  • 1. Data: 2009-07-29 17:43:02
    Temat: latitude e4300 vs thinkpad sl300
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Witam!
    Rozważam zakup 12-13 calowego laptopa.
    Właściwości, które mnie interesują, w kolejności:
    - wytrzymałość (solidne wykonanie + dobre tworzywo)
    - czas działania na baterii (na minimalnych ustawieniach nie powinien
    być krótszy niż 3.5h, dobrze jakby przekraczał 4h),
    - cicha praca (ponoć w sl300 wiatrak zawsze się kręci?),
    - straty cieplne - byłoby miło, gdyby w idle się specjalnie nie grzał.

    Wyżej wymienione wymagania dotychczas dobrze spełniał Dell Latitude D400.
    Na komputer chcę przeznaczyć około 3000-3500zł.
    W oko wpadły mi modele podane w tytule. Może jeszcze warto rozważyć
    XPSa? Używa w/w modeli i mógłby podzielić się uwagami?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-29 18:30:47
    Temat: Re: latitude e4300 vs thinkpad sl300
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

> [...]
    > W oko wpadły mi modele podane w tytule. Może jeszcze warto rozważyć XPSa?
    > Używa w/w modeli i mógłby podzielić się uwagami?

    Jeśli podobał się Tobie DELL to kup DELL-a. Serwis tej firmy nie ma sobie
    równych.
    Ja ponad rok temu przesiadłem się z D820 na sławetną serię ThinkPad T61 i
    bardzo żałuję bo jakość wykonania nie ta. Obudowa z tandetnego plastiku a
    najgorsza jest pokrywa ekranu, taka jakby gumowa i bez problemu można ją
    zarysować paznokciem, obecnie wygląda tak niechlujnie, że wstyd wyjąć
    laptopa na spotkaniu. Plusem natomiast jest cichy wentylator, który cały
    czas pracuje za to na niskich obrotach. DELL był głośniejszy. Dodatkowo
    serwis gwarancyjny Lenovo jest niezbyt kompetentny i na naprawy czeka się
    długo, mam gwarancję "NBD" i na wymianę matrycy z powodu uszkodzonych
    pikseli czekałem 28dni kalendarzowych. Ciężko nie wspomnieć o problemach i
    kosztach uzyskania płyty instalacyjnej z Vistą x64.
    Odradzam wersję XPS głównie z powodu niezintegrowanej karty graficznej,
    która to pobiera więcej prądu, wydziela więcej ciepła i przy tym hałasuje
    niemiłosiernie. Słyszałem na własne uszy kolegi XPS-a z 13" ekranem.
    Jeśli szukasz małego laptopa to może uda się znaleźć z procesorem serii LV
    (TPD ~17W) lub serii P (TPD ~25W) standardowe procesory w laptopach mają TPD
    ~35W. Mniejsze TPD to dłuższa praca na baterii i cichszy wentylator.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2009-07-30 21:11:15
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Czeresniak pisze:

> [...]
    > LV (TPD ~17W) lub serii P (TPD ~25W) standardowe procesory w laptopach
    > mają TPD ~35W. Mniejsze TPD to dłuższa praca na baterii i cichszy

    Co do tych procesorów LV, to one chyba mają zegary koło 1.2GHz. Boję
    się, że wydajność nie będzie zadowalająca. Mam obecnie Pentium M 1.4 i
    czasami trochę więcej by się przydało. Laptop jest moim głównym i
    praktycznie jedynym komputerem do pracy...

  • 4. Data: 2009-07-31 19:35:11
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

> [...]
    > że wydajność nie będzie zadowalająca. Mam obecnie Pentium M 1.4 i czasami
    > trochę więcej by się przydało. Laptop jest moim głównym i praktycznie

    Sprawdź sobie takie procesory jak seria Core 2 Duo SU9XXX lub SL9XXX.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2009-08-01 12:08:07
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Czeresniak ma racje , SU9400 , Dell e4300 to dobry wybór - pracuje na
    większym E6400 14" LCD LED , P8600 2,4 GHz 25TPD ... jest gites ! ... 5,5h
    na baterii (no ..na nowej) ...E4300 to dobre rozwiązanie.

  • 6. Data: 2009-08-01 13:31:23
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Chrispl27 pisze:
    > Czeresniak ma racje , SU9400 , Dell e4300 to dobry wybór - pracuje na
    > większym E6400 14" LCD LED , P8600 2,4 GHz 25TPD ... jest gites ! ...
    > 5,5h na baterii (no ..na nowej) ...E4300 to dobre rozwiązanie.

    Skoro tak mówicie, a nikt nie broni sl300, wybór jest jasny :)

    Dzięki za informacje!