  • 1. Data: 2009-07-29 15:41:21
    Temat: Czy to jest normalny netbook? I GDZIE kupować?
    Od: "Strachu S." <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ponieważ się na tym nie znam, proszę o pomoc:
    Zakup w jednym miejscu komputera może się różnić, nieść konsewkwencje inne
    niż zakup w odmiennym miejscu?
    Np. czy komputer kupowany w sklapie 'stacjonarnym' (Komputronik, Proline,
    Vobis, inne) różni się od komputera zakupionego na Allegro?
    Czy zakup, miejsce, coś determinuje, daje inne warunki, inne korzyści?
    Dlaczego lepiej kupić na aukcji albo właśnie w sklepie stacjonarnym (różnica
    w cenie to mniej niż 100 zł, 1250 vs 1330pln, więc pomijam)?

    I drugie pytanie:
    Chcę kupić netbooka, wybór padł na ASUS EEE PC 1000H.
    Czy ten tutaj jest "normalnym" ASUSEM 100H:
    http://proline.pl/sklep.php?prodid=ASUS+EEE+1000H+BL ?
    Czy mu czegoś nie brakuje, nie został czegoś pozbawiony, okrojony, cos
    przeoczyłem?
    Jest taki sam jak te z Allegro?
    Wraz z 2GB RAM będzie kosztował 1328 złotych, na Allegro z 2GB kosztują
    1259pln.
    Na co zwrócic uwagę przy zakupie?
    Pierwszy raz będę kupował taki sprzęt, jak go sprawdzić?
    Kazać uruchomić, oglądać matrycę czy nie ma białych punktów?
    Co zrobić, żeby się nie naciąć, o czym pamiętać?

    Proszę się nie śmiać ze mnie, proszę pomóc.

    Strachu S.

  • 2. Data: 2009-07-29 16:01:30
    Temat: Re: Czy to jest normalny netbook? I GDZIE kupować?
    Od: "Strachu S." <s...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Kazać uruchomić, oglądać matrycę czy nie ma białych punktów?
    > Co zrobić, żeby się nie naciąć, o czym pamiętać?

    Okazuje się nawet, że 'normalny' Proline może być tańszy niż sprzedawcy z
    Allgero, i tym większe są moje wątpliwości i obawy.
    Czy aby komputerowi (przykład link wyżej) z Proline nic nie brakuje?
    Może przeoczyłem jakąś literkę, szczegół?
    Oto najtańsze 1000H z 2GB RAM z Allegro:
    http://www.allegro.pl/item699845748_asus_eee_pc_czar
    ny_1000h_10_2gb_160gb_win
    xp_wind.html
    http://www.allegro.pl/item700747993_asus_eee_pc_1000
    h_atom_n270_2gb_160gb_bt_
    xp_czarny.html
    http://www.allegro.pl/item698640466_asus_1000h_1_6gh
    z_2gb_160gb_xp_bateria_7h
    _wawa.html
    Najtańsze z Allegro droższe niż Proline.
    Nadal proszę o pomoc, i dziekuję.

    Strachu S.

  • 3. Data: 2009-07-29 16:02:53
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Silly, silly Strachu S. nabazgrału:

    > Ponieważ się na tym nie znam, proszę o pomoc:
    > Zakup w jednym miejscu komputera może się różnić, nieść konsewkwencje
    > inne niż zakup w odmiennym miejscu?

    Oczywiście, z wielu prozaicznych przyczyn.

> [...]
    > Dlaczego lepiej kupić na aukcji albo właśnie w sklepie stacjonarnym
    > (różnica w cenie to mniej niż 100 zł, 1250 vs 1330pln, więc pomijam)?

    Jeśli cena nie robi ci istotnej różnicy, to ja bym jednak optował za
    sklepem stacjonarnym, budzącym zaufanie i mającym dobre opinie. Sklepy
    internetowe/Allegro to jednak zawsze mniejszy lub większy kot w worku i
    w razie jakichkolwiek problemów będziesz miał więcej zachodu z
    realizowaniem gwarancji.

    --
    tbr

  • 4. Data: 2009-07-29 19:48:19
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Strachu S." <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ponieważ się na tym nie znam, proszę o pomoc:
    > Zakup w jednym miejscu komputera może się różnić, nieść konsewkwencje inne
    > niż zakup w odmiennym miejscu?

    a zakup marchewki w jednym sklepie może nieśc konsekwencje inne niż w
    drugim ? tak, w jednym jest świerza w innym nie

    > Np. czy komputer kupowany w sklapie 'stacjonarnym' (Komputronik, Proline,
    > Vobis, inne) różni się od komputera zakupionego na Allegro?

    Wszystkim ? niczym ? nie ma reguły

    > Czy zakup, miejsce, coś determinuje, daje inne warunki, inne korzyści?

    oczywiście, np dostaniesz smycz do telefonu albo inny gratis, przeczytaj
    szczegóły oferty, warunki gwarancji, warunki dostawy porównaj i już będziesz
    wiedział

    > Dlaczego lepiej kupić na aukcji albo właśnie w sklepie stacjonarnym
    > (różnica
    > w cenie to mniej niż 100 zł, 1250 vs 1330pln, więc pomijam)?

