2

    zdziwił byś się. review od bigclive:

    https://www.youtube.com/watch?v=o-8D5t6TJYU

    trzeba tylko uważać bo grot nie jest izolowany od USB (i pewnie jak
    zasilasz kiepskim zasilaczem to od sieci)

    c.

  • 4. Data: 2016-08-08 00:20:05
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    re wrote in <news:no8adc$ahl$1@mx1.internetia.pl>
    > Lutownica na USB na A. :-)

    Podobno lutuje, ale wydaje mi sie, ze czytalem, iz grzalka sie w niej dosc
    szybko przepala.
    www.youtube.com/watch?v=VkI_WIT8TK4
    www.youtube.com/watch?v=HN-oQuyT0hk

    Mnie bardziej interesuje kolba z regulacja temperatury, ale podobno rowniez
    jest awaryjna :(
    www.aliexpress.com/item/110V-220V-60W-Adjustable-Tem
    perature-Electric-Soldering-Iron-Pen-Ceramic-Heating
    -Welding-Iron-Tool-Kit-with/32663816763.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 5. Data: 2016-08-08 01:11:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    re pisze:
    > Lutownica na USB na A. :-)
    >
    > http://niusy.pl/9t2

    8W to z mocnej ładowarki USB, z PC max 2.5W, jak na filmikach lutować
    się nawet da, tylko elementy większe trzeba trochę dłużej grzać, dla
    mnie jest to nieprzydatne.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 6. Data: 2016-08-08 01:38:12
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-08-08 o 01:11, AlexY pisze:

    > 8W to z mocnej ładowarki USB, z PC max 2.5W, jak na filmikach lutować
    > się nawet da, tylko elementy większe trzeba trochę dłużej grzać, dla
    > mnie jest to nieprzydatne.
    bo w zasadzie to nie wiadomo dla kogo jest adresowana, chyba dla
    jakiegoś gadżeciarza...Ale działa, jak widać timer 555 wiecznie żywy,
    jak go przestaną produkować to się zakończy pewna epoka w elektronice :)

  • 7. Data: 2016-08-08 01:38:44
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Lisciasty"

> [...]

    Śrubokrętem krzyżakowym też da się wywiercić dziurę w betonie
    pod kołek, przy czym wymaga to dużo siły i samozaparcia.
    ---
    A propos, pracowałem kiedyś w firmie zakładającej domofony. Gość wywiercił
    dziurę wiertłem widiowym zbitym na łebek gwoździa i dopiero trzeba mu było
    powiedzieć, że wiertło mu się skończyło bo tak by chyba nie zauważył.

  • 8. Data: 2016-08-08 01:57:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "AlexY"

> [...]

    8W to z mocnej ładowarki USB, z PC max 2.5W, jak na filmikach lutować
    się nawet da, tylko elementy większe trzeba trochę dłużej grzać, dla
    Nie biorę na urlop peceta a jakoś lutować trzeba móc

  • 9. Data: 2016-08-08 07:16:07
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Cezar wrote in <news:no8bdc$tkq$1@news.chmurka.net>
    > trzeba tylko uważać bo grot nie jest izolowany od USB (i pewnie jak
    > zasilasz kiepskim zasilaczem to od sieci)

    Czyli ta lutownica nie nadaje sie do lutowania pinow do plytek z
    mikrokontrolerami, np Arduino Pro Mini?
    Czy te uA z polowa napiecia sieciowego moga spalic Atmege?

    PS. Ciekawe rzeczy z cenami sie dzieja. Plytka STM32 STM32F103C8T6 kosztuje
    prawie tyle samo co klon Arduino Pro Mini 3.3V.
    1.72USD
    www.aliexpress.com/item/1pcs-STM32F103C8T6-ARM-STM32
    -Minimum-System-Development-Board-Module-For-arduino
    /32652652916.html
    vs 1.69USD
    www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-new-version-2p
    cs-lot-Pro-Mini-328-Mini-ATMEGA328-5V-16MHz/32328287
    252.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2016-08-08 08:19:07
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-08 o 01:57, re pisze:

> [...]
    > mnie jest to nieprzydatne.
    > ---
    > Nie biorę na urlop peceta a jakoś lutować trzeba móc

    chyba gazowa w takim razie będzie najrozsądniejsza

    a.