    Jeśli pomiajasz to kup w stacjonarnym, chyba że przez stacjonarny uznajesz
    sklep który ma znaną nazwę i sprzedaje przez net.
    jest on tak samo stacjonarny jak wielu sprzedawców na allegro którzy mają
    normalne sklepy i handluja od 15 lat (czyli dłużej niż proline, pomijając
    skąd się proline wzieło)

> [...]
    > http://proline.pl/sklep.php?prodid=ASUS+EEE+1000H+BL ?
    > Czy mu czegoś nie brakuje, nie został czegoś pozbawiony, okrojony, cos

    A skąd przypuszczenie że został okrojony ?

    > Jest taki sam jak te z Allegro?
    > Wraz z 2GB RAM będzie kosztował 1328 złotych, na Allegro z 2GB kosztują
    > 1259pln.
    > Na co zwrócic uwagę przy zakupie?

    Asusy są zapakowane w oryginalne pudełka, warto więc sprawdzić czy plomba
    asusa nie została naruszona - jeśli tak to znaczy że był otwierany a po co ?
    tego się nie dowiesz

    > Pierwszy raz będę kupował taki sprzęt, jak go sprawdzić?
    > Kazać uruchomić, oglądać matrycę czy nie ma białych punktów?
    > Co zrobić, żeby się nie naciąć, o czym pamiętać?

    Sprawdzić matrycę, sprawdzić czy bateria jest ładowana po podpięciu
    ładowarki, obejrzeć czy nie ma uszkodzeń mechanicznych

  • 5. Data: 2009-07-29 20:12:29
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Asusy są zapakowane w oryginalne pudełka, warto więc sprawdzić czy plomba
    > asusa nie została naruszona - jeśli tak to znaczy że był otwierany a po co
    > ? tego się nie dowiesz

    tu, w opisywanym przypadku nie będzie plomby, bo serwwis będzie dokładał
    ram, zgodnie z zamówieniem.
    tak mi się wydaje.

  • 6. Data: 2009-07-30 06:29:00
    Od: "Strachu S." <s...@W...gazeta.pl>

    Kot Prezydenta:

    > a zakup marchewki w jednym sklepie może nieśc konsekwencje inne niż w
    > drugim ? tak, w jednym jest świerza w innym nie

    Marchew jeszcze czasem odróżnię.
    Na komputrach mniej się znam, stąd moja prośba tutaj na grupie do ludzi
    takich jak Ty:
    Mądrzejszych i bardziej ode mnie doświadczonych - i dziekuję tym samym za
    twój post i poradę (jak i wszystkim którzy zechcą pomóc).

    > Wszystkim ? niczym ? nie ma reguły

    No właśnie:
    Ja mogę nie odróżnić, nie wiedzieć, że zmiana w oznaczeniach z 900 na 945
    albo 950, lub z "b/g" na "b/g/n" niesie ze sobą poważne konsekwencje i
    świadczy o istotnych zmianach, albo że poważnie zmienia właściwości
    komputera.

    Strachu S.

  • 7. Data: 2009-07-30 07:26:15
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 29 Jul 2009 22:12:29 +0200, Końrad(o) <n...@o...pl> wrote:

    >tu, w opisywanym przypadku nie będzie plomby, bo serwwis będzie dokładał
    >ram, zgodnie z zamówieniem.
    >tak mi się wydaje.

    Na 1000H nie ma plomby na klapce do pamięci i dysku. Te plomby mają
    ZTCP 701.

    Zdrówko

  • 8. Data: 2009-07-30 08:41:34
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Strachu S. wrote:

    > Okazuje się nawet, że 'normalny' Proline może być tańszy niż
    > sprzedawcy z Allgero, i tym większe są moje wątpliwości i obawy.

    Wiekszosc cześci komputerowych jest na allegro droższa niż w sklepach ;-)

    Patrzyłeś na skąpcu i ceneo?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-07-30 08:41:49
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Np. czy komputer kupowany w sklapie 'stacjonarnym' (Komputronik, Proline,
    > Vobis, inne) różni się od komputera zakupionego na Allegro?

    najlepiej kupować w zaufanej firmie na miejscu. Kupowanie na odległość
    niesie z sobą konsekwencje kota w worku. Bardzo często dostaniemy np quada z
    zasilaczem Megabajt albo Take Me. Jak mamy szczęście to może i pochodzi 2
    lata ale konsekwencje awarii mogą być przykre. Dużo sprzętu kupowanego
    wysyłkowo przychodzi w stanie 'dead on arrival' wtedy tracimy dużo czasu i
    nerwów aby to wyreklamować. Czasami tylko wystarczy podociskać karty które
    się poluzowały w transporcie ale nie każdy to potrafi.

  • 10. Data: 2009-07-31 10:28:33
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:4mi275lgcrl0qatvec677ho82baov6p85o@4ax.com...

    > Na 1000H nie ma plomby na klapce do pamięci i dysku. Te plomby mają
    > ZTCP 701.

    a czy może orientujesz się, czym się różnią jeden od drugiego:

    Asus Eee PC 1000H WHI086X
    Asus Eee PC 1000H PIN013X XPH
    Asus Eee PC 1000H PIN013X
    Asus Eee PC 1000H BLK110X